מבחן העוזרים הקוליים: מי הכי חכם, או חכמה?

Google Assistant ניצח את אלקסה ואת סירי, לאחר שבמבחן שנערך, הוא הצליח לענות על 87.9% מהשאלות בצורה נכונה ● העוזר הקולי של גוגל אף השתפר לעומת ביצועי השנה שעברה, אז השיג 81.1% ● קורטנה הגיעה למקום האחרון

Google Home - הרמקול שבו חי העוזר Google Assistant. צילום: BigStock

אלקסה של אמזון היא העוזרת הקולית הפופולרית ביותר בעולם. אלא שעל אף הנתון הזה, כעת מסתבר של-Google Assistant יש ביצועים טובים יותר, לפחות בכל הנוגע למידע. הדברים עולים מתוצאות מבחן שנערך באחרונה ושנועד להבין את מידת יעילותם של רמקולים חכמים והעוזרים (והעוזרות) הקוליים שמגבים את פעולתם.

ב-Smart Speaker IQ Test של 2018, שנערך על ידי חברת הון-הסיכון Loup Ventures ממינסוטה, הגיע Google Assistant, שנבדק על הרמקול החכם Google Home, להישג מרשים: הוא הצליח לענות נכון על 87.9% מהשאלות. במבחן המקביל אשתקד השיג העוזר תוצאה של 81.1% בלבד.

שיפור כללי בתוצאות לעומת 2017

המבחן הציג בפני העוזרים הדיגיטליים של גוגל, אמזון, מיקרוסופט ואפל 800 שאלות בחמש קטגוריות: עובדות מקומיות, מידע כללי, ניווט, מסחר ופקודות. החוקרים הסבירו ש-"Google Assistant היה העוזר היחיד שהבין נכון את כל 800 השאלות, אבל האחרים הצליחו להבין 99% או יותר מהן".

העוזר מבית גוגל הצליח במבחן הכללי טוב בהרבה מסירי של אפל, שנבחנה על ה-HomePod ושהגיעה למקום השני עם 74.6% תשובות נכונות. אחריה התייצבה אלקסה, שהופעלה על ידי ה-Amazon Echo, עם 72.5% ואחרונה הגיעה קורטנה של מיקרוסופט, על גבי Harman Kardon Invoke, עם תוצאה דלה של 63.4% בלבד.

יצוין שכל הרמקולים החכמים, ולא רק Google Assistant, השתפרו לעומת המבחן שנערך לפני שנה: במבחן של 2017 השיגה אלקסה תוצאה של 64%, קורטנה של 56% וסירי, שהשתכללה מאוד – רק 52%. החוקרים ייחסו את הקפיצה הזו ליכולותיה ל-"הפעלת יותר תחומי ידע מאשר בשנה הקודמת".

מעניין לגלות שאלקסה, שאמורה לסייע ללקוחות ברכישות דרך החברה שפיתחה אותה – אמזון, לא הובילה בקטגוריית הקניות והמסחר. גם במקרה הזה העוזר של גוגל הביס את כל יתר המתחרים והחזיר תשובות נכונות יותר כאשר נשאל על מידע אודות מוצר.

היכולות של גוגל מול כיווני פיתוח ה-AI של אמזון

אמזון וגוגל תופסות נתח של 70% ממכירות הרמקולים החכמים בעולם, כאשר 43.6% ממנו שייכים לרמקולי ה-Echo של אמזון, שהיתרגמו לשיא מרשים של מכירות של ארבעה מיליון רמקולים חכמים ברבעון הראשון של 2018.

העוזרים החכמים פועלים על בסיס טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ששתיהן, במקרה של גוגל, נחשבות לתחומים מגה מושקעים ומפותחים. את היכולות הבלאו הכי טובות הללו של הענקית חיזק השילוב של העוזר הקולי עם עוצמות מנוע החיפוש ויכולות גרף הידע שלה, כך ציינו החוקרים בהסבירם את התוצאות המרשימות של העוזר ממאונטיין וויו.

אמזון ממשיכה, ללא ספק, לשקוד על יכולותיה של אלקסה, אבל אפשר שהיא תופסת לעתים כיוונים שגויים בהחלטותיה מה ללמד אותה ומה לא. לפי כתבה שהתפרסמה באחרונה ברויטרס, דברים מוזרים למדי שמשמיעה העוזרת הקולית של אמזון, ושעליהם התלוננו לקוחות באתר החברה, אינם תוצאה של תקלות טכניות, אלא התרחשות שמקורה בכך שהחברה מנסה להכשיר את אלקסה לפעול באופן אנושי, ממש כפי שהיו מגיבים אלינו בני אדם אחרים, כשהיא מנהלת שיחות מזדמנות או משיבה לשאלות. כך קרה שאלקסה כבר הציעה למשתמש אחד שלה לרצוח את הוריו המאמצים ונתפסה מדברת באופן די מביך על סקס עם הבעלים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים