נותנים כבוד: מיהם המשפיעים בהיי-טק הישראלי? – חלק ה'

מערכת אנשים ומחשבים בוחרת את הדמויות המשפיעות ביותר בענף ● בכל שבוע יוצגו שלושה מהאנשים שהצעידו את תעשיית ההיי-טק הישראלית והביאו אותה למעמדה המוביל ● כתבה חמישית בסדרה

מצטייני ההיי-טק לדורותיהם. אילוסטרציה: BigStock

ענף ההיי-טק הוא אחד הענפים הבולטים בכלכלה הישראלית, אם לא הבולט שבהם. לא לחינם הוא מכונה הקטר של המשק, שמו נישא בפי כמעט כל איש עסקים שמגיע לכאן, והוא קוצר שבחים והצלחות ברחבי העולם.

מאחורי הענף המשגשג יש מספר רב של מהנדסים, מתכנתים, אנשי IT ועוד עובדים ומנהלים שיצרו את הדבר הקסום הזה שנקרא אומת החדשנות – בין אם בחברות גדולות או באלה המרכיבות את אומת הסטארט-אפ, שם נוסף שבו נודעת ישראל. אבל בין אותם אנשים יש כמה עשרות שבלטו במיוחד בהישגים ובהצלחות, ואותם אנחנו מבקשים לציין ברשימה זו ובאלה שיתפרסמו אחריה. יצוין כי השמות מתפרסמים לפי סדר ה-א"ב, מאחר שבחרנו שלא לדרג אותם, אלא לתת את הכבוד לכולם ולכולן.

רז הייפרמן

קריירה: אני משמש כיועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית. בתפקידי הנוכחי אני עובד ב-i8 Ventures – חברה שייסד פרופ' ישע סיון, ועוסק בייעוץ בנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית, כמו גם בהעברת הכשרות וסדנאות למנהלים בתחום זה. בעבר שימשתי כמנהל חטיבת מערכות ויישומים רוחביים וסגן ראש רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה, סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק, סמנכ"ל ומנהל חטיבה בקונתהל, מנהל אגף מערכות מידע באופטרוטק ועוד.

רז הייפרמן. צילום: יניב פאר

רז הייפרמן. צילום: יניב פאר צילום: יניב פאר

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? אין לי ספק כי ענף ההיי-טק, וטכנולוגיות המידע בתוכו, ימשיכו למלא תפקיד מרכזי בהובלת המדינה בעידן הדיגיטלי.

הארגונים הופכים לדיגיטליים וחדשניים, וזקוקים לטכנולוגיות מתקדמות כדי להציע ללקוחות מוצרים ושירותים חדשניים, לספק ללקוחות חוויות איכותיות, לבצע תהליכים עסקיים חכמים ויעילים, ולפתח מודלים עסקיים חדשים. טכנולוגיות כגון למידת מכונה, בינה מלאכותית, רובוטיקה, אינטרנט של הדברים, ביג דטה ומציאות מדומה נמצאות רק בתחילת חדירתן והן ישנו בצורה דרמטית את אופן עשיית העסקים.

מי עוד ראויים בעיניך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות). אריה עמית, שלמה שמאי, יוסי שנק, צביקה גלייכמן ויחיאל גפנר.

לוי הלוי

קריירה: מנכ״ל כאל. טרם המינוי לתפקיד זה כיהנתי במשך ארבע שנים כסמנכ״ל ומנהל חטיבת טכנולוגיות ותפעול בבנק דיסקונט. קודם לכן שימשתי בשורת תפקידי ניהול בכירים, ביניהם משנה למנכ״ל ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה במנורה מבטחים, ומנכ״ל משותף במלם תים. בנוסף, הייתי חבר דירקטוריון במספר חברות, ביניהן כאל.

לוי הלוי. צילום: ניב קנטור

לוי הלוי. צילום: ניב קנטור

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? פעם, חלומה של כל אם ישראלית היה שבנה יהיה עורך דין, רופא או טייס. נדמה לי שכיום, החלום הישראלי האולטימטיבי הוא להצליח בהיי-טק. כתוצאה מכך, ההיי-טק, ובתוכו תעשיית טכנולוגיית המידע, מהווה זירת טיפוח מצוינות והישגיות, שמחלחלות לכל המקצועות ומשפיעות מהותית על כלל החברה הישראלית.

ארגונים וחברות רבים עוברים טרנספורמציה דיגיטלית ממוקדת שיפור ביצועים והופכים לחכמים יותר, מבוססי דטה, פתוחים לשיתופי פעולה והכי חשוב – ממוקדים בלקוח ובשיפור חוויית השירות שלו. אני בטוח שהעתיד יביא עמו פיתוחים ישראליים ויוזמות פורצות דרך, שזמן קצר אחרי שיבואו לאוויר העולם לא נוכל לדמיין את החיים לפניהם וימלאו את כולנו גאווה.

גיל ויזר

קריירה: אני משמש כיו"ר BGN Technologies, וכדירקטור ומנטור במספר חברות. בין 1973 ל-1993 שימשתי כמנכ"ל דיגיטל ישראל, בין 1995 ל-2000 כמנכ"ל HP ישראל, לאחר מכן כסגן נשיא אורמה אינווסטמנט ובין 2006 ל-2011 – כמנכ"ל ונשיא אורסוס. החל מ-1994 ועד ל-2006 הייתי חבר בוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה. כמו כן, יש ברזומה שלי חברות כדירקטור בבורסה בתל אביב ובמספר חברות היי-טק. אני אף עושה פעילות ציבורית רחבה – יו"ר ידידי מגן דוד אדום ישראל, בתי ספר, קרן לוד ועוד.

גיל ויזר. צילום: הרצל נתנאל, פוטו קמפוס, באר שבע

גיל ויזר. צילום: הרצל נתנאל, פוטו קמפוס, באר שבע

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? במהלך השנים חל שינוי עצום בפעילות החברות הרב לאומיות בישראל – משלוש בשנות ה-70 וה-80 למאות כיום, שהפכו לגורם מרכזי בפיתוח התעשייה האדירה שלנו.

אני צופה שתחום היזמות יתמסד יותר. המוסדות להשכלה גבוהה, והאוניברסיטאות בראשם, נמצאות בתהליך של מיקוד ביזמות, באמצעות הוראה, הדרכה, אקסלרטורים, השקעות ועוד. נושא זה ייכנס חזק למערכת החינוך, נראה יותר ויותר יזמים צעירים, ומכאן יגיע המשך הגידול המרשים של תעשיית ההיי-טק הישראלית.

מי עוד ראויים בעיניך להיכלל ברשימה? ליאורה ויזר, מאיר ניסנזון, דב פורמן וגיורא ירון.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים