גרטנר: ירידה תלולה במכירות של סמסונג ואפל

שתי חברות הענק מאבדות אחיזה לטובת המתחרות הסיניות, ובמיוחד וואווי - כך עולה מדו"ח של חברת המחקר

מה עובר על סמסונג ואפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

הרבעון האחרון של 2018 עשה לא טוב ליצרניות המובילות אפל וסמסונג. לפי דו"ח שפרסמה גרטנר, שתי החברות חוו צניחה חדה במכירות הסמארטפונים שלהן, כתוצאה מתחרות הולכת וגוברת מצד יצרניות סיניות. בחברת המחקר מכתירים את השנה האחרונה כ-"שנה של וואווי".

הדו"ח מעלה שנתח השוק העולמי של סמסונג הצטמצם ברבעון המדובר מ-18.2% ל-17.3%, לאחר ירידה של 9% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. אפל חוותה את הירידה הרבעונית הגדולה ביותר במכירותיה מאז הרבעון הראשון של 2016 – קיטון של 11.8% אל מול הרבעון המקביל, ונתח השוק הרבעוני שלה הצטמצם ל-15.8% מ-17.9% ברבעון האחרון של 2017.

בעוד שאפל וסמסונג בוודאי מאוכזבות מהתוצאות האלה, מי ששמחות הן היצרניות הסיניות, שחוו צמיחה במכירותיהן. וואוי עלתה בנתח השוק הרבעוני שלה מ-10.8% ל-14.8% ואופו גדלה מ-6.3% ל-7.7%. שיאומי איבדה 0.1% מהנתח שלה, שעמד ברבעון הרביעי של 2018 על 6.8%.

קיפאון במכירות המכשירים למשתמשי קצה

במבט כללי על שוק הסמארטפונים העולמי, ציינה גרטנר כי מכירות המכשירים למשתמשי קצה קפאו והסתכמו ברבעון ב-408.4 מיליון מכשירים, המייצגים צמיחה של 0.1% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. מכאן ברור שהעלייה במכירות של היצרניות הסיניות היא על חשבון אפל וסמסונג, שמתמודדות מול מתחרות סיניות צומחות בעלות מותגים במחיר סביר.

"על אף שסמסונג מחזקת את היצע המכשירים שלה במכשירי הביניים, היא ממשיכה להתמודד עם תחרות גוברת מצד מותגים סיניים שמתרחבים לשווקים נוספים", ציין אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר בגרטנר. "אפל, מצידה, צריכה להתמודד לא רק מול צרכנים שדוחים את החלטת השדרוג שלהם משום שהם ממתינים לסמארטפונים חדשניים, אלא גם ממשיכה להתמודד בשל התמחור הגבוה של מכשיריה לעומת חלופות של סמארטפוני עילית ומכשירי ביניים של יצרניות סיניות. שני האתגרים הללו מגבילים את הסיכויים לצמיחה במכירות המכשירים של אפל".

בסיכום השנה: עלייה קלה במכירות הסמארטפונים

גרטנר ציינה כי בסיכום שנתי, מכירות הסמארטפונים הכלליות עלו ב-1.2%. "בשווקים המפותחים, הביקוש לסמארטפונים מבסס ברובו על ההתלהבות ממכשיריהן של שלוש היצרניות המובילות בשוק – סמסונג, אפל ו-וואווי – ושתיים מהן חוו ירידות ב-2018", אמר גופטה.

כאמור, בחברה מציינים את 2018 כשנה של וואווי, שהשיגה את הצמיחה השנתית הגדולה ביותר בקרב חמש היצרניות המובילות – של 37.6%, לנתח שוק של 13% בהשוואה ל-9.4% ב-2017. היא צמצמה עד מאוד את הפער מול אפל, שהנתח שלה עמד בסוף השנה על 13.4%. "מעבר לחוזקתה במדינת האם שלה ובאירופה, המשיכה וואווי להגדיל את השקעותיה באזורים נוספים, כמו אסיה פסיפיק, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון, כדי להשיג צמיחה נוספת", ציין גופטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים