"התוקפים הם מכונות, ואם המגנים יהיו בני אדם – נפסיד"

"לכן, על ארגונים לעבוד מאוד חזק על אוטומציה", כך אמר רואי ליטרט, מנהל ערוצים עסקיים בפאלו אלטו

רואי ליטרט, מנהל ערוצים עסקיים בפאלו אלטו. צילום: ניב קנטור

"בימינו תוקפי הארגונים בסייבר הם כבר לא בני אדם, אלא מכונות תקיפה. אם בן אדם יתגונן מפני המכונה – כנראה שהוא יפסיד את הקרב. לכן, על ארגונים לעבוד מאוד חזק על אוטומציה", כך אמר רואי ליטרט, מנהל ערוצים עסקיים בפאלו אלטו.

ליטרט דיבר בכנס השנתי של אינוקום מקבוצת אמן, שנערך שלשום (ג') באולם EAST בתל אביב. את האירוע, שנכחו בו עשרות נציגי החברה, שותפים, לקוחות ומומחים, הנחה נדב בורנשטיין, מנחה התכנית חי בלילה בערוץ 12.

פאלו אלטו היא אחת החברות שאינוקום מייצגת בישראל. בדבריו העיר ליטרט ש-"המשתמשים עושים את הכל בצורה דיגיטלית ונושא אבטחת המידע נמצא בליבת העשייה של הארגונים בכלל ואנשי הטכנולוגיה בפרט, מבחינת הזמן והמשאבים".

"ארגון ממוצע חווה יותר מ-5,000 ניסיונות תקיפה בשנה וכשהם מצליחים, עלות הנזק עצומה", אמר. ליטרט ציטט נתונים שלפיהם עלות התקיפות וכולל מה שסובב אותן ב-2016 בארצות הברית לבדה הייתה 109 מיליארד דולר.

יצוין שפאלו אלטו היא אחת מענקיות אבטחת המידע העולמיות, עם מכירות שנתיות של מוצרים בתחום בסך של 2.2 מיליארד דולר. בשנים האחרונות היא השקיעה חצי מיליארד דולר ברכישות בישראל. שתיים מהחברות הללו הן סקדו, שאותה היא קנתה באפריל האחרון תמורת 100 מיליון דולר במזומן, ו-Lightcyber, שהיא רכשה כשנה לפני כן תמורת כ-130 מיליון. פאלו אלטו, שייסד הישראלי לשעבר ניר צוק, אף מפעילה בארץ מרכז פיתוח – הגדול ביותר מחוץ לארצות הברית.

"אנחנו רוצים לתת לארגון להתעסק במה שמשנה לו, ולא לאלץ אותו להתמודד עם הרבה איומים ולנסות להשתלט עליהם", ציין ליטרט. יתרון נוסף של החברה, אמר, הוא בכך ש-"אנחנו מתממשקים עם עשרות סטארט-אפים וארגונים, מזינים אותם והם אותנו, וכך מקבלים את התמונה המלאה של האיומים ויודעים להגיב אליהם. אנחנו מספקים פתרונות לכל העננים המרכזיים – Google Cloud ,Azure ו-AWS, וכן הגנה על פתרונות תוכנה כשירות (SaaS). עם זאת, החברה לא מזניחה את עולם האון פרמיס ומציעה גם פתרונות אחסון היברידיים.

איך מגנים על סביבות העבודה?

בין הדוברים הנוספים באירוע היה דרור מרדכי, מהנדס מכירות לפיתוח שוק בסיטריקס, שאף היא מיוצגת בישראל על ידי אינוקום. הוא דיבר על הפתרון של החברה לסביבות עבודה. הפתרון מאבטח את המחשוב של ארגונים מפני המגמה הנפוצה, שבמסגרתה עובדים עושים שימוש בסביבת העבודה שלהם באפליקציות של הארגון אבל גם באפליקציות שאינן קשורות אליו. "זה מזמן סיכונים ומורכב לניהול", אמר מרדכי.

דרור מרדכי, מהנדס מכירות לפיתוח שוק בסיטריקס. צילום: ניב קנטור

דרור מרדכי, מהנדס מכירות לפיתוח שוק בסיטריקס. צילום: ניב קנטור

"אנחנו מספקים פתרון מאובטח וידידותי למשתמש", ציין. "אנחנו מכסים וירטואליזציה וקולבורציה, נותנים מענה לשאלות: מה עושים עם הנתונים כשמשתמש צריך את הקבצים, איך מסנכרנים ומשתפים אותם. למעשה, אנחנו מנהלים את נקודות הקצה של הארגון".

הוא הוסיף כי האפליקציה של סיטריקס לסביבות עבודה מאגדת במקום אחד אפליקציות לדסקטופ ולמובייל, את השימושים השונים של העובד במובייל, תוכנה כשירות (SaaS) ועוד.

"המידע – מה /שמחבר בין המשתמשים לאנשי הטכנולוגיה"

בן קפולר, מנהל הפעילות של רובריק בישראל, דיבר על פתרון ניהול המידע בענן של החברה. לדבריו, "המידע הוא מה שמחבר בין משתמשי הקצה לאנשי הטכנולוגיה. הקניין הרוחני של ארגונים הוא כיום הנכס העיקרי שלהם. החברות עם שווי השוק הכי גדול בעולם מאחסנות נתונים בכמות גדולה מאוד".

ככלל, ציין, "הדטה הוא הדלק החדש, הכל מתחיל ונגמר בזה. זה מה שמניע את הכלכלה, הכסף שם".

בן קפולר, מנהל הפעילות של רובריק בישראל. צילום: ניב קנטור

בן קפולר, מנהל הפעילות של רובריק בישראל. צילום: ניב קנטור

קפולר המשיל את הטיפול במידע הרב שנצבר כניסיון לפתור קובייה הונגרית, שכמו במקרה של המשחק, מצריך אסטרטגיה ותכנון נכונים ומדוקדקים. "ארגונים שלא מנהלים את המידע בצורה סדורה משלמים מחירים גבוהים", ציין.

לקראת סוף האירוע עלו על הבמה נציגי לקוחות של אינוקום, שהסבירו מה ארגוניהם הפיקו מהשימוש במוצרים שהחברה מייצגת. ברשימת הדוברים נמנו שרון האריס, ה-CTO של רשת בתי החולים אסותא; אבי הוסיט, מנהל תשתיות במכבי שירותי בריאות; איציק כהן, מנהל תשתיות המחשוב והסייבר בבזק; עדי זילדוביץ', מנהל מערכות גלובלי ב-NICE; אריה רייכר, מנמ"ר רשת (ערוץ 13); ואלכס אפשטיין, מנהל התשתיות של ישקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים