נשים ומחשבים: שרית הרשברג איגנה, מטח

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שרית הרשברג איגנה, מנהלת הפיתוח של מחלקת הטכנולוגיה במטח

שרית הרשברג איגנה, מנהלת הפיתוח של מחלקת הטכנולוגיה במטח. צילום: פרטי

שם: שרית הרשברג איגנה.

תפקיד: מנהלת הפיתוח של מחלקת הטכנולוגיה במטח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית).

ותק בתפקיד: כ-4 שנים. סה"כ כ-20 שנה בתחום.

תפקידים קודמים: ראש צוות פיתוח במטח, ארכיטקטית ומפתחת תוכנה במטח.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת תוכנה וניהול תעשייתי B.sc.

משפחה: נשואה +2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר בתיכון לימודי המחשבים דיברו אליי, תחום מרתק עם מגוון אפשרויות להתפתחות. גם המחשבה על התפתחות העתיד הראתה לי שיש לי מקום למצוא איך אני משתלבת, תורמת ומתקדמת. במטח מצאתי חיבור נכון בין פיתוח תוכנה לעולם של החינוך. עברתי מספר תפקידים: מפתחת תוכנה, תפקידי ניהול צוות ולמשרה הנוכחית, שהיא ניהול מחלקת הפיתוח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? עצם השאלה מייצרת בעיני אפליה, זאת לא שאלה שהיו שואלים גבר, ואני לא מרגישה אותה במקום העבודה. אני אכן מודעת למספר פערים שקיימים, אבל לפי ראות עיני זו בעיה שמתחילה בתהליך החינוך. בנות פחות מרגישות בטוחות ביכולת שלהן להשתלב בתחומי המדעים וההנדסה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כבר בשלבי החטיבה מורגשים פערים בכמות הבנות מול הבנים בתחומים אלה. בעיני זה מה שמביא לשוק העבודה פחות מועמדות ועצם זה מייצר פערים. לכן לי חשוב גם כאם שמגדלת שתי בנות שלא תחשושנה מכניסה לתחומים האלה ושהן תדענה שהן מסוגלות לעשות כל מה שיבחרו. בנוסף, אני מנסה לשלב מתכנתות לצוות הפיתוח ולייצר איזון בקבוצה. רק השנה שילבנו שלוש מתכנתות נוספות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון איילון

    שרית משלנו ואנחנו ממש ממש גאים בה!!!

אירועים קרובים