טים קוק מאפל וג'יני רומטי מיבמ – במועצת הבכירים של טראמפ

ועדה חדשה שמייעצת למדיניות כח האדם האמריקנית - שאותה כינס הנשיא במטרה לפקח על שילוב כוח העבודה מול חדשנות כדוגמת IA, לצורך התאמת ושמירת משרותיהם של בני האדם לעידן הדיגיטלי - כוללת 25 יועצים, ביניהם מספר בכירים מתעשיית הטכנולוגיה

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

טים קוק, מנכ"ל אפל, וג'יני רומטי, נשיאה, יו"רית ומנכ"לית יבמ העולמית, הוכרזו כחלק מ-25 חברי וועדה מייעצת חדשה שתעסוק במדיניות כוח האדם האמריקנית ושנוצרה על ידי הבית הלבן והנשיא דונלד טראמפ, והוכרזה ביום ד' האחרון.

לפי הגדרתה, מועצת המנהלים הבכירים תפעל בשנה הקרובה ישירות מול המועצה הלאומית של העובדים האמריקנים, ה-NCAW, (ר"ת National Council for the American Worker), בתוך מינוף הידע של חבריה לפיתוח ויישום אסטרטגיה שתכשיר את כוח העבודה במדינה להתמודד טוב יותר עם האתגרים של המאה ה-21 בכלל, ועם שילוב בינה מלאכותית בכוח העבודה בפרט.

"הנשיא טראמפ הוא בעל הברית הדינמי שכוח העבודה שלנו נזקק לו בבית הלבן במשך עשרות שנים", אמר שר המסחר, וילבר רוס. "בהדרכתו, המועצה המייעצת תפעל בתיאום עם המועצה הלאומית של העובדים האמריקנים בכדי לפתור את הבעיות הדוחקות העומדות בפני העובדים והמשפחות באמריקה בכל יום".

"להשתתף בהזדמנויות שנוצרו על ידי הכלכלה המלבלבת"

"מינהל זה מחויב לוודא שכל האמריקנים יכולים להשתתף בהזדמנויות שנוצרו על ידי הכלכלה המלבלבת. אני מצפה לעבוד עם קבוצה מחויבת ויוצאת דופן זו של מנהיגים בכדי לקדם את המטרות של ה-NCAW להבטיח צמיחה כוללת", אמרה איוונקה טראמפ, שמכהנת כיו"ר הוועדה יחד עם רוס. "אנחנו רוצים שכל האמריקנים יקבלו כישורים והזדמנויות בכדי להבטיח משרות שבהן מרוויחים טוב, ובהצלחה לנווט בשיבושים הטכנולוגיים ובאופי העבודה המשתנה במהירות".

המועצה המייעצת מפגישה בין 25 חברים מרקעים שונים, כולל מהמגזר הפרטי, ממוסדות החינוך הגבוה, מגופים שעוסקים בתחום העבודה, וכן מהממשל והמדינות שמרכיבות את ארצות הברית. החברים יספקו פרספקטיבות מגוונות על בעיות כוח העבודה מול קהילות ועסקים ברחבי ארה"ב. המלצות הוועדה יסייעו להנחות את ה-NCAW בעבודתה החשובה ובבניית אסטרטגיה שתבטיח לסטודנטים ולפועלים של אמריקה נגישות לחינוך, שיכלול הכשרה רלוונטית וחדשנית.

"אנחנו צריכים לדעת לקודד"

מלבד רומטי וקוק נכללים בין חברי הוועדה בכירים אחרים שמגיעים מהתחום הטכנולוגיה והם: ג'יי בוקס, נשיא KCTCS; מרילין היוסון, יו"ר, נשיא ומנכ"ל לוקהיד מרטין; ברברה הומפטון, מנכ"לית סימנס ארצות הברית; ביל מק'דרמוט, מנכ"ל SAP אמריקה; מייקל פיוור, מנכ"ל מכון מילקן לחדשנות, ושירי אוטאש, נשיאת WSU Tech.

בהצהרה שנשלח באמצעות דובר יבמ, אמרה רומטי ל-CNBC כי "טכנולוגיות מתפתחות כמו בינה מלאכותית ישנו את הדרך שבה כל העבודה נעשית. אני מצפה למצוא דרכים חדשות בעבור כל האמריקנים לקחת חלק בעידן הדיגיטלי הזה, על ידי בניית מיומנויות עבודה שכבר יש להן ביקושים במשק שלנו".

"אני רוצה שאמריקה תהיה חזקה, בראש ובראשונה, ואני חושב שכדי לעשות את זה, אנחנו צריכים לדעת לקודד", אמר קוק במהלך ראיון שהעניק לעיתונאים כריס הייז מ-MSNBC וקארה סווישר מ-Recode במרץ האחרון, והוסיף כי "זו שפה והיא בכל מקום בחיים שלנו. היא פותרת בעיות".

אפל וקוק לא הגיבו באופן אקטואלי לחדשות האחרונות על השתתפות קוק בוועדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים