יונדאי ופורד מעבירות הילוך: מרחיבות פעילויות חדשנות בישראל

יונדאי חתמה על מזכר הבנות עם הטכניון לשיתופי פעולה בפרוייקטים של בינה מלאכותית והשקיעה בסטארט-אפים מקומיים נבחרים ● פורד מקימה בישראל חטיבה לפיתוח מערכת קבלת ההחלטות של הרכב האוטונומי השולטת בנהיגת הרכב ובמהירותו

08/11/2018 16:59
קובי סימנה, מנהל השקעות ביונדאי CRADLE TLV, ג'י אה, יונדאי, רובי חן, מנהל יונדאי CRADLE TLV

שתיים מחברות הרכב הגדולות – יונדאי ופורד – הודיעו בימים האחרונים על הרחבת הפעילות שלהן בישראל בתחום החדשנות: יונדאי השיקה זרוע חדשנות והשקעות של החברה תחת השם יונדאי CRADLE תל אביב, והודיעה על כמה השקעות בסטארט-אפים כחול לבן. פורד מסרה כי תפתח בישראל חטיבה שתפתח את מערכת קבלת ההחלטות לרכבים האוטונומיים שלה.

במסגרת פעילותה בישראל עד כה, יונדאי CRADLE השקיעה בשתי קרנות הון סיכון ישראליות, וכן בחמישה סטארט-אפים ישראלים. בין המיזמים הללו נמנים Autotalks, שנוסדה ב-2008 ופיתחה שבב – טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים ולסביבה, ובכך מסייעת להפחית התנגשויות בכבישים ומאפשרת שירותים חדשים מבוססי קישוריות; Percepto – פיתוח טכנולוגיית ראיית מכונה המיושמת בתוך רחפנים ליישומים תעשייתיים, אשר מסוגלים לטוס בעצמם ללא מפעיל אנושי; OPSYS Tech המפתחת פתרונות מבוססי טכנולוגיות סיבים אופטיים; D-ID המפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית המגינה מפני אלגוריתמים של זיהוי פנים; Allegro.AI– מפתחת טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת המבוססת על למידה עמוקה. החברה מציעה פתרון ניהולי מקצה לקצה לכל מחזור החיים של מערכת ממוקדת למידה עמוקה, המשמשת לפיתוח יישומי ראייה ממוחשבת. פלטפורמת החברה מפשטת את תהליך הפיתוח והניהול של פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית בתחומים כמו כלי רכב אוטונומיים, רחפנים, אבטחה, לוגיסטיקה ועוד.

כמו כן, חתמה יונדאי על מזכר הבנות עם הטכניון והמכון המתקדם למדע וטכנולוגיה הקוריאני (KAIST), לשיתוף פעולה במחקר טכנולוגי ופרויקטי מו"פ בנושאי ניידות.

רובי חן, שהצטרף לאחרונה לחברה כמנהל של יונדאי CRADLE תל אביב, אמר כי "ישראל היא מעצמה בתחום טכנולוגיות הרכב ויונדאי רואה פוטנציאל אדיר בסטארט-אפים הישראלים שעשויה לתמוך באסטרטגיה הגלובאלית של החברה בתחום האוטומוטיב".

מימין לשמאל - פרופסור שי מנור ואודי דנינו מנכל SAIPS - קרדיט צילום רן בירן

מימין לשמאל – פרופסור שי מנור ואודי דנינו מנכל SAIPS – צילום רן בירן

חווית נסיעה בטוחה, נוחה ומהירה

בתוך כך, פורד הודיעה כי בכוונתה להקים חטיבה חדשה בישראל שתעסוק בפיתוחה של מערכת קבלת ההחלטות של הרכב האוטונומי השולטת בניהוג הרכב ובמהירותו. בהודעת החברה נמסר כי ייעודה של מערכת זו הוא לאפשר חווית נסיעה בטוחה, נוחה ומהירה תוך שהיא נדרשת לקבל החלטות מורכבות בסביבה דינמית בשברירי שניה.

החטיבה החדשה תפעל במסגרת SAIPS, שנרכשה על ידי פורד לפני כשנתיים ומאז אחראית על פיתוח מרכיבים מרכזיים בתכנית הרכב האוטונומי של פורד – מערכת קוגניציה חזותית המאפשרת גילוי וזיהוי מדויק של הולכי רגל וכלי רכב בסביבתו של הרכב האוטונומי, גם בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים ומערכת ליבה נוספת המאפשרת בנייה אוטומטית לחלוטין של מפה תלת-ממדית ברזולוציה גבוהה של הערים שבהן הרכב ינהג את עצמו.

בחברה ציינו עוד כי את הפעילות יוביל פרופ׳ שי מנור, חבר סגל בכיר בטכניון ומבכירי החוקרים בעולם בתחום הלמידה באמצעות חיזוקים Reinforcement Learning)), פעילותו תמוזג ל-SAIPS. בתחום מחקר זה, המהווה חלק מתחום הלמידה החישובית,
האלגוריתם מבצע אינטראקציה עם הסביבה ובתוך כך לומד לשפר את מדיניות קבלת ההחלטות שלו בהתאם לחיזוקים חיוביים או שליליים שהוא מקבל.

לדברי אודי דנינו, מייסד ומנכ"ל SAIPS: "אנו גאים להיות בחוד החנית של הסרת הגבולות בין האקדמיה לתעשייה. אני משוכנע שמהלכים מעין אלו לא רק שיתמרצו את החדשנות המחקרית בתעשיית ההיי-טק אלא אף יובילו לטיוב המחקר האקדמי בישראל. שילוב יכולותיה המוכחות של SAIPS יחד עם מומחיותו של צוות המחקר בהנחייתו של פרופסור מנור יאפשר ל- SAIPS לייצר חדשנות פורצת דרך לאורך כל מסלול הפיתוח של הרכב האוטונומי."

פרופסור מנור  הוסיף כי "אני גאה ושמח להצטרף ל-SAIPS שמיצבה את עצמה בשנים האחרונות כאחת מחברות הבינה המלאכותית המובילות בארץ. ההצטרפות ל- SAIPS ולפורד נובעת מרצוננו להשפיע על העולם האמיתי, להשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לעצב את עתידה של התחבורה העולמית וליצור מערכות אוטונומיות בטוחות ואמינות. האתגר האינטלקטואלי וההנדסי הוא עצום ובמסגרתו נשתמש ברעיונות שעד היום פתרו בעיקר משחקים כדי לפתור בעיות עולם אמיתי הדורשות אמינות ובטיחות מוחלטות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים