לאן נעלמים סרטים שרכשו משתמשי iTunes?

טוויטים של משתמשים, שהורידו בתשלום סרטים ב-iTunes ושגילו שאלו נעלמו אחרי זמן מה, הפכו לוויראליים והציפו את הרשת ● אפל מסבירה למה זה קרה, ואומרת בשורה התחתונה שהתופעה, שעלולה לקרות גם לכם, לא קשורה לכוונת זדון וניתנת להסדרה

היו שלום. iTunes

שימו לב: אם אתם מתכננים לצפות בסרטים שרכשתם בעבר דרך iTunes של אפל ביום כיפור? ייתכן שהם כבר לא יהיו שם.

ציוץ בטוויטר שעסק ברכישות סרטים מחברת אפל באמצעות שירות iTunes שלה הפך באחרונה לוויראלי. כותב הטוויט הוא אנדרה ג'י דה סילבה, גבר שטען כי אפל מחקה מספרייתו כמה סרטים שרכש באמצעות iTunes. הסיפור של דה סילבה גרם, כפי שמסתמן, גם לאחרים להבין כי אולי הרכישות שלהם אינן שם לתמיד, כפי שחשבו כששמו את כספם על קניית סרט כזה או אחר, והדאיג משתמשים.

אז כעת מתבהרת התמונה – דה סילבה צייץ שאפל מחקה שלושה סרטים שקנה מ-iTunes – "מלון גרנד בודפשט", "מכוניות" ו"מכוניות 2". בעקבות הפרסום נציג החברה יצר איתו קשר, והציע לו זיכוי בדמות שכירת שני סרטים בחינם כפיצוי. לכאורה מדובר בהצעה לא הוגנת, אבל לפי דיווח של CNET, שחקר את הנושא, מסתבר שכל עניין רכישת הסרטים מ-iTunes שונה כנראה ממה שנדמה לנו, הלקוחות, ושיש לו אולי פרטים אודות הנהלים שלו שהמשתמשים פשוט לא מכירים.

דה סילבה, כך מסתבר, רכש את הסרטים בזמנים שבהם חי באוסטרליה. לאחר מכן הוא עבר להתגורר בקנדה, שנחשבת כאזור אחר של iTunes. זאת אומרת, אזור שבו ספריית הסרטים שאפל מפרסמת יכולה להיות שונה לגמרי. בכדי להבין את הקונספט אפשר לחשוב על קטלוג הסרטים של נטפליקס וכמה זה שמציעה החברה בישראל לא דומה לזה שהיא מציעה במדינה אחרת.

כל מדינה והספרייה שלה

CNET מצאו כי לספריות הסרטים יש גרסאות מרובות שתואמות אזורים שונים, וזאת בכדי לנסות להיענות לדרישות של השוק המקומי המסוים, למשל על מנת להשיג דירוג ידידותי יותר למשפחה בהתאם להנחיות הספציפיות לכל ארץ וארץ, או אפילו כדי לייצר התאמה של תכנים פוליטיים, וכמובן כשמדובר על סרטים מקומיים בשפת המקום, כמו כשמדובר על סרטים ישראלים. למעשה, אם חושבים על זה – בהחלט הגיוני שהעדפות והעניין בסרטים בכל מדינה יהיו שונים לגמרי.

אפל הגיבה באופן רשמי על הנושא וכתבה ש"תוכלו ליהנות בכל עת מכל הסרטים שכבר הורדתם והם לא יימחקו, אלא אם בחרתם לעשות כן. אם תשנו את הגדרת הארץ, ייתכן שסרטים מסוימים לא יהיו זמינים להורדה מחדש מחנות הסרטים, אם הגרסה שרכשתם אינה זמינה גם במדינה החדשה. בעת צורך, תוכלו לשנות את הגדרת המדינה שלכם בחזרה לארץ הקודמת שבה שהיתם, בכדי להוריד מחדש את הסרטים האלו".

אז אם חזרתם לאחרונה לארץ או עברתם להתגורר במדינה אחרת, כדאי מאוד שתבררו האם הסרטים שעליהם אתם מתכננים לכיפור הקרוב, או בכלל לצפייה בעתיד, זמינים לחשבון ה-iTunes באזור הנוכחי. הסרטים עדיין יכולים להיות שם, אבל אפשר שלא. אם הם חשובים לכם, תוכלו לשוב להגדרת החשבון לאזור האחר ולהחזיר את הבעלות עליהם לידיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים