yes עוברת לשידור באינטרנט; מאות עובדים יעזבו

החברה תעבור בשנים הקרובות בהדרגה מהתשתית המסורתית לתשתית IP ● מטרות המהלך הן להתאים את yes למגמות בעולם ולחסוך בעלויות ● בנוסף, היא הודיעה על צמצום של חמישית מכוח האדם שלה בשלוש השנים הקרובות

עוברת לשידור באמצעות האינטרנט. yes

מהלך דרמטי ב-yes: דירקטוריון החברה האם, בזק, החליט כי היא תעבור משידור בלוויין לשידור באמצעות האינטרנט – כך הודיעה החברה היום (ה'). היא צפויה להתחיל בתהליך הגירה, שבסיומו יועברו כל שידורי הטלוויזיה שלה על גבי תשתית IP. זמן מה לאחר מכן הודיעה yes כי 325 מעובדיה יעזבו בשלוש השנים הקרובות, במסגרת הסכם קיבוצי. מדובר ב-20% מכוח האדם של החברה.

ב-yes מעריכים את עלות הפיטורים בסך כולל של 68 מיליון שקלים. בנוסף, על פי ההודעה, החברה תוכל שלא לגייס עובדים חדשים במקום עובדים שיעזבו מרצון.

בשנים הקרובות תפעיל yes את שתי התשתיות הטכנולוגיות – הלוויין וה-IP. המעבר לשידור אינטרנטי בלבד יתבצע בהדרגה, במתווה שייבחן אל מול תנאי השוק, התחרות והסביבה הטכנולוגית, ויהיה בהתאם להתפתחות קצבי הגלישה בישראל.

המהלך של החברה תואם את המגמות העולמיות בשוק התוכן בטלוויזיה – של ירידת חסמי כניסה, ריבוי שחקניות ותחרות מחירים, שינוי בהרגלי הצריכה והיתרונות הגלומים בשיטת השידור האינטרנטית. גם בארץ ניכרות המגמות האלה, לאחר כניסת סלקום, פרטנר ונטפליקס לשוק, שגרמה להורדת מחירים ולאיבוד לקוחות של חברות הטלוויזיה המסורתיות – HOT ו-yes.

האם ההגירה תשנה את השורה התחתונה?

yes לא מציינת מתי תסתיים ההגירה. כך או כך, המהלך צפוי להביא מחד לחיסכון משמעותי בהוצאות החברה בגלל צמצום השימוש בתשתית הלוויין, אך מנגד כרוך בהוצאות כבדות כמו החלפת ממירים ללקוחות, שינוי טכנולוגיות ושיפור התשתיות שיאפשרו את השידורים (פריסת הסיבים האופטיים). זאת הסיבה לכך שהחברה תפרוס את המהלך על פני כמה שנים.

"היום הודענו על החלטה חשובה שקיבלנו, להשקיע בטכנולוגיה נוספת לצד הלוויין, אמר רן גוראון, מנכ"ל yes. "זוהי נקודת ציון משמעותית בחיי החברה, שהולמת לדפוסי השימוש הדינמיים ולהתפתחויות הטכנולוגיות בארץ ובעולם. yes פועלת על בסיס תכנית פעולה עסקית בעלת היבטים טכנולוגיים ופיננסיים, ובמהלך השנה הנוכחית נצא עם בשורה צרכנית משמעותית לצרכני הטלוויזיה בישראל".

לא ברור עד כמה ישפיע המהלך על השורה התחתונה של yes, שהמיזוג בינה לבין בזק עומד במרכז תיק 4,000, שכחלק ממנו החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובעלי בזק, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. אחד הנחקרים בפרשה היה מנכ"ל yes דאז, רון איילון, שבינתיים פרש והוחלף בידי גוראון, בעקבות הכוונה של בזק (שבינתיים היא חזרה ממנה) לאחד את הפעילויות של החברות הבנות של הקבוצה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סמי

    מזמן היו צריכים לעבור ל IPTV זה חסכוני יותר הן לספק השירות והן לצרכן זה כלכלי יותרופחות פגיע לנזקי מזג האוויר וכו וכו ....

  2. זיו

    זה ממש פייק ניוז... עושים מזה רעש כאילו מחר בבוקר Yes עוברת ל-IP ומפטרת את רוב כח האדם שלה... הרי מדובר במהלך שאולי ייושם בעוד 8-9 שנים... אם בכלל...

אירועים קרובים