אובר מפסיקה את הפרויקט לפיתוח משאיות ללא נהג

החברה החליטה להתמקד רק בטכנולוגיית המכוניות האוטונומיות ובהתאם לכך היא מסיימת גם את שירות המשלוחים שלה, Uber Freight ● המנכ"ל: אובר תעלה מונית ללא נהג לכביש כבר בשנה הבאה

אובר

חברת שיתופי הנסיעות הענקית אובר (Uber) החליטה לסיים את פעילותה של חטיבת המשאיות האוטונומית שלה, לאחר כשנתיים של ניסיונות לפיתוח הטכנולוגיה, כך על פי רויטרס (Reuters).

בשנת 2016 החלה אובר במאמצים לפיתוח משאיות בנהיגה עצמית, כאשר רכשה את הסטארט-אפ Otto, שהתמקד בפיתוחן של ערכות לשיווק, שיאפשרו למשאיות לצלוח מרחקים ארוכים על כבישים מהירים בנהיגה אוטונומית.

אובר השקיעה ברכישה סכום נכבד של 680 מיליון דולר בזמנו, ולא במקרה – היא קיוותה להצלחה גדולה שתתלווה אליה, מכיוון שאת Otto ייסד אנת'וני לבנדובסקי, מי שהיה לפני כן המהנדס שבנה את המכונית האוטונומית של גוגל (Google).

אלא שיחד עם התקוות הגיעו גם צרות – בפברואר 2017,Waymo של אלפאבת (Alphabet) – שלוחת הרכב בנהיגה עצמית של גוגל – תבעה את אובר בגין גניבת סודות מסחריים, והאשימה את לבנדובסקי שגנב ממנה 14,000 מסמכים "חשאיים ביותר" בטרם עזב את תפקידו בחברה.

לאחר שנה של קרבות משפטיים סוערים, הגיעו שתי החברות אמנם לפשרה בחודש פברואר האחרון, אבל ההתחלה הקשה כנראה הותירה את רשמיה על אובר, שפיטרה את לבנדובסקי במהלך ההיתקלויות שלה מול אלפאבת.

כעת משתייך המהנדס בעל הידע הרב בתחום לחברת משאיות אוטונומיות אחרת בשם Kache.ai. אובר, שאיבדה את המומחה שלה בתחום, תצטרך כנראה לגייס כוח עזר חדש גם בכדי לחזק את מאמציה בתחום המכוניות הפרטיות.

גם שירות המשלוחים ייפסק

המהלך, שעליו הודיעה חברת הנסיעות הענקית אתמול (ב'), יהיה גם אקורד הסיום של שלוחת Uber Freight – שירות של החברה שמחבר בין חברות הובלה למטענים שנזקקים לשינוע ברחבי ארצות הברית.

גם במקרה הזה, כמו בשאר השירותים שלה, אובר בנתה אפליקציה שנועדה לעזור ללקוחות להזמין משלוח ולעקוב אחרי מצבו ישירות מהטלפונים הניידים שלהם, וזו תחדל לספק את השירות בקרוב, לפי הודעת החברה.

ייתכן שמדובר בהחלטה טרייה ולא ממש מתוכננת, מכיוון ששלוחת המטענים פרסמה בבלוג שלה ממש לפני מספר ימים פוסט שכלל דברי התפארות בשותפות המוצלחת בת השנה שלה עם Land O'Lakes, שהניבה הובלת מוצרי חלב ברחבי טקסס.

בהצהרה מטעם החברה אמר אריק מייהופר, ראש קבוצת הטכנולוגיות המתקדמות של החברה (ATG), כי הרעיון שניצב מאחורי ההחלטה הוא להתמקד אך ורק בפיתוחן של מכוניות נוסעים אוטונומיות מכאן ואילך.

TechCrunch ציין כי Uber ATG תמשיך לחפש דרכים לממש בהצלחה את יכולות הנהיגה ללא נהג על כבישי המדינה ושהיא דווקא יכולה עוד לחזור גם אל המשאיות האוטונומיות, אבל רק אחרי שתסיים לפתח את היסודות של מערכת הנהיגה העצמית במכוניות הפרייבט.

"שמה גז" ומתמקדת בטכנולוגיה לכלי הרכב הפרטיים

יוזכר כי כחלק מהבעיות בהן נתקלה אובר בעת פיתוח הטכנולוגיה, היא נאלצה גם להפסיק את בדיקות הרכב האוטונומיות שלה ברחובות באריזונה, בעקבות תאונה קטלנית שגרמה למותה של רוכבת אופניים.

החברה גם עצרה את הפיילוט שהייתה עסוקה בו בפיטסבורג, רק בכדי להתחיל אותו שוב החודש כשהפעם היא הציבה מפעילים אנושיים מאחורי ההגה, ולא הסתפקה בנהג אנושי במושב שליד מערכת הנהג האוטונומית.

מנכ"ל החברה, דרה קוסרשאהי, אמר בינואר כי אובר תעלה מונית נוסעים בנהיגה עצמית לכבישים עד אמצע 2019. ההכרזה הזו מוכיחה שהחברה כנראה באמת "שמה גז" ומתמקדת בטכנולוגיה לכלי הרכב הפרטיים, ושהתכנית לסיים את עסק המשאיות שלה – גם בפיתוח היכולות האוטונומיות וגם במדור המשלוחים – בהחלט מתיישרת עם הצהרות אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים