אלקסה של אמזון: יותר פטפטנית ומתאימה לשיחות

על השדרוגים בתכונותיה של אלקסה דיווחה הענקית בכנס re:MARS שלה שהתקיים השבוע, שם בישרה לקהל המשתתפים כי הסייעת הדיגיטלית שמאיישת שאת הרמקולים החכמים שלה תגובה במודלים חדשים ללמידה עמוקה, שיאפשרו לה לשוחח יותר בטבעיות עם בעליה ולהיענות באופן חכם יותר לבקשותיהם

Echo של אמזון, הבית של אלקסה. צילום: יח"צ

אמזון הודיעה השבוע כי העוזרת הקולית שלה, אלקסה, תתוגבר ביכולת שיח טובות בהרבה.

ביום ד', במסגרת כנס re:MARS של ענקית הטכנולוגיה מסיאטל, שהתקיים השבוע בלאס וגאס, בישרה אמזון כי פיתחה גישה חדשה באמצעות למידה עמוקה – שכבר יצרה יכולות חדשות בתחום הזיהוי הקולי והדיגיטלי בשנים האחרונות – ושזו תסייע למפתחים ליצור יותר חוויות קול טבעיות אצל העוזרת הקולית שלה אלקסה, שמאיישת את הרמקולים החכמים, Echo.

היכולות החדישות נקראות בפשטות: Alexa Conversations, ובסיוען עתידה אלקסה להבין טוב יותר דברים שנאמרים לה, ולייצר דיאלוגים טבעיים וגמישים בהרבה עם משתמשים. בגדול, היכולות יאפשרו לה מיומנויות מרובות לשיחה יותר "חלקה" וזורמת.

סרט, מסעדה ומונית – אלקסה תבין ותציע, תזמין ותיזום

רוהיט פראסאד, סגן נשיא ומדען ראשי לתחום אלקסה, הדגים את היכולות החדשות על הבמה בכנס. בהדגמה, שככל הנראה לא נעשתה בלייב, שאלה אישה את אלקסה מה הסרטים המוקרנים בקרבת מקום, ולאחר מכן העוזרת הקולית לא רק הציעה לה לבצע הזמנת כרטיסים לקולנוע, אלא גם הצליחה להתמודד בקלות עם שינויים שעשתה הלקוחה בזמני הסרט הרצויים לה. אלקסה המשיכה ושאלה ביוזמתה אם המשתמשת רוצה להזמין גם מקום במסעדה בקרבת מקום, סיפקה הצעות למקומות המגישים אוכל סיני, כפי שהלקוחה אוהבת, ואף הזמינה מקום דרך OpenTable. לאחר מכן אלקסה גם שאלה אם הבעלים שלה צריכה מונית אובר לשם הגעה לכל הבילויים הללו, והזמינה אחת בהתאם.

"אנו מדמיינים עולם שבו הלקוחות ישוחחו באופן טבעי יותר עם אלקסה: מעבר חלק בין מיומנויות, לשאול אותה שאלות, לקבל החלטות, ולדבר באותה דרך שהם משוחחים עם חבר, בן משפחה או עמית לעבודה", אמר פראסאד. "המטרה שלנו היא להעביר את הנטל הקוגניטיבי מהלקוח לאלקסה", הוסיף.

"הגישה החדשה לדו-שיח רב-תכליתי כוללת גם מודול AI נפרד, שתפקידו להחליט מתי לעבור בין מיומנויות שונות – באילו שאלות לעבור למיומנות חיפוש המסעדה, למשל, ועל איזה מהן לעבור למיומנות סרט", הרחיב פרסאד. "עם גישה חדשה זו, אלקסה תדע לנבא את המטרה הסמויה של הלקוח מהדיאלוג הישיר ותאפשר באופן יזום את זרימת השיחה על פני נושאים ומיומנויות".

"זוהי קפיצת מדרגה בעבור יכולת הבינה המלאכותית בתחום השיחה", הצהיר פראסאד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים