פייסבוק, טוויטר וענקיות היי-טק אחרות מתגייסות למאבק בשנאה המשתוללת אונליין

החברות הצטרפו, יחד עם ראשי מדינות רבות וללא נציגות אמריקנית, ליוזמה גלובלית - העונה לשם קריאת קרייסטצ'רץ' - שכל מהותה התחייבות לנסות לרסן את תפקידה של רשת האינטרנט בהפצה של דברי שנאה ובהסתה לאלימות

כלי חדש של פייסבוק נגד תכני שנאה, לדבריה.

התגייסות עולמית למלחמה נגד ביטויי שנאה ואלימות: בכנס שנערך בפריז ביום ד' האחרון קראו עמנואל מקרון, נשיא צרפת, וראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדן, ולצדם תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, ליאו ואראדקר, ראש ממשלת אירלנד, מאקי סאל, נשיא סנגל, ועבדאללה השני, מלך ירדן – לפעול יחד עם הרשתות החברתיות הגדולות ביותר כדי ולהתחייב לנסות לרסן את תפקידה של רשת האינטרנט בהפצה של דברי שנאה ובהסתה לאלימות.

נציגים בכירים מפייסבוק, טוויטר, אלפבית – החברה ההורה של גוגל, אמזון, מיקרוסופט וחברת המדיה הצרפתית הענקית ויוונדי השתתפו בפגישות, והתחייבו לפתח ולהשתמש בכללים, באלגוריתמים ובהתערבות ישירה במטרה לרסן העלאה, הפצה וקידום של תכנים קיצוניים ואלימים בפלטפורמות של הרשתות החברתיות. היוזמה קוראת "להפסיק מיד ולתמיד" את דברי השנאה, גם אם אין לכך מעטפת חוקית.

הטבח במסגדים שודר בלייב והופץ לכל עבר

מנהיגי המדינות חתמו על הסכם – המכונה "קריאת קרייסטצ'רץ'", על שם המתקפה שאירעה במרץ השנה ב-15 מסגדים בקרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, שנרצחו בה 51 אנשים על ידי אדם קיצוני ימני, שפרסם באינטרנט פוסטים גזעניים ואף שידר בלייב את ההתקפה הרצחנית. פייסבוק ואלפבית, שהיא גם בעליה של יוטיוב, גונו על כך שכשלו בהסרה מהירה של סרטוני הווידיאו מהפלטפורמות שלהן.

"היום חייב להיות היום הראשון לשינוי", אמרה ארדן בוועידה. "זוהי מפת דרכים לפעולה, ומנחם לראות את חברות האינטרנט הגדולות מתחייבות לפעול בשיתוף פעולה".

ארצות הברית נמנעה, בטיעון כי כרגע היא אינה "בעמדה מתאימה להצטרף לתמיכה. אנו ממשיכים לתמוך במטרות המוזכרות ביוזמה. נמשיך לשתף את הממשלות, התעשייה והחברה האזרחית להתנגד לתוכן טרוריסטי באינטרנט", ולדברי נשיא צרפת, הסיבה לכך היא עמדותיה בנוגע לחופש הדיבור, למרות שנציגיה הסכימו עם המטרות הכלליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים