אפל גייסה בכיר בעסקי הדור החמישי של אינטל – שנסגרו

המפתח הראשי של יחידת הפיתוח של מודמי 5G של אינטל עובר לאפל, מה שמעורר מחדש את ההערכות שהיא מתכוונת לייצר בעצמה רכיבים למכשיריה

הבכיר עזב את אינטל - והתקבל לגוגל. אילוסטרציה: BigStock

אפל "חטפה" לשורותיה את המפתח הראשי של יחידת הפיתוח של מודמי 5G של אינטל, שהחברה הודיעה שהיא סוגרת – כך לפי דיווח שפורסם השבוע בסאנדיי טלגרף. הפרסום עורר מחדש את ההערכות על כוונתה של יצרנית ה-iPhone לייצר בעצמה רכיבים למכשיריה ולהיות פחות תלויה ביצרניות אחרות.

לפי הדיווח, הפגישה של מהנדס הפרויקט הבכיר, אומאשאנקר תיגאראג'אן, באפל התקיימה כבר בפברואר השנה, והודעתו על עזיבת החברה גרמה לעיכוב בניהול הפרויקט באינטל ואילצה אותה לשנות כיוון בתכנית הפיתוח של מודמי דור 5 לסמארטפונים.

אינטל קיוותה שאפל תהיה לקוח עוגן שלה של מודמי הדור החמישי, אך הודיעה כי היא יוצאת מהמרוץ ימים ספורים לאחר שאפל וקוולאקום הודיעו על סיום המאבקים המשפטיים ארוכי השנים ביניהן בתחום הפטנטים ועל שני הסכמים שכרתו ביניהן: האחד הוא הסכם לרישוי פטנטים בינלאומי בן שש שנים והשני – הסכם אספקת שבבים רב שנתי.

עוד לפני אירועים אלה פורסמו דיווחים רבים על כך שאפל אינה מרוצה מהתקדמות הפרויקט של מודמי ה-5G באינטל ועל חששותיה מפיגור בתחום לעומת מתחרותיה.

הידיעה על הצטרפותו של אחד מבכירי הצוות של אינטל לאפל מלבה שוב את הדיווחים והניחושים על תכניותיה של אפל לפתח טכנולוגיית שבבים בעצמה – הערכות שנשמעו פעמים רבות בעבר, על רקע מאבקיה עם ספקיות שונות. בעבר אף דווח כי אפל קיימה כבר אשתקד שיחות עם אינטל בנוגע לרכישת יחידת המודמים לסמארטפונים שלה – שיחות שלא הבשילו לכדי עסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים