סטארט-אפ האוטומוטיב פורטליקס גייס 1.5 מיליון דולר

החברה מפתחת שפה שלדבריה יכולה לשפר את הבטיחות של הרכבים האוטונומיים ● הכסף ישמש לגיוס 15 עובדים חדשים ● בין מקימיה: יואב הולנדר, שמכר את וריסיטי תמורת 315 מיליון דולר

מימין: גיל אמיד, יואב הולנדר וזיו בנימיני, מייסדי פורטליקס. צילום: דרור סיתהכל

הסטארט-אפ הישראלי פורטליקס, שמספק פתרונות לבדיקת מכלול המערכות החכמות של המכוניות האוטונומיות, השלים גיוס ראשוני של 1.5 מיליון דולר, כשהכסף ישמש לגיוס 15 עובדים חדשים למשרדי החברה בתל אביב – כך היא הודיעה היום (ה').

פורטליקס נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד – שלושתם בעלי ניסיון בעולם היזמות והניהול. הולנדר אף מכר את וריסיטי תמורת 315 מיליון דולר. בין המשקיעים והיועצים לפורטליקס נמצאים זוהר זיסאפל; גיל אגמון, הבעלים והמנכ"ל של דלק רכב, שגם השקיע במובילאיי (Mobileye); בני שניידר; פרופ' עמירם יהודאי, לשעבר דיקן הפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב; ומשה גבריאלוב, לשעבר מנכ"ל קסיליניקס ו-וריסיטי.

החברה מציעה גישה חדשה ושונה כדי לפתור את האתגר הגדול ביותר של תעשיית הרכב האוטונומי כיום – הבטיחות של כלי רכב ללא נהג. כחלק מהפתרון שלה, פורטליקס מפתחת שפה לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי, שאמורה להיות פתוחה, כך שכולם יוכלו להשתמש בה לבדיקת הרכבים עוד לפני שיעלו על הכביש. בחברה מבטיחים כי הפתרון יעבוד עם כל פלטפורמות הבדיקה הקיימות, ובכללן סימולציות, Test tracks ושאר השיטות.

רגולטורים וספקים כאחד במדינות רבות בעולם מנסים להבין כיום איך מפקחים על רכבים אוטונומיים, ואיך להחליט מתי רכב כזה מוכן לעלות על הכביש. אחת הבעיות היא מחסור בסטנדרטים לבדיקת רכבים כאלה. בפורטליקס אומרים שהשפה שהם מפתחים תוכל לשמש כסטנדרט לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי, כמו התאונה של רכב אובר (Uber), שהתרחשה לפני ימים אחדים באריזונה שבארצות הברית.

בנימיני אמר כי "תעשיית הרכב האוטונומי נמצאת בנקודה קריטית, בה הטכנולוגיה כבר מאוד מתקדמת אך יש עוד כברת דרך עד ליישום בכבישים, בשל החסם המוצדק של חשש מתאונות. האתגר הגדול של התעשייה כעת הוא לא עוד חיישן או מצלמה טובים יותר, אלא הצלחת המכונית האוטונומית בהתמודדות עם סיטואציות שהמתכננים לא חשבו עליהן. לכן, בכוונתנו, בין היתר, לפתח ספריית תרחישים ל-וריפיקציה ברכבים אוטונומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים