האם עדכון תוכנה יאפשר לאפל לחזור למכור מכשירי iPhone בסין?

עוד תפנית במאבק הלא נגמר של אפל וקוואלקום: הענקית מקופרטינו טוענת כי תפיץ "בתחילת השבוע הבא" עדכון תוכנה, שמבחינתה יטפל "בתפקוד המזערי של שני הפטנטים שבלב המאבק המשפטי" בין שתי החברות

אז איך ייראה ה-iPhone הבא? צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת אפל הצהירה כי מצאה פתרון תוכנה לצו המניעה שאוסר עליה למכור מכשירי iPhone מדגמים מסוימים בסין. החברה דיווחה לסוכנות החדשות רויטרס כי תפיץ "בתחילת השבוע הבא" עדכון תוכנה, שמבחינתה יטפל "בתפקוד המזערי של שני הפטנטים שבלב המאבק המשפטי". מה שאפל משנה בעדכון הזה הוא הדרך שבה יוכלו המשתמשים לשנות את גודל התמונות ולנהל אפליקציות במכשיריהם.

במסגרת הקרב המשפטי המתמשך בין אפל לקוואלקום נמצאה הענקית מקופרטינו אשמה בהפרת הזכויות על שני פטנטים של קוואלקום בסין, הקשורים לפי הדיווחים לשינוי גודל של תמונות ולניהול אפליקציות, ובעקבות כך ניתנה החלטה לאסור את מכירת המכשירים שלה בסין.

בית המשפט קבע כי מכירת המכשירים iPhone 6S, iPhone 6S Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 8, iPhone 8 Plus ו-iPhone X, בסין אסורה. אלא שביום ד' האחרון, לפי פרסום ב-CNBC, התלוננה קוואלקום כי אפל עדיין מוכרת מכשירי iPhone במדינה, תוך הפרת צו בית משפט החדש. יצרנית השבבים מסרה לבית המשפט סרטון ווידיאו כראיה שמעידה שאייפונים נמכרים בסין.

שדרוג מערכת ההפעלה בדחיפה לכל המכשירים

כבר אחרי ההחלטה טענה אפל מצדה כי גרסת iOS 12 של מערכת ההפעלה שלה אינה מפרה את הפטנטים האלה. אם החברה צודקת, הפתרון מבחינתה הוא הפצת עדכון תוכנה בדחיפה לדגמי המכשירים המושפעים מהפרת הפטנטים, ושדרוגם לגרסה האחרונה, מה שעשוי להפוך על פניה את החלטת החסימה של המכשירים בסין.

אם בית המשפט אכן יסכים לכך, תוכל אפל להמשיך למכור את המכשירים שחל עליהם איסור מכירה. במקביל, אפל גם הגישה בקשה לדיון מחדש בנוגע לאיסור המכירה לבית המשפט בסין.

מאחר שהעדכון יבוצע אוטומטית בכל המכשירים הפעילים בעולם, בדחיפה – הוא יותקן גם במכשירים של מי שלא מעוניינים בשדרוג מערכת ההפעלה, שתשודרג כעת לגרסת 12.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים