קיבלו כנפיים: אור ירוק לגוגל להתחיל בהפעלת רחפני משלוחים בארה"ב

שירות המשלוחים המסחריים באמצעות רחפנים של הענקית ממאנלו פארק קיבל את אישור ה-FAA לפעול במדינת וירג'יניה ● החברה עשויה להתחיל במשלוח חבילות באמצעות רחפנים עוד השנה

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

יחידת הרחפנים של גוגל, המכונה Wing Aviation, זכתה באישור של מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב, ה-FAA, לספק סחורה על ידי רחפנים במדינת וירג'יניה.

"זהו צעד חשוב קדימה לניסיון ולמיזוג הבטוח של רחפנים בכלכלה שלנו", אמרה שרת התחבורה האמריקנית, איליין צ'או, שהוסיפה כי "הבטיחות ממשיכה להיות נושא מספר אחד בזמן שטכנולוגיה זו (הרחפנים – ג"פ) ממשיכה להתפתח ולהכיר במלוא הפוטנציאל שלה".

שירות מסחרי של אספקת מוצרים מעסקים מקומיים לבתים בארה"ב

החברה פרסמה הצהרה המפרטת את מה אישור זה יאפשר לה בהמשך הדרך וכתבה כי: "אישור ספקית אוויר Air Carrier Certification) משמעו שאנחנו יכולים להתחיל שירות מסחרי של אספקת מוצרים מעסקים מקומיים לבתים בארצות הברית. עבור קהילות ברחבי הארץ, הדבר מציג הזדמנויות חדשות. טובין, כמו תרופות או מזון, יכולים כעת להיות מועברים מהר יותר על ידי רחפן, והדבר מספק למשפחות, לעובדים במשמרות, ולצרכנים עסוקים אחרים יותר זמן לעשות את הדברים החשובים".

לאחר שבדקה את הרחפנים שלה בווירג'יניה כבר כמעט שלוש שנים, ווינג תרחיב את תכנית הפיילוט בהמשך השנה לבלקסבורג ולכריסטיאנסבורג – שני אזורים כפריים במדינה. החברה מתכננת לקיים  בחודשים הקרובים פגישות עם התושבים המקומיים בחיפוש אחר הדרך הטובה ביותר ליישם את מערכת המסירה החדשנית והמתפתחת.

"יש הרבה ללמוד גם בעבורנו, שכן זהו (ניסיון – ג"פ) ראשון מסוגו ואף אחד לא באמת יודע במיוחד את הדרכים הטובות ביותר ליישום", אמר מנכ"ל ווינג, ג'יימס רייאן בורגס. "אנחנו חושבים שבעצם באמצעות שותפות עם הקהילה נמצא את התשובות האלו יחד".

סיכון נמוך יותר להולכי רגל משירות זהה שנעשה באמצעות מכונית

הרחפנים של ווינג, שנוסדה בשנת 2012, מספקים חבילות קטנות, שאותן מטיל כלי הטייס הזעיר והלא מאויש לגינה של הלקוח, או משלשל אליה על ידי חבל. ווינג הסבירה שהמשלוחים באמצעות רחפנים כה מהירים עד שהם מאפשרים אספקת פריטים שנדרשת להם העברה זריזה, כמו מזון טרי, קפה חם ומגוון פריטים אחרים, שלא יכולים "לבלות" בדרכים יותר מדי זמן. החברה ציינה גם כי רחפני משלוח יעזרו לאמריקנים בעלי ניידות מוגבלת ויתרמו בדיעבד להפחתת פליטות מכלי רכב.

מוקדם יותר החודש נודע כי חברת הרחפנים שבבעלות הענקית ממאונטיין וויו משיקה את שירות המשלוחים הציבורי הראשון באמצעות רחפנים בקנברה, לאחר שרשות התעופה האזרחית של ממשלת אוסטרליה, ה-CASA, העניקה לה את אישור התקינה הנדרש.

ה-FAA אמר כי ווינג הוכיחה כי פעולותיה עמדו בדרישות הבטיחות של הסוכנות, בהתבסס על נתונים ותיעוד נרחבים, וכן על אלפי טיסות בטוחות הנערכות באוסטרליה.

בבלוג שלה ב-Medium כתבה ווינג שהייתה חייבת לעמוד בדרישות בטיחות מחמירות על ידי הגשת ראיות מ-70,000 טיסות בדיקה ויותר מ-3,000 משלוחים באוסטרליה – הוכחה מספקת, כך כתבה, בכדי להבטיח כי רחפני משלוחים "נושאים סיכון נמוך יותר להולכי רגל מאותו השירות שנעשה באמצעות מכונית".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים