סלקום עברה להפסד נקי משנה לשנה; המנייה יורדת

החברה הפסידה ברבעון 16 מיליון שקלים לעומת רווח של שבעה מיליון ברבעון המקביל ● בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר בירידה של 55% ● לאחר פרסום התוצאות ירדה המנייה ביותר מ-4% ● המנכ"ל, ניר שטרן: "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על התוצאות"

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מעבר להפסד נקי משנה לשנה וירידה זעומה בהכנסות – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה הבוקר (ג'). כתוצאה מהדו"חות החלשים צנחה מניית החברה הבוקר בבורסה בתל אביב ב-4.5%.

ההפסד הנקי הרבעוני של החברה עמד על 16 מיליון שקלים לעומת רווח של שבעה מיליון ברבעון המקביל אשתקד ובהתאם, ההפסד הנקי למנייה עמד על 14 אגורות בהשוואה לרווח של שמונה אגורות. עם זאת, בחברה מציינים שיחסית לרבעון הקודם – זה האחרון של 2018, ההפסד הנקי שלה צנח ב-54.3%.

עוד עולה מהנתונים כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה גדלו ההוצאות של חברת התקשורת ב-4.31% ל-919 מיליון שקלים, בעוד שההכנסות ירדו בכ-0.5% ל-928 מיליון. הכנסות ציוד הקצה רשמו עלייה של כ-8% לרבע מיליארד שקלים, שנובע בעיקרו מגידול בהיקף המכירות בתחום זה במגזר הנייח.
הסיבה למעבר להפסד היא עלייה בהוצאות, שנגרמה בין היתר כתוצאה מתשלום מסים בסך של שני מיליון שקלים לעומת החזר מס של חמישה מיליון ברבעון המקביל אשתקד. סיבה נוספת היא המעבר של החברה לרישום החשבונאי IFRS 16, שגרם לה להפסד של ארבעה מיליון שקלים. לעומת זאת, מעבר זה הביא לזינוק של 20% ב-EBIDTA של החברה.

האטה בקצב ההצטרפות לסלקום TV

במהלך הרבעון עלה מספר מנויי סלקום TV ב-8,000. עם זאת, מדובר בהאטה בקצב ההצטרפות של מנויים חדשים, שכן ברבעון הקודם עמד הנתון על 13 אלף.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה עלו ב-4.51% ל-695 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-13.06% ל-233 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 25.11%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-3.7% ל-224 מיליון שקלים והרווח רשם ירידה דרמטית של 82.69% לתשעה מיליון שקלים בלבד.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על התוצאות".

הוא ציין כי החברה "ממשיכה בקצב הפריסה המהיר של תשתית הסיבים האופטיים העצמאית בשכונות מגורים וצופה כי השלמת העסקה למכירת תשתית זו ל-IBC בחודשים הקרובים תתרום משמעותית לתוצאות פעילות החברה ולשיפור חיובי בתזרים המזומנים החופשי שלה. קצב הפריסה המהיר יאפשר ליותר מ-750 אלף משקי בית להיות בטווח הכיסוי של רשת הסיבים עד לסוף 2022, ולהתחבר לתשתית אינטרנט מהירה ואיכותית".

עוד ציין שטרן את ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה סלקום עם ועד העובדים וההסתדרות לשנים 2019-2020, ש-"קושר ישירות בין הצלחת החברה לתגמול עובדיה" וצפוי להקטין את הוצאותיה ולהשפיע לחיוב על ה-EBIDTA, בהשוואה לסעיפים אלה בהתבסס על ההסכם הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים