מחפשים את המושג Kodi? גוגל לא עומדת לסייע לכם

ענקית החיפוש מחרימה מעכשיו את ההשלמות האוטומטיות למושג 'קודי' כחלק ממלחמה נגד פיראטיות, אבל לשמחת הישראלים חובבי השגת התכנים החינמיים היא עוד לא עושה זאת למושג בעברית

גוגל נלחמת בפיראטיות?

מנוע החיפוש של גוגל (Google) מספק למשתמשיו תכונת השלמת מונחי חיפוש נפוצים, המכונה Autocomplete. כולנו נתקלנו במהלך היסטוריית החיפושים שלנו במקרים שבהם השלמת החיפוש שלנו יצרה הצעות משונות, מצחיקות או מטופשות, אבל גם במקרים שבהם ההשלמה הביאה אלינו מושגים לא חוקיים או לא ממש לגיטימיים, וזה תקף במיוחד לענייני הפיראטיות – הורדות והזרמות לא חוקיות של תכנים שמוגנים בזכויות יוצר.

לאורך השנים, בלחץ של רשויות או סוכנויות מסוימות, סיננה גוגל מילות מפתח רבות או מילים שהופיעו כהצעות השלמה אוטומטיות מטעמה. כעת היא עושה זאת גם עם המלה – Kodi, באנגלית, שמו של השירות הפיראטי המפורסם ביותר כיום, או לפחות אחד המובילים שבהם.

קודי (Kodi), שהיא בעצם תוכנת טלוויזיה, מאפשרת למשתמשים להתקין הרחבות ספציפיות, שאותן הם יכולים למצוא בתוכנה, ואז ביכולתם לאתר תוכן פרימיום להזרמה בחינם אל המחשב או ישירות לטלוויזיה שלהם.

סוכנויות שלוחמות כנגד פיראטיות, כמו למשל ACE (ר"ת Alliance For Creativity and Entertainment) כבר החלו לפעול נגד מפתחי ההרחבות הללו. אך עם זאת, יש לציין, כי קודי עצמה היא תוכנה חוקית גרידא. לפיכך, ההחלטה של גוגל לסנן את המונח Kodi היא די מוזרה, אבל את התוצאות שלה ניתן לראות כבר בעת ניסיונות חיפוש.

לא משלימה ל-Kodi. גוגל. צילום מסך

לא משלימה ל-Kodi. גוגל. צילום מסך

מעתה ואילך, משתמשים שמקלידים את המלה Kod במנוע החיפוש של גוגל יקבלו הצעות כמו Kodak או Kodiak, אך לא Kodi. כמו כן, אם תקלידו addons for k תכונת ההשלמה האוטומטית תייצר תוצאות כמו: addons for Kokotime ודומותיהן.

מעניין לגלות שבינתיים החרמת ההשלמה האוטומטית חלה רק באנגלית ולא בעברית, שם בהחלט מתקבלות ההשלמות "קודי להורדה" או "קודי בעברית" וכדומה.

אגב, אפליקציית קוקוטימה (Kokotime) מסייעת גם היא לפעולות פיראטיות, כמו גם השלמות אחרות של גוגל שמעידות שהענקית בחרה להחרים את נגן הטלוויזיה הספציפי, אבל לא את נגזרות התוכנה שלה, או אפליקציות פירטיות אחרות. כמו כן, אם משתמש מקליד את המונח המלא – Kodi, ומוסיף "רווח" לאחר מכן, או אז יופיעו הרבה הצעות למונחים אסורים אחרים.

XBMC Foundation, החברה שמאחורי תוכנת הטלוויזיה, הביעה אכזבה בתגובה להחלטת גוגל לסנן את השם Kodi ולהחרים השלמות שלו. לטענת החברה, צוות Kodi ניסה תמיד להרחיק את התוכנה והמותג מאלמנטים פיראטיים.

"יש לנו מערכת יחסים מקצועית עם MPAA, אשר הבהירו במפורש בעבר את עמדתם כי Kodi היא תוכנה חוקית", אמר נתן בטזן, נשיא XBMC, שהוסיף ש"אנו מקווים כי גוגל תשקול מחדש את ההחלטה הזו בעתיד, או לפחות תגביל את ההסרה שלה למונחי חיפוש שלגביהם החוקיות שנויה במחלוקת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים