דל טכנולוגיות – התאמת כל חלקי הפאזל לתמונה גדולה אחת

כנס Dell Technologies World 2018, שהתקיים בלאס וגאס באחרונה, השאיר מספר הערות והארות ובעיקר עסק בשאיפה לסינרגיה תחת מטריית דל טכנולוגיות

הכנס של דל בלאס וגאס. צילום: יח"צ

לאחר ששקע אבק המטוסים, וגם הג'ט לג הולך ונעלם, אפשר להסתכל ממעוף הציפור על כנס Dell Technologies World 2018, שהתקיים בלאס וגאס באחרונה, ולספק כמה הערות והארות – לכנס הייתה משמעות גדולה בעבור החברה, קודם כל בהיותו הגדול אי פעם שלה, ושנית – בהיותו הכנס הראשון הממותג תחת דל טכנולוגיות, שכלל את כל שבע החברות המרכיבות את הקבוצה: EMC, VMware, RSA, SecureWorks, Virtustream, דל ו-פיבוטל. חמש הללו אלו הן בעצם חברות ממוקדות תוכנה, מה שהדגיש את העובדה שדל היא כבר לא חברת חומרה בלבד, כפי שהיה בעבר.

שנה וחצי בערך לאחר שדל רכשה את EMC, על קבוצת החברות שהיו בבעלותה, דומה שהחברה מחשבת את צעדיה בכדי לחבר הכל יחדיו וגם כדי להאיר את נושא ה-Software Driven שזכה לתשומת לב גדולה בכנס.

אין זה אומר שצד החומרה לא זכה לטיפול, והחברה סיפרה שוב ושוב על משאבי העתק שהיא משקיעה בקו מוצרי החומרה שלה. ההערכות של כל חברות ה-IT הגלובליות מדברות על כך שכמות הנתונים הנאספים בארגון תגדל בצורה דרמטית בעתיד, וארגונים יהיו זקוקים לחומרה שתוכל לאפשר להם להשיג מהם ערך. נראה ש-דל מכוונת את החומרה שלה כדי לענות על הצרכים הללו. החברה הכריזה על שני שרתים חדשים, המיועדים לעומסים כבדים של ניתוח נתונים, שלדבריה הם המהירים בעולם בקטגוריה שלהם, כמו גם על מערך אחסון מבוסס פלאש, שאמור להיות מהיר ממתחריו.

לפי ג'ף קלארק, סגן נשיא למוצרים בחברה, מאוחר יותר השנה צפוי גם מערך שרתים חדש – ה-PowerEdge MX, שיהיה מערכת מודולרית, שתאפשר ללקוחות התאמה אישית של תשתית לפי צורכיהם.

לחבר את העולם באמצעות רשת ענן וירטואלית

הכרזה חשובה לא פחות, אם כי בתחום התוכנה, הגיעה מפט גלסינגר, מנכ"ל VMware, שהדגיש כיצד הרשת הארגונית זוכה כעת לווירטואליזציה – במטרה לחבר את העולם באמצעות המוצר החדש של רשת ענן וירטואלית מבוססת NSX, שתאפשר לספק כל אפליקציה, לכל מכשיר קצה, בכל סוג של ענן. המוצר הזה, לדבריו, יחולל מהפכה ברשת הארגונית, בשל השימוש בטכנולוגיית רישות מוכוונת תוכנה לכל סוג של סביבה עננית – פרטית, ציבורית או היברידית.

בכירי החברה נשאו מסר אחד משותף עיקרי וחשוב לחברה: הערך הגדול של איחוד וחיבור בין המרכיבים העסקיים השונים של החברה המאוחדת לכדי ישות אחת, שכל אבריה פועלים בהתאמה זה עם זה.

דומה שדל טכנולוגיות שואפת להדק את אחיזתה בעסקי ה-IT, באמצעות הגדלת מספר הלקוחות שרוכשים מוצרים מהחברות המרכיבות אותה, אבל תחת המטרייה של דל טכנולוגיות – תוך הדגשה שהשלם שווה יותר מסך חלקיו.

מייקל דל – גיוס הטכנולוגיה לשיפור האנושות

האווירה הכללית של הכנס שידרה את התחושה שהחברה נמצאת במוד של התאמת כל חלקי הפאזל לתמונה אחת, מה שאולי מרמז על תכניות עתידיות של החברה לשוב להיסחר בבורסה. התחושה לא נולדה בחלל, אלא באה גם בעקבות הערה של מייקל דל, מנכ"ל ומייסד החברה, במפגש עיתונאים שבו אמר כי הוא עשוי לשקול זאת.

ובאשר למייקל דל, ראוי להזכיר את הגישה האופטימיסטית שלו באשר לעתיד העולם, ואת כוונתו לתרום לשיפור החיים של האנושות בעזרת הטכנולוגיה. בהרצאת המליאה שלו ביום הפתיחה, יחד עם קארן קווינטוס, מנהלת השיווק של החברה, הציגו השניים את התפישה של עתיד המחשוב, וכיצד אנו נכנסים לעידן של אפשרויות בלתי מוגבלות, תוך ציון, כי לימוד מכונה, תבונה מלאכותית והאינטרנט של הדברים יעצבו מחדש את העולם למקום טוב יותר לחיות בו. השינוי הזה ידרוש משאבי IT רבים, והחברה שבראשה דל עומד שמה לה למטרה לתרום לכך.

אחד הסיפורים שדל הציג על הבמה בהרצאתו היה של חברת AeroFarms, שעוסקת בגידולים חקלאיים ורטיקליים בתוך מבנים, תוך שימוש ב-95% פחות מים ובלי שימוש בחומרי הדברה. דל אף ציין כיצד הטכנולוגיה מסייעת לאנשים בדרכים שונות, כמו לאפשר לעיוורים לראות באמצעות שימוש בניתוח DNA בכדי לאבחן מחלות, או טיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית באמצעות מציאות וירטואלית.

אם יתגשמו כל משאלותיו של מייקל דל, העתיד נראה מבטיח. גם לחברה וגם לאנושות.

הכותבת הייתה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים