ג'וניפר: ירידה בהכנסות, קפיצה ברווח הנקי

החברה הציגה ברבעון השלישי של השנה ירידה של 6% בהכנסות וזינוק של 48% ברווח הנקי - בגלל החזר מס גדול

רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר. צילום: יח"צ

תוצאות מעורבות לג'וניפר: החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות לצד עלייה חדה ברווח הנקי – כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה אמש (ג').

המספרים מצביעים על כך שההוצאות ירדו ב-0.71% ל-1.02 מיליארד דולר ואילו ההכנסות קטנו הרבה יותר – ב-6.2% – ועמדו על 1.18 מיליארד. מתוכן, מכירות השירותים פחתו ב-0.77% ל-385.1 מיליון דולר ומכירות המוצרים – ב-8.62% ל-794.7 מיליון.

ירידה גדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות משפיעה לרעה על הרווח הנקי של חברה. אלא שג'וניפר קיבלה ברבעון החזר מס של 71.8 מיליון דולר לעומת חבות מס של 60.1 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. כלומר, סעיף המס הוסיף למאזן החברה 131.9 מיליון דולר. משום כך, הרווח הנקי הרבעוני קפץ ב-44.12% ל-223.8 מיליון דולר. הרווח הנקי למנייה האמיר ב-48.84% ל-64 סנט. הרווח הנקי למנייה שלא לפי GAAP הגיע ל-55 סנט ובכך עקף את תחזיות האנליסטים, שהעריכו שהוא יעמוד על 44 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של ג'וניפר קטנו ב-3.41% ל-468.8 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-7.94% ל-711 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 60.26%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-1.74% ל-550.9 מיליון דולר והרווח ירד ב-30.66% ל-160.1 מיליון.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה החברה את התוצאות לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. ההוצאות הכלליות קטנו בתקופה זו ב-1.63% ל-3.09 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-8.48% ל-3.47 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי צנח ב-41.83% ל-375.4 מיליון דולר והרווח הנקי קטן ב-17.52% ל-374.7 מיליון.

בהנהלת החברה ביקשו לראות את החצי המלא של הכוס והמנכ"ל, רמי רחים, אמר: "הצגנו ביצועים רבעוניים שהיו גבוהים מההערכות שלנו. נתוני הרבעון משקפים החלטות של כמה לקוחות ענן שלנו לדחות פרויקטים ואנחנו מאמינים שמדובר במשהו זמני. יש לנו את קו המוצרים הנכון לשוק ויש לנו אסטרטגיה עסקית שיאפשרו לנו צמיחה ב-2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים