בכירים מסכמים את השנה: עמית דובר, קבוצת יעל

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: עמית דובר, משנה למנכ"ל קבוצת יעל

עמית דובר, מנהל אגף פתרונות התוכנה ומשנה למנכ"ל קבוצת יעל. צילום עצמי

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"הטרנספורמציה הדיגיטלית – ביטוי ששמענו אינספור פעמים השנה, ולא בכדי. המגמה עברה ממחשוב תהליכים לדיגיטל בשירות העסקי. המנמ"ר ומנהל הדיגיטל הפכו משמעותיים בהובלה של הפיתוח העסקי בארגון.

ברמת הפתרונות, המגמה משקפת את תהליך המיקוד העסקי ולפיכך, פתרונות שמאפשרים מיקוד בעסק ולא בטכנולוגיה או בתשתיות תופסים תאוצה. הכוונה היא לענן, מערכות כשירות בענן, פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים לשימושים עסקיים ועוד".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בשנה הקרובה?
"הטרנספורמציה הדיגיטלית תתפוס תאוצה נוספת בשוק הארגוני גם אצל הלקוחות הגדולים ותשאיר אבק למחשוב המסורתי. בתשע"ט נראה יותר פתרונות מבוססי ענן וכשירות מאשר פתרונות מסורתיים באתר הלקוח.

כמו כן, נראה מיקוד רב יותר בערך של הפתרונות הדיגיטליים ליצירת השונות אל מול העסק המתחרה, לקוח הקצה והשותף העסקי. פתרונות דוגמת API ציבוריים, המאפשרים להפוך את הנכס הדיגיטלי הארגוני למניב ולמנף את המודל העסקי באמצעות שותפים עסקיים, כמו גם מערכות אוטומציית שיווק, הנם פתרונות משני תפיסה, שבשנה הבאה יהוו מרכיב משמעותי ביותר במודל העסקי של הארגונים. חברות יחפשו פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר את כל זה, ותאגידי ענק כמו Salesforce וגוגל ייכנסו, ובגדול, לשוק האנטרפרייז ויאפשרו גם לארגונים אלה להתמקד בטרנספורמציה הדיגיטלית והמחשבתית – ולא במחשוב ובתחזוקה שוטפת של מערכות ה-IT".

גדי דודיאן, מנמ''ר בנק יהב. צילום: ניב קנטור

גדי דודיאן, מנמ"ר בנק יהב. צילום: ניב קנטור

מיהו איש השנה בהיי-טק הישראלי?
"גדי דודיאן, מנמ"ר בנק יהב, שלא בכדי נבחר לרשימת 100 המנמ"רים המובילים בעולם. אין הרבה מנמ"רים שהצליחו להחליף מערכת ליבה בנקאית בזמן, באיכות ובתקציב. כל זאת במודל עסקי של תוכנה כשירות, ללא פגיעה במערכות הקיימות ובמתן ערך דיגיטלי אמיתי ללקוח הקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים