TPG רוכשת את ווינד ריבר מאינטל

ווינד ריבר, שעוסקת בפיתוח תוכנה למערכות משובצות ומכשירים ניידים, תישאר חברה עצמאית גם לאחר הרכישה ● על פי ההערכות, סכום הרכישה עומד על כמיליארד דולר

ג'ים דוגלס, נשיא ווינד ריבר. צילום: יח"צ

ווינד ריבר (Wind River), שעוסקת בפיתוח תוכנה למערכות משובצות ומכשירים ניידים, הודיעה כי חברת ההשקעות TPG תרכוש אותה מאינטל (Intel). סכום העסקה לא נמסר לפרסום, אולם לפי ההערכות הוא עומד על כמיליארד דולר. גם אחרי השלמת העסקה, ככל הנראה עוד ברבעון הנוכחי, תישאר ווינד ריבר חברה עצמאית ונשיאה, ג'ים דוגלס, וצוות ההנהלה הבכירה הקיים יובילו אותה.

מזה כ-40 שנים מציעה ווינד ריבר תוכנות שמריצות את מערכות המחשוב של התשתיות המודרניות החשובות ביותר, כולל מפעלי ייצור, מכשור רפואי, מטוסים, רכבות, מכוניות ורשתות תקשורת. פתרונות החברה מאפשרים למהנדסים, מפתחים, יצרנים ומשלבי מערכות לבנות מכשירים מקושרים חכמים, חיישנים, שערי גישה (Gateways) ורשתות, שמשחררים נתוני מכונה ומקשרים אותם לסביבות ענן ו- IT.

"צוות הטכנולוגיה שלנו ממוקד בתמיכה בחברות מוליכות שוק חזקות בתעשיות גדלות", אמר נהאל ראג', שותף וראש השקעות טכנולוגיה ב-TPG. "אנחנו רואים הזדמנות שוק עצומה בתוכנה תעשייתית המקודמת על ידי ההתלכדות של האינטרנט של הדברים, מכשירים חכמים ומחשוב קצה. ווינד ריבר ממוצבת היטב על מנת ליהנות ממגמות אלה. אנחנו מתכננים לבנות את היסודות של החברה כעצמאית באמצעות השקעות בצמיחה אורגנית ולא אורגנית כאחד".

"רכישה זו תבסס את ווינד ריבר כספקית תוכנה עצמאית בולטת, שמסייעת לקידום טרנספורמציה דיגיטלית במגזרי תשתית קריטיים, עם מערך מקצה עד ענן המקיף שלה", אמר דוגלס. "באותה העת, TPG תספק לנו את הגמישות והמשאבים הפיננסיים כדי להזין את הזדמנויות הצמיחה הרבות שלנו כחברת תוכנה עצמאית, שמאפשרת הטמעה של מערכות חכמות בטוחות, מאובטחות ואמינות".

טום לנטצש, סגן נשיא בכיר והמנהל הכללי של קבוצת האינטרנט של דברים של אינטל, אמר כי "המכירה נועדה על מנת לחדד את המיקוד שלנו בהזדמנויות צמיחה התואמות לאסטרטגיה שלנו, שממוקדת בנתונים. ווינד ריבר תישאר שותף חשוב באקו-סיסטם שלנו, ונמשיך לשתף פעולה בתחום התשתיות הקריטיות מוגדרות התוכנה ובקידום עתיד אוטונומי. אנחנו צופים שהמכירה תעבור בצורה חלקה ללקוחותינו ולשותפינו ההדדיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים