וואווי תובעת את ארצות הברית: "החרם לא הוגן"

התביעה תיאלץ את הממשלה האמריקנית להציג הוכחות לטענותיה נגד החברה - בנוגע לריגול ושיתוף פעולה עם הממשל הקומוניסטי, אבל מאידך יכולה לחשוף את ענקית הטכנולוגיה הסינית לבחינה מעמיקה יותר של מנהגיה העסקיים ומערכת היחסים שלה עם ההנהגה של מדינת האם שלה

שוקעת. וואווי

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי מאתגרת את הממשל והחוק האמריקני – אחרי שתויגה כסיכון ביטחוני, גישתה לשוק האמריקני לציוד טלקום הוגבלה ומוצריה הוחרמו, החברה החליטה, כנראה כצעד נואש אחרון, שלא לשתוק. בהודעה רשמית מטעמה הודיעה וואווי אתמול (ד') כי הגישה תביעה המבקשת מבית המשפט הפדרלי בפלאנו שבטקסס, שם ממוקם המטה האמריקני שלה, לבטל את ההחלטה של ארצות הברית שלא להשתמש בציוד מתוצרתה, וזאת משום שהחרם לא הוגן ומונע מהנחות שגויות שלא הוכחו מעולם.

חברת וואווי, שבסיסה בשנזן שליד הונג קונג, היא מפתחת מובילה של טכנולוגיית ה-5G, יחד עם מתחרותיה הבולטות נוקיה ו-LM אריקסון, שמוצאן בפינלנד ובשבדיה, בהתאמה. החברה הסינית, שנוסדה בשנת 1987 על ידי מהנדס צבאי לשעבר, עקפה את אריקסון בשנת 2017 כספקית הגלובלית הגדולה ביותר של ציוד רשת. לדבריה היא מספקת את מוצריה ל-45 מ-50 חברות הטלפון המובילות בעולם וכי יש לה חוזים עם 30 ספקיות לבדיקת הטכנולוגיה האלחוטית של הדור ה-5.

כיצרנית הגלובלית הגדולה ביותר של ציוד רשת לחברות טלפון ואינטרנט, וואווי נלחמת למעשה לא רק כנגד החרמתה בארה"ב אלא מול המאמצים של המעצמה המערבית לשכנע את בעלות הברית שלה להוציא את החברה ממערכות הטלקום של הדור הבא.

בטבורה של מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין

וואווי נמצאת בטבורה של מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, על רקע המתחים המדיניים-פוליטיים בין המדינות, שלמעשה מתנקזים לתחרות הטכנולוגית. החברה בילתה שנים בניסיון לשים קץ להאשמות שהיא משתפת פעולה ואף מקדמת ריגול סיני, או נשלטת על ידי הממשל של המפלגה הקומוניסטית.

"אנחנו נאלצים לנקוט פעולה משפטית זו כמוצא ראוי ואחרון", אמר יו"ר החברה (ברוטציה), גואו פינג, במסיבת עיתונאים. גואו הוסיף וציין כי החרם האמריקני יגביל את התחרות, יאט את הטמעת רשתות הדור החמישי ויעלה את המחירים לצרכן, הנחות שגם אנליסטים רבים שותפים להן.

וואוי חולשת על כ-40% מהשוק העולמי של ציוד הרשת, אך מכירותיה בארה"ב החלו מתדלדלות והולכות כבר ב-2012 לאחר פאנל של קונגרס שבו ציינו המחוקקים את וואווי ואת המתחרה הסינית שלה, ZTE, כסיכונים ביטחוניים לארה"ב, והורו לספקיות הניידים להימנע מעסקים הקשורים לשתיים.

גואו הוסיף ואמר כי הרשויות בארה"ב "פרצו את השרתים שלנו וגנבו את האימיילים שלנו", אך טען שהאמריקנים לא הציגו הלכה למעשה ראיות התומכות בטענות שלהם לכך שהחברה מהווה סיכון ביטחוני. גואו התלונן שוושינגטון "לא חוסכת כל מאמץ להרוס" את החברה הסינית שבה הוא פועל, וציין כי המאמצים הניכרים של הממשל האמריקני לשכנע את בני בריתו להתנער מהאוואיי מאיים לחסום את הגישה של הענקית הסינית לשווקים העיקריים, בדיוק בזמנים שבהן ציוד הדור החמישי נדרש ושווה השקעות של מיליארדים.

במסיבת העיתונאים אמר גם סמנכ"ל הכספים של החברה, סונג ליופינג, כי "החרם מבוסס על מספר רב של טענות שווא, לא מוכחות ושלא נבדקו". הוא הוסיף וקבע כי "לוואווי יש רקורד ותכנית אבטחה מעולים ושום ראיות סותרות לא הוצגו".

תביעה שהתמקדה רק בהונאה כספית וגנבת קניין רוחני

ואכן, בפרקים הקודמים של הסאגה הטיחה ארה"ב האשמות קשות בחברה, ואולם כשהוגשה תביעה מטעמה נגדה ונגד סמנכ"לית הכספים שלה, מנג ואנזו, שהיא גם בתו של המייסד, וכנגד מספר חברות הקשורות אליה, האשמות התמקדו בהונאה כספית, לכאורה, ובגנבת קניין רוחני בארה"ב, ולא הוגשו כל האשמות בנוגע לריגול למען הממשל הסיני.

ואנזו נעצרה בדצמבר בקנדה על פי בקשת ארה"ב להסגרתה. אביה, רן ז'נג-פאי, מייסד החברה, דחה מאז את הטענות נגד בתו ואמר שהוא יחכה לראות אם הנשיא, דונלד טראמפ, יתערב בתיק. ואנזו התייצבה השבוע בבית המשפט בוונקובר, בקולומביה הבריטית, במסגרת שימוע בעניין ההסגרה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים