כחלק ממאבק עובדי המחשוב: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בהדסה

ההסתדרות טוענת ש-"הנהלת הדסה צריכה להיות אחראית על מה שנעשה אצלה בחצר", בעקבות העסקתם של חלק מעובדי המחשוב בבית החולים במיקור-חוץ, על ידי נס ● אם הצדדים לא יגיעו לפתרון, יוכלו העובדים, החל מעוד שבועיים, לנקוט בצעדים ארגוניים

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההסתדרות הכריזה היום (א') על סכסוך עבודה כללי בבתי החולים הדסה בירושלים, כחלק מהמאבק של עובדי בית החולים שמועסקים במיקור-חוץ על ידי נס, בתחומי המחשוב והתמיכה הטכנית. משמעות הדבר היא שאם הצדדים לא יגיעו בשבועיים הקרובים לפתרון, ההסתדרות תוכל לנקוט בצעדים ארגוניים כגון עיצומים והשבתת בית החולים – למעט הרופאים והאחיות.

מדובר בהרחבה של סכסוך העבודה בהדסה שעליו הכריזה ההסתדרות בחודש אוקטובר. אלא שבעוד שאז, הסכסוך היה רלוונטי לעובדי המחשוב בלבד, כעת הוא בכלל בית החולים, על כ-3,000 עובדיו. דרישת ההסתדרות היא שהעובדים המועסקים על ידי נס יעברו להיות מועסקים בהעסקה ישירה על ידי הדסה.

כחלק מההכרזה על הסכסוך ההסתדרות דורשת לנהל משא ומתן בכל הנוגע להשלכות השינוי הארגוני שבכוונת הדסה לבצע (ושחלקו כבר החל, לטענתה) במערך המחשוב והתמיכה הטכנית שלה. ההסתדרות מתריעה כי הנהלת הדסה מתנהלת בדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל וביחסי עבודה במגזר הציבורי בפרט.

בשבוע שעבר קיבל בית הדין האזורי לעבודה את עמדת ההסתדרות, וביטל את החלטות נס ובית החולים הדסה להרחיק את חברי ועד העובדים ממקום עבודתם, כמו גם את ההחלטה לפטר את אחד העובדים ולבצע שימוע לעובדת נוספת. לעומת זאת, הוא לא מנע את פיטוריו של עובד שלישי, שהחליף סיסמה ללא אישור, באופן שאינו מידתי וחסר תום לב. במכתב חריף שנשלח בסוף השבוע האחרון טענה ההסתדרות, טרם נקיטה בהליך ביזיון בית הדין, כי הנהלות נס והדסה הפרו ברגל גסה את החלטת בית המשפט וממשיכות להעסיק עובדים חיצוניים למרות הוראות פסק הדין.

בהסתדרות אמנם פנו גם נגד הנהלת נס, אבל יודגש שהדסה היא זו שמחליטה באיזה אופן יועסקו העובדים, ונס היא החברה שאתה היא התקשרה לצורך כך בהסכם. באותה המידה, היא יכולה הייתה להתקשר עם כל חברה אחרת בתחום. יתר על כן, ההסתדרות ונס מנהלות בימים אלה משא ומתן באשר לאופן העסקתם של העובדים הרלוונטיים בעתיד, וכבר התקיימו כמה פגישות במסגרתו.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, מסר כי "הנהלת בית החולים הדסה צריכה להיות אחראית על מה שנעשה אצלה בחצר, לתת פתרונות ולא להתחמק. מדי יום הדסה מביאה עובדים קבלניים במקום עובדי נס השובתים, והמשמעות של כך היא פגיעה ישירה בעובדים ושבירת שביתה. לא נאפשר לזה לקרות יותר".

יו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, ציין ש-"כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק".

תגובת הדסה

בהדסה חוזרים על הטענה כי היא "אינה צד לסכסוך בין העובדים לחברת נס ואין צורך לשייך לבית החולים סכסוכי עבודה של חברה אחרת. תחזוק מערכות המחשוב בהדסה ושמירה על פעילותן התקינה חיוניים בשמירה ובהצלת חיי אדם ועל כן, הדסה דורשת מנס לקיים את החוזה ביניהן ולתפעל את מערך המחשוב של הדסה באופן מלא, וקוראת לעובדי החברה והנהלתה לסיים במהירות את הסכסוך ביניהם ולחזור לעבודה מלאה".

"הנהלת בית החולים סומכת על העובדים המסורים של הדסה שימנעו משביתה שתחזיר את בית החולים לימים הקשים של שנת 2014, לפירוק בבית המשפט ולאובדן של מאות מקומות עבודה. יודגש כי במשך שלוש השנים האחרונות קיים שיתוף פעולה בין הנהלת הדסה לוועד, וגם הטיפול במקרה זה, של נס, נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמת הוועד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סולידרי

    מצויין !! רק כך ננצח!! די לרמוס את עובדי נס. אנחנו לא עבדים!!!

אירועים קרובים