נותנים כבוד: מיהם המשפיעים בהיי-טק הישראלי? – חלק ד'

מערכת אנשים ומחשבים בוחרת את הדמויות המשפיעות ביותר בענף ● בכל שבוע יוצגו שלושה מהאנשים שהצעידו את תעשיית ההיי-טק הישראלית והביאו אותה למעמדה המוביל ● כתבה רביעית בסדרה

מצטייני ההיי-טק לדורותיהם. אילוסטרציה: BigStock

ענף ההיי-טק הוא אחד הענפים הבולטים בכלכלה הישראלית, אם לא הבולט שבהם. לא לחינם הוא מכונה הקטר של המשק, שמו נישא בפי כמעט כל איש עסקים שמגיע לכאן, והוא קוצר שבחים והצלחות ברחבי העולם.

מאחורי הענף המשגשג יש מספר רב של מהנדסים, מתכנתים, אנשי IT ועוד עובדים ומנהלים שיצרו את הדבר הקסום הזה שנקרא אומת החדשנות – בין אם בחברות גדולות או באלה המרכיבות את אומת הסטארט-אפ, שם נוסף שבו נודעת ישראל. אבל בין אותם אנשים יש כמה עשרות שבלטו במיוחד בהישגים ובהצלחות, ואותם אנחנו מבקשים לציין ברשימה זו ובאלה שיתפרסמו אחריה. יצוין כי השמות מתפרסמים לפי סדר ה-א"ב, מאחר שבחרנו שלא לדרג אותם, אלא לתת את הכבוד לכולם ולכולן.

גדי גילאון

קריירה: אני משמש כ-CDO וכמנהל הטכנולוגיות בקבוצת לובינסקי, לצד היותי הבעלים של מוביסק טכנולוגיות. בתפקידי בלובינסקי נפלה בזכותי הזכות להיות שותף לתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של הקבוצה, שהייתה הראשונה בין יבואניות הרכב להציע תהליכי מכר ושירות דיגיטליים, ובמוביסק הבאנו את בשורת הניידות העסקית לישראל.

גדי גילאון, ה-CDO וסמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת לובינסקי, והיו"ר והבעלים של מוביסק. צילום: קובי קנטור ז"ל

גדי גילאון, ה-CDO וסמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת לובינסקי, והיו"ר והבעלים של מוביסק. צילום: קובי קנטור ז"ל

בעבר כיהנתי כסמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר (כשעוד פעלה תחת המותג אורנג'), סמנכ"ל מערכות מידע בכתר פלסטיק, וראש אגף מחשוב ומערכות מידע בשירותי בריאות כללית.

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? אנחנו בעידן של שינויים מהירים. הלקוחות, המוצרים, ההצעה העסקית והמכר – כולם אחרים ממה שהכרנו בעבר. האתגרים הנובעים מכך הם רבים, ומחייבים היערכות נכונה של ארגונים להפוך לגמישים ופתוחים לשינויים. המשמעות הנה שמערכות מידע חייבות ליישם תהליכי עבודה מהירים בפיתוח ובשירות, ושעל ארגונים להבין שהלקוחות שלהם הם עוד סוג של משתמשים במערכות מידע, מבחינת הזדהות, אבטחת מידע, שירות ותמיכה.

ענף ההיי-טק הישראלי מביא לנו חדשנות וקריאת כיוון טכנולוגית. כחלק מכך, על הארגונים לאמץ, כדרך חיים, שילוב של סטארט-אפים בפעילות העסקית והטכנולוגית שלהם, על מנת להביא תוצרים חדשניים ללקוחות ולעובדים, ולהכשיר את העובדים שלהם לכלים הטכנולוגיים המתקדמים בשוק.

עתיד המחשוב הארגוני מורכב: לצד תשתיות ויישומים המועברים לענן, פונקציית מערכות המידע תוביל את התהליכים הטכנולוגיים תומכי הארגון לעידן הדיגיטלי חוצה הגבולות והשעות, ויהיה עליה למלא עם הצורך לתת כלים להתמודד טכנולוגית בתחרות ובהצעה העסקית של הארגון.

מי עוד ראויים בעיניך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): שי גוטמן, שמעונה נווה ורון גריסרו.

דדי דבורסקי

קריירה: סגן נשיא בכיר של נס ומנהל NessPRO – קבוצת מוצרי התוכנה של החברה, והנציגה בישראל של יותר מ-30 חברות בינלאומיות וישראליות שמפתחות מוצרי תוכנה המיועדים לשוק הארגוני.

דדי דבורסקי, מנכ''ל NessPRO. צילום: ניב קנטור

דדי דבורסקי, מנכ"ל NessPRO. צילום: ניב קנטור

ב-1984 הצטרפתי לטכם, לאחר שחרורי מצה"ל, שם שירתתי כקצין בממר"ם, ביחידות ההפעלה וההדרכה. מ-1984 ועד 1995 שימשתי בטכם במגוון תפקידים – החל מאיש מכירות וכלה במנהל מכירות, מנהל מספר נציגויות ועוד. מ-1995 ניהלתי בחברה זו את תחום המוצרים והטכנולוגיות. כאשר נרכשה טכם על ידי נס הפך תחום המוצרים והטכנולוגיות ל-NessPRO.

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? ענף ההיי-טק מאוד תזזיתי, ועל הלקוחות והספקים להיות ערניים לשינויים, ויצירתיים ומהירים בקבלת ההחלטות. בשנים הקרובות השוק, על מגזריו השונים, ימשיך ליישם את הטרנספורמציה הדיגיטלית, לקוחות ימשיכו את המעבר לענן, ונושא אבטחת המידע והסייבר יתפוס נתח נכבד מיישומי הלקוחות.

מי עוד ראויים בעיניך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): שחר אפעל, מנכ"ל נס, שלמה שמאי, מנמ"ר הפניקס, ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, ואבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט. צילום: קובי קנטור

אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט. צילום: קובי קנטור ז"ל

אריה דרעי

קריירה: אני משמש מזה יותר משלוש שנים האחרונות כמנהל זרוע הטכנולוגיות בבנק דיסקונט, שבמסגרתה ביצענו מהפך בעולם הטכנולוגיות והדיגיטל בבנק, ואף זכינו שנתיים ברציפות בתואר אלוף האלופים בתחרות IT Awards של אנשים ומחשבים. עוד ברזומה שלי: מנהל תשתיות גלובלי בטבע, מנהל ב-HP ES ומנהל תשתיות המחשוב של סלקום.

מה דעתך על המצב הנוכחי של ההיי-טק ומה צופן העתיד? ענף ההיי-טק הישראלי מהווה גאווה לאומית והביא אותנו להגדרתנו כאומת סטארט-אפ.

מי עוד ראויים בעיניך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): לוי הלוי ודורון פלח.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים