גוגל השקיעה 22 מיליון דולרים במערכת ההפעלה KaiOS

על אף הצלחתה המתמשכת עם מערכת האנדרואיד שלה, הענקית החליטה להשקיע ב-KaiOS - מערכת ההפעלה שנועדה להביא חוכמה דמוית סמארטפון למכשירים ניידים בסיסיים שאינם טלפונים חכמים, שהם נטולי מסכי מגע וחנויות אפליקציות

KaiOS - מערכת הפעלה מבוססת אינטרנט, המכוונת לטלפונים פשוטים

קאיוס טכנולוגיות (KaiOS Technologies), שנוסדה בהונג קונג ביוני 2016 ואשר מפתחת מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים מתקדמים שאינם סמארטפונים, הודיעה כי סיימה סבב גיוס מפתיע, שבו הייתה מעורבת גוגל (Google). יצרנית מערכת ההפעלה החכמה של אנדרואיד הובילה סבב גיוס של 22 מיליון דולר, להפעלת הסטארט-אפ ההונג קונגי. שתי החברות הודיעו רשמית לעיתונות כי המטרה של החיבור ביניהן היא ליצור טלפונים טובים יותר "שיביאו את האינטרנט לדור הבא של המשתמשים".

המוצר העיקרי של החברה הוא KaiOS – מערכת הפעלה מבוססת אינטרנט, המכוונת לטלפונים פשוטים (feature phones). כמו כן מתמחה החברה בגאג'טים של האינטרנט של הדברים שדורשים זיכרון קטן מאוד.

להישאר רלוונטיים בשווקים מתעוררים וכלכלות מתפתחות

"המימון הזה יעזור לנו לעקוב במהירות אחר הפיתוח והפריסה הגלובלית של הטלפונים המצוידים בתכונות חכמות של KaiOS ותאפשר לנו לחבר את האוכלוסייה העצומה שעדיין לא יכולה לגשת לאינטרנט, במיוחד בשווקים מתעוררים", אמר סבסטיאן קודוויל, מנכ"ל קאיוס טכנולוגיות, בהצהרה.

מערכת ההפעלה, הכוללת ממשק משתמש שלא דורש מסך מגע, עדיין מאפשרת תכונות כגון יישומי GPS, 4G/LTE, ו-Wi-Fi. לחברה שותפויות עם יצרני מכשירים כמו HMD Global ו-Micromax, כמו גם עם ספקיות של ניידים, למשל ספרינט (Sprint) וכן AT&T ו-T-Mobile.

גוגל, כמובן, ממשיכה בכל העוצמה עם מערכת אנדרואיד שלה, הזמינה גם על מגוון רחב של טלפונים חכמים בעלות נמוכה שפופולריים בעיקר בכלכלות מתפתחות. אבל קידום מאסיבי רק של המערכת לטלפונים הסלולריים המתקדמים עלולה לסכן את הנתח של גוגל בשוק הסמארטפונים הזולים, כמו למשל בהודו, בשל הצרכים ההולכים וגוברים של תפעול המערכת.

הבחירה של גוגל להבטיח לעצמה שותפות עם מערכת ההפעלה למכשירים הפשוטים – שכוללת תכניות להפוך תכונות ויישומים כמו Google Assistant, Google Maps, יוטיוב (YouTube) ו-Google Search לזמינים עבור משתמשי KaiOS – נועדה לנטרל חששות אלו.

"אנו רוצים להבטיח שה-Google Apps והשירותים יהיו זמינים לכולם, בין אם הם משתמשים בשולחנות עבודה, בטלפונים חכמים או בטלפונים ניידים (פשוטים – ג"פ)", אמרה אנג'אלי ג'ושי, סגנית נשיא תכנית המשתמשים הבאים של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים