משחק רשת ישראלי מאפשר לשפוט את שירי האירוויזיון בלי פוליטיקה

המשחק "דוז או בוז", שפותח על ידי רבי אינטראקטיב, יאפשר להאזין באתר האירוויזיון ל-20 שניות מכל שיר מבלי לדעת איזו מדינה הוא מייצג ● כך המאזינים יוכלו לשפוט את השיר לפי ההעדפה המוזיקלית שלהם, ללא דעות קדומות

דוז פואה? לא בקרב גולשי ויקיפדיה. אירוויזיון 2019

דוז פואה לטכנולוגיה ישראלית: משחק רשת שיועלה בקרוב לאתר הרשמי של האירוויזיון יחשוף את שירי התחרות הפופולרית בפני המשחקים, מבלי שהם ישויכו למדינה שאותה הם מייצגים. בכך יתאפשר להם להתמקד במוזיקה ולשפוט כל שיר ללא הדעות הקדומות שמתלוות אצל חלק מהאנשים למדינות השונות. או, כפי שמגדירים זאת המפתחים, ללא השפעות פוליטיות.

המשחק, ששמו דוז או בוז (על שם הדוז פואה – 12 הנקודות שכל מדינה מייחלת לקבל באירוויזיון), הוא פיתוח ישראלי של רבי אינטראקטיב. בתחילה הוא פותח עבור כאן – תאגיד השידור הישראלי, שמפיק את התחרות השנה, אולם הוא אומץ גם על ידי איגוד השידור האירופי, שאחראי על התחרות, וישולב באתר הרשמי שלה.

לא מדובר בחשיפה של כל אחד מהשירים, אלא של 20 שניות ממנו. כך יתאפשר, לפחות בחלק מהמקרים, גם ניתוק מהאמן המבצע את השיר. השירים מוצגים בממשק שמאפשר לכל משתמש לסמן אם הוא אוהב או לא אוהב את השיר המתנגן, כאשר השאיפה היא שהסימון יהיה על בסיס העדפה מוזיקלית בלבד. בנוסף, המשתמשים יוכלו להכין דרך הממשק רשימת שירים האהובים עליהם מבין אלה שמשתתפים בתחרות השנה ולשתף את העדפותיהם ברשתות החברתיות.

לוגו המשחק דוז או בוז

לוגו המשחק דוז או בוז

לדברי גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב, "תכננו את המוצר ברוח האירוויזיון של אהבה למוזיקה, מתוך כוונה להתרחק מהשפעות זרות כמו פוליטיקה, מה שיאפשר למעריצי התחרות להתחבר לשירים האהובים עליהם ללא דעות קדומות".

זה לא שיתוף פעולה ראשון בין החברה לכאן בהקשר אירוויזיוני: לקראת התחרות הקודמת היא יצרה עבור התאגיד אפקט מציאות רבודה לפייסבוק ולאינסטגרם, שמאפשר למצולם להיראות כמו נטע ברזילי. הפיתוח, שנועד לתמוך בשיר Toy עוד לפני האירוויזיון, שותף פעמים רבות על ידי משתמשים ברחבי העולם. כזכור, בסופו של דבר השיר זכה והביא את התחרות השנה לתל אביב, שם היא תתקיים בשלושה ערבים (שני חצאי גמר וגמר) בין ה-14 ל-18 במאי. כמדינה המארחת, ישראל עלתה ישירות לגמר.

לצפייה בהדגמה של הממשק של המשחק החדש לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים