סיאטל נצבעה בכחול – כהוקרה לפול אלן, מייסד מיקרוסופט

בנייני העיר הגבוהים הוארו בתאורה כחולה ושטפו את פניה בצבע לכבודו של המייסד השותף של ביל גייטס שנפטר לאחרונה במפתיע ● מספר מבנים בבלוויו, לוס אנג'לס וניו יורק ישתתפו גם הם במחווה המיוחדת

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט. צילום: מילס האריס, מתוך ויקיפדיה

בהוקרה לפול אלן, המייסד המנוח של מיקרוסופט והבעלים של קבוצת הפוטבול סיאטל סיהוקס, הוארו בניינים באזור סיאטל באור כחול בסוף השבוע האחרון, מהסיבה הפשוטה – כחול היה אחד הצבעים האהובים עליו.

ב-15 באוקטובר הלך לעולמו אלן, המייסד השותף של מיקרוסופט, שותפו המיתולוגי של ביל גייטס, בהיותו בן 65 בלבד. הוא מת בסיאטל מסיבוכים של לימפומה שאינה הודג'קין – כך הודיעה וולקן, קרן השקעות שנמצאה בבעלותו. שבועיים קודם לכן בישר אלן לעולם על חזרת מחלת הסרטן שלו, הבטיח להילחם בה בכל כוחו, ואמר שרופאיו אופטימיים בנוגע לסיכוייו להחלים שוב. אלא שהמחלה, כאמור, הכריעה אותו.

העניק מכספו במשך העשורים האחרונים יותר משני מיליארד דולר

בניין מיקרוסופט, שברדמונד השוכנת בסמוך לעיר סיאטל, וכן מבנים בעיר עצמה, כגון: מגדל קולומביה, בניין מחט החלל, בניין חברת הביטוח PEMCO, הגלגל הענק של העיר, בניין T-Mobile, סנצ'ורי לינק פילד – אצטדיונה של קבוצת ה-NFL שנמצאה בבעלות אלן, ובית הספר על שמו, פול ג'. אלן למדעי המחשב והנדסה שבאוניברסיטת וושינגטון, כמו גם חלקים אחרים בה ובאוניברסיטת Washington State – כולם נשטפו בכחול החל משעת השקיעה ביום שבת ועד לחצות הלילה של יום א'. מספר בניינים נוספים בסיאטל, בלוויו, לוס אנג'לס וניו יורק השתתפו גם הם במחוות ההוקרה.

לאורך חייו הפך אלן לסמל הטכנולוגיה ולפילנתרופ, ונודע בעיסוקיו הרבים במדינתו וושינגטון ובסיאטל, ומשואות הזיכרון הללו נועדו לכבד את פועלו הרב. "אלה שהיו בני מזל להשיג עושר גדול צריכים להקדיש את זה לעבודה לטובת האנושות", אמר אלן, שהעניק מכספו במשך העשורים האחרונים יותר משני מיליארד דולר, אותם השקיע במגוון רחב של תחומים, כולל בשיפור מצב האוקיינוסים, בחסרי בית ובקידום המחקר המדעי.

בחברת ההשקעות של אלן, וולקן, אמרו כי הרעיון של מחוות התאורה הגיע "מההשתפכות (הרגשית – ג"פ) של אוהדי סיאטל סיהוקס, בשילוב עם ארגונים שונים ברחבי צפון האוקיינוס השקט". אלן היה הבעלים הוותיק הקבוצה.

אחותו, ג'ודי אלן, אמרה בהצהרה כי "המשפחה שלנו וכולנו ב-וולקן ממשיכים להתרגש מההצפה של התמיכה מטעם כל כך הרבה אנשים שחייו של פול נגעו בהם. משואות האור הללו לזכרו של פול הן מחווה נהדרת ותזכורת שנותרה עבודה חשובה לעשות", הוסיפה האחות האבלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים