מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ה'

מגוון, או Diversity, היא מילת באזזז נפוצה בעולם ההיי-טק - כולל בהקשר של להט"בים.ות ● לכבוד חודש הגאווה, שאלנו היי-טקיסטים.ות מהקהילה הגאה האם זה באמת קורה ומה ניתן לשפר

גאווה היי-טקית. בתמונה: הדגל של קהילה זו, לצד דגל הגאווה. צילום: BigStock

שמעון אלקבץ

תפקיד: מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל.

מה זו גאווה בשבילך? שוויון זכויות לכולם. קבלת האחר, סובלנות, סמל לחברה מודרנית, חדשנית ומקבלת.

שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל. צילום: רפאל בן משה

שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל. צילום: רפאל בן משה

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? בכל מקום. המודעות בקרב כל עובדי החברה להכלה ולמגוון גבוהה מאוד. אנחנו מחויבים להבטיח שכל אחד מ-477 אלף העובדים שלנו ברחבי העולם ירגיש שייך. הפעילות שלנו בתחום הלהט"בי באה לידי ביטוי בכמה אופנים: רשת הגאווה הגלובלית שקיימת אצלנו; תגים צבעוניים שעובדי החברה עונדים; אירועים וסדנאות סביב הנושא, כדי לעלות את המודעות לקהילה; וליווי תהליכי השינוי המיני של עובדי החברה המעוניינים בכך, בין אם בהיבט הרפואי-מימוני ובין אם בסובלנות של סביבת העבודה, המקבלת והמחבקת.

אנחנו מאמצים את הגיוון כמקור לחדשנות, יצירתיות ובידול תחרותי. הבטחת סביבה כוללת לעובדים.ות לסביות, הומואים, ביסקסואלים.ות, טרנסג'נדרים.ות ובעלי.ות כל נטייה מינית או זהות מגדר אחרת היא חלק מרכזי מהאמונה שלנו ששוויון מניע חדשנות.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? האפליה קיימת בכל מקום ובכל נושא ובאופן כללי, כולנו צריכים לשאוף להשתפר כל הזמן.

איך ניתן להשתפר? על ידי העלאת המודעות הארגונית ושינוי השיח, כמו גם על ידי שימת דגש על סביבת עבודה מגוונת.

אורי בן שמואל

תפקיד: מנהל מכירות אזורי ב-ServiceNow.

תפקידים קודמים: מנהל מכירות בתחום הענן באורקל ומנהל במשרד הביטחון בניו-יורק.

מה זו גאווה בשבילך? הגאווה מעניקה לי את האפשרות להיות מי שאני, להביא את עצמי לידי ביטוי, ולחיות את דרך החיים שלי בצורה אותנטית, מלאה, גלויה וחשופה מבלי להתלבט האם לחשוף ומה לשתף.

אורי בן שמואל, מנהל מכירות אזורי ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

אורי בן שמואל, מנהל מכירות אזורי ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? ServiceNow מובילה אג'נדה נחרצת בכל הנוגע לשייכות, גיוון והכללה, במטרה לאפשר לכל עובד ועובדת להרגיש שייך.כת ולמצוא את מקומו.ה בארגון, תוך שהוא.היא מביא.ה את עצמו.ה ואת הייחודיות שלו.ה לארגון. אם פעם הייתה לארגונים מטרה להפוך את כולם לדומים, הרי שכיום הם מבינים שהשונות תורמת לא רק להרגשה הטובה של העובדים אלא גם לשיח בחברה, ליצירתיות, לשיתוף הפעולה ואף לצמיחה של הביזנס.

לדוגמה, בקיץ האחרון אני ובן זוגי בילינו חודשיים בארצות הברית לקראת הלידה של בתנו, יעל, במסגרת תהליך פונדקאות. החברה גילתה סובלנות ואהדה ונתנה מענה ספציפי לצרכים שלי. המשכתי לעבוד על אש קטנה מארצות הברית, תוך גיבוי מלא של הצוות וההנהלה המקומיים – מה שתרם לתהליך האישי שעברתי להיות חלק ונעים הרבה יותר. ב-ServiceNow אני מרגיש בטוח ויודע שצרכיי כעובד יכובדו, בין אם הם קשורים לעובדה שאני נמנה על הקהילה הלהט"בית ובין אם הם קשורים להיותי עובד בחברה.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? לשמחתי, לא נתקלתי באפליה נגדי בכל הקשור להשתייכות שלי לקהילת הלהט״ב. תמיד הייתי כנה עם המעסיקים והעמיתים שלי לעבודה, וכולם קיבלו ומקבלים אותי בצורה מכובדת וטבעית.

מעין צפריר אפיסקופו

תפקיד: מהנדס תמיכה טכנית Tier4/3 ב-AT&T.

תפקידים קודמים: ניהול פתרונות ללקוחות מבוסס על המוצרים של החברה.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה בשבילי היא המשפחה המדהימה שלי, השותף שלי לחיים ושלושת הילדים שלנו. גאווה היא להיות מי שאני בכל מקום שבו אני נמצא, לעמוד על שלי בלי להתנצל ולהיות גאה ביכולות ובהישגים שלי.

מעין צפריר אפיסקופו, מהנדס תמיכה טכנית Tier4/3 ב-AT&T. צילום עצמי

מעין צפריר אפיסקופו, מהנדס תמיכה טכנית Tier4/3 ב-AT&T. צילום עצמי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? הסביבה התומכת במרכז הפיתוח של AT&T מאפשרת לי חופש מלא להיות מי שאני ולהביא את הזהות שלי לידי ביטוי. AT&T העולמית תומכת בזכויות חברי הקהילה הלהט"בית כבר מ-1975.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? למזלי, לא נתקלתי באפליה בחברות שבהן עבדתי. באופן כללי, הייתי שמח שיהיה יום גאווה רשמי ובינלאומי, באופן דומה ליום האישה הבינלאומי. כמו כן, אני חושב שחלק מההכרה במשפחות גאות צריך לבוא לידי ביטוי בעזרה בכל הקשור לנקודות הזיכוי שניתנות כמו חול למשפחות שאינן להט"ביות.

יעל רשלין

תפקיד: מהנדסת תוכנה בצוות המו"פ של מובילאיי.

תפקידים קודמים: מובילת טכנולוגיות בצוות בקרת האיכות של מובילאיי ולפני כן מהנדסת תוכנה באקס ליבריס.

מה זו גאווה בשבילך? היכולות לצעוד ברחוב מבלי לחוות אלימות, להשתמש בשירותים ציבוריים מבלי לחוות הערות משפילות, לחיות במרחבים ציבוריים ככל אדם אחר וליהנות מאותם תנאים סוציאליים מבלי לחוות אפליה, ולשנות את המין שלי בתעודת זהות.

יעל רשלין, מהנדסת תוכנה בצוות המו"פ של מובילאיי. צילום פרטי

יעל רשלין, מהנדסת תוכנה בצוות המו"פ של מובילאיי. צילום פרטי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת? קיבלו אותי בזרועות פתוחות בזמן השינוי ועזרו לי להנפיק כרטיס עובדת חדש, עם תמונה חדשה ושם חדש.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? כן, במיוחד כלפי הקהילה הטרנסית. אפשר וצריך לקדם שיעורים ומלגות לטרנסיות.ים נזקקות.ים, תמיכה בזמן השינויים והניתוחים שאנחנו עוברות.ים במהלך חיינו (אולי בדומה לחופשת לידה) והחמרה במקרים של גילויי בריונות וטרנספוביה מצד העובדים במקומות העבודה.

עדי שמש בלום

תפקיד: מפתחת בק אנד בלייטריקס.

תפקידים קודמים: מפתחת בק אנד וראשת צוות בנאורה לאבס.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה בשבילי היא להזכיר את אשתי והילד שלנו בארוחת צהריים, ולא לקבל שאלות או מבטים.

עדי שמש בלום, מפתחת בק אנד בלייטריקס. צילום: יח"צ

עדי שמש בלום, מפתחת בק אנד בלייטריקס. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת? נחשפתי בפעם הראשונה ללייטריקס בעקבות פרסום שלהם כשנתנו חסות למצעד הגאווה בירושלים. מעבר לזה, הרבה פעמים בפרסומות של החברה מופיעות מלכות דראג שמאתגרות את גבולות המגדר והמיניות.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט“בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? לא נתקלתי אישית באפליה, אבל כן בלהט"בפוביה, שגרמה לי להרגיש לא בנוח במקום העבודה. ביום הראשון שלי במשרה הראשונה שלי בהיי-טק נקלעתי לוויכוח פופוליסטי לגבי הלגיטימיות של משפחות להט"ביות. חברות חייבות להתייחס בחומרה למקרים כאלה, בדיוק כמו למקרים של גזענות או אפליה על רקע מגדרי במקום העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים