ארה"ב: אם גילתה טיפים להתאבדות החבויים בין סרטוני ילדים ביוטיוב

האישה, רופאת ילדים מפלורידה, נתקלה בתופעה המגה-מזעזעת - בין סרטוני יו-טיוב המכוונים לגיימרים צעירים נחבאו קליפים קצרים עם הנחיות כיצד להתאבד ● הדברים מגיעים על רקע חרם מפרסמים על הרשת החברתית מבוססת הסרטונים בשל תכנים פדופיליים שהיא מספקת להם אכסניה

ערוץ טראמפ נחסם ביוטיוב

ד"ר פרי הס, רופאת ילדים ואמא מאוקלה, פלורידה, נתקלה בסרטוני וידיאו שבהם נכללו הוראות לילדים כיצד לפגוע בעצמם. היא פרסמה את הגילויים הללו בבלוג שלה, PediMom.com, לאחר שראתה אותם ביו-טיוב.

לדבריה, מאז יולי הופיע סרטון מסוים פעמיים, הן ביו-טיוב והן ב-YouTube Kids. "לפי התגובות, הסרטון כבר היה באוויר מזה זמן, ואנשים אפילו דיווחו עליו 8 חודשים קודם לכן", אמרה הס ל-CBS News.

אז מה למעשה רואים בסרטונים?

בהוראות שעליהן היא מדווחת – שלמעשה מסבירות לילדים כיצד להתאבד – נתקלה לראשונה הס בקליפ בן 9 שניות, שמשולב בין סרטונים המתעדים את המשחק הפופולרי Splatoon של נינטנדו. הס סיפרה כי כמה דקות אחרי שהקליפ מתוך משחק הווידיאו לילדים מתחיל, הופיע לפתע גבר על המסך וסיפק לצופים הצעירים הוראות כיצד להתאבד. הגבר שצץ לפתע אמר: "זכרו ילדים – החלקה הצידה היא דרך למשוך תשומת לב, חדירה לעומק – בשביל תוצאות", בעודו משחק כאילו הוא מחזיק כביכול להב שמכוון לזרועו.

לפי הדיווחים, האיש מזוהה כיוטיובר פרנק המזוהם (Filthy Frank), המגדיר את עצמו כ"התגלמות של כל דבר שאדם לא צריך להיות". יש לו מעל 6.2 מיליון מנויים. עם זאת, CBS News מדווח כי אין ראיות לכך שפרנק היה מעורב ביצירת הסרטונים שעליהם הצביעה ד"ר הס.

"הייתי המומה", אמרה, וציינה כי מאז שנחשפה לדברים, בקיץ האחרון, קטעים דומים התברגו גם לתוך כמה סרטונים נוספים של המשחק הפופולרי.

הד"ר כתבה מספר בלוגים על הסרטונים המסוכנים ופעלה על מנת להוריד אותם, בתוך שהיא מהדהדת את דבריהם של מומחים לבריאות הנפש של הילד שטוענים כי הדברים עלולים להזיק לצופים הצעירים. לפי הדיווחים, אחרי שהס הודיעה ליו-טיוב על הסרטון הראשון, החברה שנמצאת בבעלות גוגל הודיעה לה שהוא אכן מפר את הנחיות הקהילה שלה והסירה אותו.

"אני לא מבינה איך לא תופסים את זה"

הס הבהירה כי לקחה על עצמה את משימת חשיפת התופעה מכיוון שראתה שיעור גבוה יותר של התאבדות בקרב ילדים בחדר המיון שבו היא עובדת בשנים האחרונות. לדבריה, היא דיווחה על 7 סרטונים מטרידים נוספים ב-YouTube Kids מאז שנתקלה בסרטון הראשון, אבל הבהירה: "הייתי חייבת להפסיק, אבל יכולתי להמשיך. ברגע שאתה מתחיל להסתכל על זה, הדברים נעשים שחורים יותר ויותר, אני לא מבינה איך לא תופסים את זה".

דובר מטעם יו-טיוב אמר בתגובה כי החברה פועלת קשה "בכדי להבטיח שיוטיוב לא יעודד התנהגות מסוכנת. אנו מסתמכים הן על סימון משתמשים והן על טכנולוגיית זיהוי חכמה בכדי לסמן תוכן זה עבור המבקרים שלנו", אמר נציג החברה. "בכל רבעון אנו מסירים מיליוני סרטונים וערוצים המפרים את המדיניות שלנו, ואנחנו מסירים את רוב הסרטונים האלה לפני שמישהו צופה בהם. אנו פועלים תמיד לשיפור המערכות שלנו ולהסרת תוכן הפוגע מהר יותר, ולכן אנו מדווחים על ההתקדמות שלנו בדו"ח הרבעוני ומספקים למשתמשים לוח מחוונים המציג את מצב הסרטונים שהם סימנו לנו".

יצוין כי הדברים מגיעים על רקע חרם מפרסמים שהושק ממש באחרונה על ענקית הווידיאו. מספר מותגי ענק – ביניהם נכללות חברת הטלקומוניקציה AT&T ויצרנית המשחק הלוהט פורטנייט, Epic Games – החליטו בימים אלו להסיר פרסומות שלהם מיו-טיוב לאלתר. הסיבה – חששות מכך שבסרטונים שבהם מתועדים ילדים צעירים, בעיקר בנות, ושאליהם מוצמדות הפרסומות, מופיעות תגובות של פדופילים.

מדובר על סרטוני ווידיאו תמימים, למשל של ילדים מתעמלים, רוקדים או עושים יוגה, שעליהם מגיבים חובבי פורנוגרפיה בטקסטים המחפיצים את הילדים ושמשמשים להעמקת ניצול לא חוקי ונורא של קטינים חסרי ישע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים