אוסטרליה: אושרה הפעלת שירות רחפני משלוחים ל-Wing של גוגל

מוכנים לקבלת משלוחים בתוך דקות? חברת הרחפנים שבבעלות הענקית ממאונטיין וויו השיקה את שירות המשלוחים הציבורי הראשון באמצעות רחפנים בקנברה שבאוסטרליה, לאחר שרשות התעופה האזרחית של ממשלת אוסטרליה העניקה לה את אישור התקינה הנדרש ● בקרוב אצלנו?

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

חברת Wing של גוגל השיקה את שירות המשלוחים הציבורי הראשון באמצעות רחפנים בקנברה שבאוסטרליה, לאחר שרשות התעופה האזרחית של ממשלת אוסטרליה, ה-CASA, העניקה את אישור התקינה הנדרש למפעילה.

למרות האישור, להפעלת רחפני המשולחים יש מספר תנאים – ראשית, הם יורשו לטוס רק במהלך היום ולא לפני השעה 07:00 בבוקר בימי חול, ו-8:00 בבוקר בימי א'; שנית, אסור להם לטוס בגובה של 5 מטרים ומטה מעל בני האדם; שלישית, הם לא יורשו לטוס בכלל מעל קהל רב או כבישים ראשיים.

השירות כהתחלה: ל-100 בתים בלבד

הרחפנים של ווינג, שנוסדה בשנת 2012, מספקים חבילות קטנות, שאותן מטיל כלי הטייס הזעיר והלא מאויש לגינה של הלקוח, או משלשל אליה על ידי חבל. בתחילה יפעל השירות בעבור כ-100 בתים ב-3 פרברים אוסטרליים בלבד, כשבהמשך הדרך, בחודשים הקרובים, החברה מתכננת להרחיב אותו. זה המקום לציין כי תנאי נוסף של ה-CASA הוא שמשקי הבית שזכאים לשירות יקבלו תדריך בטיחות לפני שיחלו להזמין הלכה למעשה את המשלוחים.

באתר האינטרנט של החברה נכתב כי "Wing חוזה עתיד שבו רחפני משלוח הם הדרך הבטוחה ביותר, המהירה ביותר והידידותית ביותר לסביבה לתחבורה, ושכולם יוכלו להפיק תועלת מכך שפריטים קטנים יהיו זמינים לרשותם בתוך דקות, בבית או בכל מקום שבו הם עשויים להיות".

ווינג נחשבת כחברה הראשונה בעולם שקיבלה אישור לשירות המשלוחים על ידי רחפנים, כך על פי CASA. בידיעה על הנושא שפרסם הביזנס אינסיידר נכתב כי השירות יהיה נגיש באמצעות אפליקציה במהירות שיא, לבטח בהשוואה לקצב אספקת משלוחי חפצים שאותו הכרנו עד היום.

בבלוג שלה הוסיפה וכתבה ווינג שמשלוחים כה מהירים מאפשרים אספקת פריטים שנדרשת להם העברה זריזה, כמו מזון טרי, קפה חם ומגוון פריטים אחרים שלא יכולים "לבלות" בדרכים יותר מדי זמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים