מאבקי הפטנטים: ניצחון משמעותי ראשון לקוואלקום על אפל

בית משפט המחוזי בפוג'יאן שבסין הוציא לבקשת ענקית השבבים צו מניעה שפירושו שלא ניתן בינתיים למכור בסין את רוב מכשירי ה-iPhone של הענקית האמריקנית מקופרטינו, שטוענת בתגובה כי "כל דגמי ה-iPhone נשארים זמינים עבור כל הלקוחות בסין"

מכרז נימבוס - לבית המשפט. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

ניצחון משמעותי ראשון לקוואלקום על אפל במאבק המשפטי המתיש שמנהלות השתיים אחת מול השנייה לאורך השנה האחרונה, אם לא יותר מכך.

לפי פרסום של החברה עצמה, בית משפט המחוזי בפוג'יאן שבסין הוציא לבקשתה צו מניעה שפירושו שלא ניתן בינתיים למכור בסין את רוב מכשירי ה-iPhone של אפל.

בית המשפט קבע כי טענתה של קוואלקום כי אפל מפרה פטנטים שלה נכונה לגבי שניים מהם: האפשרות שיש למשתמשים ב-iPhone לשנות את הגודל והמראה של תמונות, וכן את היכולת לנהל יישומים על די שימוש במסך המגע כדי לנווט ביניהם במערכת ההפעלה עצמה.

הערעור בדרך ובינתיים – אפל מתעקשת שמכשירים חדשים יימכרו בסין

אפל כבר הודיעה שהיא תגיש ערעור על ההחלטה, ולטענתה גם כך מדובר במכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה iOS 11, הגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה שהותקנה במכשירים שהיא השיקה במהלך 2017. היא הוסיפה שבגרסה הנוכחית, שמותקנת באופן אוטומטי בכל מכשירי המובייל שהיא מספקת מאז ספטמבר האחרון, אין הפרה של הפטנטים אליהם התייחס בית המשפט, לכן אין למנוע את מכירתם.

"המאמץ של קוואלקום להחרים את המוצרים שלנו הוא עוד מאמץ נואש שמבצעת חברה שהפרקטיקות הבלתי חוקיות שלה נמצאות תחת חקירה של רגולטורים בכל רחבי העולם. כל דגמי ה-iPhone נשארים זמינים עבור כל הלקוחות בסין. קוואלקום מעלה טענות שלא עלו בעבר בנוגע לשלושה פטנטים, כולל אחד שהטענה נגדו כבר נפסלה", הודיעה אפל.

קוואלקום הוסיפה מצידה כי התביעה דנה בכל המכשירים שמוכרת אפל, החל מ-iPhone 6s ומעלה, וכי ההפרה קיימת, למרות טענתה של אפל, גם ב-iOS 12.

התביעה בסין היא אחת מבין רבות שהגישה קוואלקום נגד אפל ברחבי העולם, אבל זה פעם ראשונה שבית משפט כלשהו נענה והוציא בעקבות תביעה שכזו צו מניעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים