יוטיוב הסירה 7.8 מיליון סרטונים ברבעון השלישי של 2018

דו"ח השקיפות של החברה הוסיף וקבע כי פלטפורמת הווידיאו שנמצאת בבעלות גוגל גם ניקתה מהשירות 1.67 מיליון ערוצים וכן 224 מיליון תגובות בין יולי לספטמבר - כולם לא התאימו לאופי האכסניה שהיא מעוניינת להציע למשתמשים וגם למפרסמים

ערוץ טראמפ נחסם ביוטיוב

גוגל, החברה האם של יוטיוב, פרסמה ביום ה' האחרון את דו"ח השקיפות בנוגע לאכיפת כללי הקהילה בפלטפורמת סרטוני הווידיאו שבבעלותה, התקף לרבעון השלישי של 2018.

הדו"ח מעיד על כך שענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו ממשיכה את מלחמתה חסרת הפשרות לניקיון הפלטפורמה שבבעלותה, ומבהיר כי במהלך התקופה הנתונה יוטיוב הסירה 7.8 מיליון קטעי וידיאו, 224 מיליון תגובות, ו-1.6 מיליון ערוצים שפעלו בה, וזאת בהתבסס על כך שהללו הפרו את המדיניות שלה.

לפי הדו"ח, ספאם הוא הסיבה מספר אחת להסרת סרטונים – כ-72% מכל הסרטונים הוסרו משום שסומנו כמטעים, כתרמית או כספאם. בטיחות ילדים, עירום או תוכן מיני ואלימות גרפית מהווים 23% מהסיבות להסרה.

רוב הסרטונים וההערות שנוקו והועלמו על ידי יוטיוב הוסרו באופן אוטומטי. הבדיקות השגרתיות האוטומטיות של יוטיוב הסירו 6.3 מיליון סרטונים ו-223 מיליון תגובות; מיליון התגובות ו-1.5 מיליון הסרטונים האחרים הוסרו אחרי שדווחו לחברה כלא ראויים.

שקיפות למקורות הסימון של תכנים לא ראויים

יוטיוב, שאכן מקפידה על שקיפות, מפרטת אודות מקור הדיווחים ומספרת כי – סוכנויות ממשלתיות ובקשות מגורמים לא-ממשלתיים (NGO) הובילו להסרת 34,000 קטעי וידיאו; 547,000 אחרים הוסרו לאחר שמשתמשי יוטיוב דיווחו עליהם; ו-878,000 סומנו על ידי חברים בתכנית ה"מלשינון" של החברה שמכונה YouTube's Trusted Flagger.

יוטיוב מפרטת בדו"ח שלה כי "רוב סגירות הערוצים נובעות מחשבונות שמוקדשים להפרת ההנחיות שלנו נגד ספאם ותוכן מיני למבוגרים". עוד היא מסבירה שסגירת ערוץ מגיעה עקב צבירה של שלוש התראות על הפרת הנחיות הקהילה, שהן הפרות של כמה תנאי מדיניות שונים בתקופה של שלושה חודשים.

נתונים מעניינים נוספים מהדו"ח הם למשל העובדה כי 74.5% מסך כל הסרטונים שזוהו וסומנו על ידי המערכת האוטומטית של יוטיוב לא נצפו בכלל על ידי משתמשים באתר, וכי "ליותר מ-90% מהסרטונים שהועלו בספטמבר 2018, ושהוסרו בשל 'קיצוניות אלימה' או 'בטיחות הילדים', נרשמו פחות מ-10 צפיות".

המדינות שמהן הגיעו עיקר סימוני התוכן הלא ראוי מגורמים אנושיים הן הודו, ארצות הברית, ברזיל, בריטניה ומקסיקו.

המפרסמים איימו לנטוש

הדברים מגיעים על רקע לחץ כבד שמופעל על גוגל ויוטיוב בכל העולם, הן על ידי גופים מסחריים ומפרסמים והן על ידי ארגונים לשמירת רווחת הציבור, לזהות ולהסיר סוגים מסוימים של תוכן במהירות ולשמור על פלטפורמה נקייה ובטוחה למשתמשים מכל הגילאים, במיוחד אם הם ילדים.

באפריל השנה, עקב תחקיר שערכה רשת CNN, התגלה כי פרסומות של מותגים של 300 חברות, בהן המובילות בעולם בתחומים כמו טכנולוגיה, הלבשה ותקשורת, שימשו "ללא ידיעתם לסיוע במימון" ערוצים קיצוניים ביוטיוב. על פי ממצאי התחקיר, הסרטונים שאליהם הוצמדו הפרסומות הללו מקדמים לאומנים לבנים, נאצים, פדופיליה, תיאוריות קונספירציה ותעמולה צפון קוריאנית.

בשנה שעברה משכו כמה וכמה נותני חסות ומפרסמים את הפרסומות שלהם מהשירות, כש-BuzzFeed גילה כי אלה הופיעו בסרטונים המקדמים דברי שנאה ותכנים קיצוניים אחרים, כמו פדופיליה.

כל אלו ועוד לחצים שונים גרמו לגוגל לנקוט בגישה החדשה, שכוללת גם גיוס המערכת האוטומטית המשוכללת וכוח סורקים אנושי גדול בהרבה, וכן גרמה לכך שזוהי הפעם הראשונה שיוטיוב מפרטת ומציגה דו"ח של מחיקת הערוצים מטעמה והפעם הראשונה היא כללה בפירוט גם מידע על תגובות שנמחקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים