הסכם קיבוצי בסלקום: ביטול תוספות שכר ואופציות לעובדים

ועד העובדים והנהלת סלקום הגיעו להסכם למשך שנתיים ● מביא לביטול האיום של ניר שטרן, מנכ"ל החברה, מינואר השנה לפיטורי 200 מבין כ-3,500 עובדי החברה

מכרז של עיריית רמת גן. סלקום

ועד העובדים והנהלת סלקום הגיעו היום (א') להסכם קיבוצי למשך שנתיים. ההסכם מביא לביטול האיום של ניר שטרן, מנכ"ל החברה, מינואר השנה לפיו יפוטרו 200 מבין כ-3,500 עובדי החברה.

ההסכם, המתייחס לשנים 2019 ו-2020, קובע כי לא תשולם לעובדים תוספת שכר לשנת 2019. תוספת השכר לשנת 2020 תידחה לשנת 2021. אם החברה לא תגיע ליעדי הרווחיות שנקבעו בין הצדדים – התוספת תידחה שוב.

אופציות ומניות בשווי כולל של 14 מיליון שקלים

עוד נקבע בהסכם כי לעובדים הזכאים, יוענקו אופציות ומניות בשווי כולל של 14 מיליון שקלים, אותן הם יוכלו לממש במועדים שנקבעו מראש, למשך תקופה של ארבע שנים.

תקציבי הרווחה יצומצמו משמעותית. שכר ההנהלה ושכרם של חברי הדירקטוריון יופחתו. בשל ההסכם, סלקום תרשום חיסכון בהוצאות בסך 54 מיליון שקלים.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

בינואר, ועד העובדים, בראשות מיה יניב, והנהלת סלקום הגיעו לסכסוך, לאחר ששטרן הודיע לעובדים כי אם הם לא יסכימו לקיצוץ בתקציב הרווחה ולהקפאת העלאת שכר, 5% מהם יפוטרו. בעקבות זאת הודיע אז  יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי זו תכריז על סכסוך עבודה בחברה. הודעת המנכ"ל, במייל ששלח לעובדים, ניתנה על רקע התחרות הגדולה בשוק הסלולר, הצניחה של רווחי החברה ברבעון השלישי, כמעט עד כדי מעבר להפסד, והמעבר להפסד ברבעון השני.

שטרן כתב לעובדים כי "לאור המשך התחרות הגבוהה הצפויה ב-2019 והרגולציה המכבידה, צמצמנו בחודשים האחרונים כמעט לחלוטין הוצאות בחברה שאינן מוגדרות כהכרחיות. לצערי, למרות המאמצים שכולנו משקיעים וכל המהלכים שאנחנו מבצעים, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים". בשלהי 2018, ההנהלה ו-ועד עובדי סלקום ניהלו משא ומתן. ההצעה המרכזית שהעלה שטרן היא לקצץ בתקציבי הרווחה של העובדים ולהקפיא את ההעלאה השנתית של 3% בשכרם. זאת, לאחר שחברי ההנהלה קיצצו את שכרם ב-10%. שטרן דרש לקצץ את תקציבי הרווחה ולבטל את העלאות השכר הקבועות שנקבעו בהסכמים קודמים. שטרן איים כי אם המהלכים הללו לא ימומשו – החברה תפטר 200 מעובדיה.

שטרן כתב היום (א') מכתב לעובדים, ובו נאמר כי "ההסכם החדש הוא הצלחה גדולה לכולנו. הצלחנו יחש לבנות תוכנית בה מחד, החברה תחסוך בהוצאותיה, ומאידך – יצרנו מנגנון שיתוף פורץ דרך, בו העובדים ייהנו מ-Upside. ככל שהחברה תצליח יותר, כולם ייהנו יותר". לדבריו, "אני משוכנע שמנגנון חלוקת האופציות ויחידות המניה החסומות, יחזק עוד יותר את שותפות העובדים בהצלחת החברה ויסייע לחברה לצמוח ולהצליח. אני בטוח שכולנו נמשיך בתנופת העשייה המאפיינת אותנו בכל תחומי פעילות הקבוצה. נמשיך להעניק ללקוחותנו את השירות המוין והמתקדם ביותר". שטרן סיים את מכתבו לעובדים בתודות ליניב ולוועד העובדים.

יניב אמרה כי "באמצעות חשיבה עמוקה ויצירתית מחוץ לקופסה, הפכנו את המשבר שלנו להזדמנות אמיתית, בין היתר, על ידי החלפת תוספת השכר לשנת 2019 בחבילה הונית ומניעת פיטוריהם של מאות מעובדי קבוצה. אני מאמינה בלב שלם, שגם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד. קבלת המניות הופכת אותם הלכה למעשה לחלק מבעלי הקבוצה וככאלה – שותפים להצלחה. אלפי עובדי סלקום מביעים היום אמון מלא בעתידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים