הדמייה חדשה מאפשרת לראות את הירושימה המופצצת באמצעות VR

תלמידים השתמשו ב-Vive של HTC על מנת להמחיש את הריסות הירושימה לאחר הפצצת האטום על העיר ● מטרתם: למנוע הישנות אירוע דומה

הריסות שנוצרו כתוצאה מהטלת פצצת האטום על הירושימה, ליד מה שהיה לימים היכל הזיכרון והשלום בעיר. צילום: שיגו הייאשי, מתוך ויקיפדיה

המציאות המדומה משמשת אותנו להרבה מטרות, ואחת מהן היא תיעוד אירועים היסטוריים. או, במקרה הזה, תיעוד של מה שקרה במקום מסוים לאחר שאירע בו אירוע היסטורי. ולא סתם היסטורי – אחד האירועים הזכורים ביותר בעולם: ההפצצה הגרעינית שביצעה ארצות הברית על יפן.

תלמידים יפנים, שלומדים בבית ספר תיכון טכני בעיר פוקוימה, השתמשו במציאות מדומה כדי להחיות את הירושימה כפי שנראתה ביום הטלת הפצצה, ה-6 באוגוסט 1945 – אתמול (ב') לפני 73 שנים. המיצג הווירטואלי משחזר את הרגעים בהם המטוס, שכונה אנולה גיי, הטיל את הפצצה האטומית ילד קטן על העיר, מה שהוביל למותם של 140 אלף איש. הפצצה – יחד עם אחותה, איש שמן, שהוטלה על נגסקי שלושה ימים לאחר מכן – הובילה לכניעת יפן ולסיום מלחמת העולם השנייה (גרמניה הנאצית נכנעה שלושה חודשים קודם לכן).

המיצג, שמועבר על ידי שימוש בערכת המציאות המדומה Vive של HTC, מאפשר למשתמשים להבין כיצד נראה האזור לאורך הנהר מוטויאסו, שחוצה את הירושימה, לפני ולאחר נפילת הפצצה. התלמידים בנו את המיצג במשך שנתיים, תוך שהם משתמשים בתמונות מהתקופה ונעזרים בעדויות שנכתבו וסופרו מיד ראשונה.

המטרה של הפרויקט, כך סיפרו התלמידים והמורה שהנחה אותם, היא להראות את האסון ואת הזוועות שהתרחשו בעיר עם נפילת הפצצה ולחוות את המקרה מחדש, במטרה למנוע הישנות של אירוע דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים