אופס, תקלה: באג עצר קמפיינים פוליטיים בפייסבוק

הסיבה: תקלה במערכת של כלי הקמפיינים החדש שפייסבוק השיקה במטרה להילחם בהתערבות של מדינות זרות ובפייק ניוז ● תגובת הרשת החברתית: זאת מערכת חדשה ובאגים קורים

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

הבחירות מעבר לפינה, אולם לפחות חלק מהמפלגות והמועמדים המתמודדים לכנסת אינם יכולים להריץ קמפיינים פוליטיים בפייסבוק – עקב תקלה.

הקמפיינים היו צפויים לרוץ החל משלשום (ב'), בכפוף לכלי השקיפות החדש של הרשת החברתית, שהתחיל לפעול בסוף השבוע האחרון. הכלי הושק בישראל כחלק מהמאבק בפייק ניוז ובניסיונות התערבות של מדינות זרות בפוליטיקה המקומית. הקמפיינים היו אמורים לעלות לרשת החברתית לאחר תהליכים של זיהוי ואישור של מי שעומדים מאחוריהם. אלא שצוותי המפלגות לא הצליחו להשלים את התהליכים הללו, עקב תקלה במערכת של הכלי החדש. כך, זה קרוב ליומיים אין בפייסבוק קמפיינים פוליטיים ממומנים.

בינואר השנה הודיעה פייסבוק כי לקראת הבחירות תשיק בישראל כלי שמטרתו להפוך את פרסום מודעות הבחירות ברשת החברתית לשקוף יותר. זאת, על מנת למנוע התערבות זרה בבחירות ופרסום פייק ניוז. השקת הכלי היא חלק מהמאמצים של פייסבוק לשפר את התדמית שלה ואת ההגנה מפני חדשות הכזב, בעיקר לאור ההתערבות הזרה דרך מודעות שפורסמו על הפלטפורמה שלה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. "שקיפות זו שופכת אור חדש על הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ועלינו", נכתב בהודעה של החברה שפורסמה אז.

גם לקראת מערכת הבחירות הנוכחית בישראל הועלו חששות שגורמים זרים ישתמשו ברשתות החברתיות על מנת להשפיע על הבוחרים. ראש השב"כ, נדב ארגמן, אף ציין בתחילת השנה שהוא יודע על ניסיונות של "מדינה זרה" לעשות כן. בתגובה לכך טען הקרמלין שרוסיה לא מתערבת במערכות בחירות במדינות אחרות.

פייסבוק תדרכה את נציגי הרשימות על אופן השימוש בכלי השקיפות החדש, אולם היו מביניהם כאלה שלא הספיק להירשם אליו – ונתקלו בתקלה. בסופו של דבר, נכון להיום, רוב המודעות הפוליטיות הוסרו מהרשת החברתית עד שתהליכי הזיהוי והאימות יושלמו.

מפייסבוק נמסר כי "חלק מנציגי המפלגות חוו באג בתהליך הרישום לכלי. מדובר בכלי טכנולוגי חדש, ולכן באגים עלולים לקרות. אנחנו מבינים את חשיבות הפרסום בימי בחירות, ולכן עובדים מהר כדי לטפל בתקלה ועומדים בקשר עם נציגי כל המפלגות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים