התגרשתם? עדיין, הכל נשאר בפמיליסט

עורכת דין שאמנם לא התגרשה אבל עסקה בנושא פיתחה אפליקציה חדשה כדי להקל את הטיפול בילדים על אלה שכן עוברים או עברו את התהליך ● כפי שנרמז בשמה, פמיליסט מאפשרת להורים לבצע את כל התיאומים הקשורים לצאצאים המשותפים - ולא לריב ביניהם

11/07/2019 16:13
גירושין גירושין, אבל מה עם הילדים? צילום אילוסטרציה: BigStock

גירושים הם לא דבר פשוט. לעתים זהו הליך מכוער, שכרוך בקרבות משפטיים והרבה עצבים. וגם אם זה לא המצב ובני הזוג נפרדים כידידים, יש בכך בדרך כלל אי נעימות, הרבה מזה סביב הילדים, איך הם מרגישים, הסדרי ראייה ועוד דברים שנובעים מהעובדה שהיחסים בין ההורים שלהם עלו על שרטון ענק.

עו"ד מילי אינדיג אמנם לא חוותה גירושים, אבל היא ראתה לנגד עיניה את מצוקתם של המתגרשים באחד המשרדים שבהם עבדה – והחליטה לפעול. כיזמית, היא עשתה זאת בתחום הטכנולוגי, ופיתחה אפליקציה להורים גרושים בשם פמיליסט.

"אחרי אינסוף דיונים וחיכוכים בין זוגות גרושים בהם נכחתי, במאות שעות, החלטתי להרים את הכפפה ולסייע לעשות סדר בכל העניינים הקשורים לילדים שלהם, באמצעות אפליקציה שתהפוך את החיים של הצדדים המעורבים ליותר קלים. ב-2019, הטכנולוגיה מסייעת לאנשים בחיי היומיום כמעט בכל היבט, אז מדוע שהיא לא תסייע לציבור ההורים הנפרדים לתקשר טוב יותר – ולא על חשבון הילדים?", היא שואלת.

עמוד הבית של פמיליסט. צילום: יח"צ

עמוד הבית של פמיליסט. צילום: יח"צ

פמיליסט היא אפליקציה יעילה, פשוטה ונוחה למשתמש, שמטרתה לאפשר להורים הגרושים לנהל את כל התיאומים הקשורים לילדים – בין אם זה מבחינת תקציב, לוחות הזמנים של הצאצאים או כל דבר אחר – במקום אחד, מהנייד. "זוגות שמצויים בהליכי גירושין מבינים שגם כשנפרדים, נשארים הורים, חייבים להמשיך לתפקד ולנהל חיי יומיום, ועדיף להישאר שפויים ולהותיר את החיכוכים בצד. אפליקציית פמיליסט מנהלת, מתאמת ומחשבת הכל בקלות ובפשטות, ובלי שהילדים ישלמו מחיר", ציינה עו"ד אינדיג. "הרעיון הוא למנוע חיכוכים בין ההורים הגרושים ולהגביר את שיתוף הפעולה ביניהם לגבי כל מה שקשור בגידול הילדים המשותפים".

פמיליסט – הצעד הראשון במהפכה?

האפליקציה החדשה מושקת בימים אלה לאחר פיילוט מוצלח שנערך בקרב זוגות גרושים ומתגרשים, שקצר תגובות נלהבות. ברקע עומדים הנתונים שלפיהם מדי שנה, כ-15,500 זוגות הורים מתגרשים בישראל, והגרף נמצא בעלייה מתמדת. עו"ד אינדיג, כאמור, לא התגרשה בעצמה, אבל היא לא באה לנושא בחלל ריק: "עבדתי שנתיים כעורכת דין במשרד המתמחה בדיני משפחה ונחשפתי מקרוב לקושי היומיומי שמתמודדים אתו מאות הורים גרושים בניהול כל האופרציה הקשורה לילדים המשותפים. מתוך כך קם הרעיון להקים את פמיליסט. הסיטואציות שהיא באה לסייע בפתרונן נוגעות לכ-30% מהאוכלוסייה, שמתמודדים אתן". לדבריה, "כל תחום הטיפול בגירושין מיושן ודורש מהפך", ונראה שפמיליסט מציעה את הצעד הראשון במהפך הזה. עכשיו נותר לראות האם מישהו ירים את הכפפה.

עו"ד מילי אינדיג, היזמית שמאחורי פמיליסט. צילום: יח"צ

עו"ד מילי אינדיג, היזמית שמאחורי פמיליסט. צילום: יח"צ

היישומון ניתן לשימוש הן במכשירי אנדרואיד והן במכשירי iOS, וניתן להוריד אותו מכאן. מדובר בפרויקט בינלאומי: האפליקציה אמנם יצאה לחנויות בארץ רק בתחילת החודש, אבל כבר מכוונת לחו"ל, כאשר בעוד כמה חודשים, בראשית 2020, היא תתחיל להיות משווקת בבריטניה, והחל מיולי באותה השנה – גם בצרפת.

כיצד עובדת האפליקציה?
"פמיליסט מתאימה להורים שנמצאים בתקשורת יומיומית, ומהווה כלי אפקטיבי וידידותי לתיאום כל הסידורים. במקרים אחרים, היא יכולה לשרת גם רק הורה אחד שרוצה 'לעשות סדר'.

ביתר פירוט, פמיליסט מסייעת בניהול התשלומים, היומן והתזכורות. האפליקציה מאפשרת שקיפות בכל ענייני הילדים, כולל עדכון שוטף של כלל ההוצאות, החוגים, החופשות, ימי ההולדת וכיוצא בזה. כמו כן, כל פעולה שמבצע הורה מקפיצה התראה אוטומטית לאישור ההורה השני. בעניין התשלומים, האפליקציה מאפשרת לצלם חשבוניות ולהתקזז בהתאם להסכם הגירושין. בנוסף, היא כוללת אפשרויות כמו 'הילדים אצלי או אצלך', עם יומן זמני השהות של הילדים אצל כל הורה, החלפת ימים בקליק ועוד".

בפרויקט שותפים גם עו"ד יהונתן קניר, מייסד, סמנכ"ל פיתוח עסקי ובעל משרד עורכי הדין קניר ושות', שתמחה בדיני משפחה, ורו"ח ענת אשד גלזר, מייסדת, סמנכ"לית הכספים ובעלת משרד רואי החשבון ענת אשד גלזר ושות'. השניים רואים במיזם מהפכה של ממש, שינוי דרמטי באיכות החיים של הורים החיים בנפרד, שמטרתו לחסוך אלפי שעות מתח ומחלוקות, כמו גם עשרות אלפי שקלים על התמודדויות בבתי משפט והוצאה לפועל.

רו"ח אשד גלזר אמרה כי "זוגות שמתגרשים ממשיכים לנהל משק בית משותף, גם אם אינם חיים באותו בית. פמיליסט מאפשרת להמשיך להתנהל כלכלית בריא ונכון, ולנהל את התקשורת סביב גידול הילדים בצורה הוגנת, בלי לפגוע בהם כלכלית".

עו"ד אינדיג תציג בפני משקיעים את אפליקציית פמיליסט באירוע שתערוך קבוצת הנשים היזמיות פנתרה ביום ב' הקרוב, ה-15 ביולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים