סנאפצ'ט מבינה את המתקוממים – אבל לא תחזיר את העיצוב הקודם

החברה ענתה על עצומה שחתמו עליה 1.2 מיליון משתמשים שתבעו את ביטול העדכון המקומם ● היא ממשיכה בכך את הקו שהציג המנכ"ל שלה, אוון שפיגל, שאומר: תתרגלו, השינויים יביאו עוד לקוחות ויעשו טוב לאפליקציה - וזהו זה

סנאפצ'ט? אולי גיים-צ'ט?

תלונות הן בלתי נמנעות כשאפליקציות ואתרים זוכים בעיצוב מחודש, אבל התגובה לשינויים האחרונים בעיצוב ובמבנה של סנאפצ'ט (Snapchat) הייתה מפתיעה ועזה הרבה יותר מהמקובל.

פשוט נראה היה כאילו כולם שונאים את האפליקציה המעודכנת. עד כדי כך שונאים, שעצומה נגד השינוי, שכותרתה "החזירו את עדכון הסנאפצ'ט הישן", הצליחה לגייס מספר מסחרר של 1.2 מיליון חתימות מאז שהעדכון יצא, לפני מספר חודשים. העצומה דרשה מסנאפ (Snap), המפעילה של סנאפצ'ט, לשנות את שינוי העיצוב, תוך שמירה על חלק מהתכונות החדשות שנוספו.

נכון שהאינטרנט מלא בעצומות, בקבוצות ווטסאפ (WhatsApp), בדפי פייסבוק (Facebook) ייעודיים ובכמעט כל סוג של מחאה או טרוניה דיגיטלית. אלא שעצומה שזוכה בתמיכה גורפת ושתובעת מחברה להמית חידוש ששינה את אופי השירות שלה לחלוטין אינה דבר שניתן להתעלם ממנו. לכן, בסופו של דבר, פרסמה אתמול (ד') סנאפ תגובה רשמית לתביעת קהל המשתמשים.

בתגובתה אומרת החברה כי היא מקשיבה ללקוחות ו-"מבינה שהסנאפצ'ט החדש לא נוח עבור רבים", אך מבהירה שאין לה תכניות לוותר על העדכון שעשתה או לשנות אותו כדי להשביע את רצון משתמשיה. למעשה, בכך ממשיכה החברה את הקו שהציג המנכ"ל שלה, אוון שפיגל, בשבוע שעבר, ושאומר: תתרגלו, השינויים יביאו עוד לקוחות ויעשו טוב לאפליקציה – וזהו זה.

שינויים חכמים מבוססי אלגוריתמים

"על ידי הצבת הכל (התוכן – ג"פ) מהחברים שלכם במקום אחד, המטרה שלנו הייתה להקל על הקשר עם האנשים החשובים לכם ביותר", הסבירה החברה בהצהרתה. היא הוסיפה שהדף החדש, חברים (Friends), יותאם למשתמשים וילך ויהיה חכם יותר עם הזמן, תוך שהוא משקף את מי שסביר להניח שבלאו הכי היה מושך במיוחד את תשומת לב המשתמש באותו הרגע. "התאמה אישית זו נכונה גם לדף ה-Discover החדש, שיתאים לכם יותר ככל שתשתמשו בו יותר", הבהירה סנאפ.

יש הגיון במה שסנאפ מתארת, כיוון שמה שכלל העדכון המקומם הוא שינויים מבוססי אלגוריתמים, שנכנסו לתוקפם באחרונה ושמתבטאים בכך שתוכן שמקורו בחברות המדיה מופיע כעת בדף Discover, לצד סטוריז של יוצרים, שמתפרסמים בצד ימין של היישום. התוכן מהחברים כולל את כל הסטוריז שלהם והצ'טים של המשתמש, והוא מופיע באגף נפרד, בצד שמאל של האפליקציה, ומאורגן בהתאם למה שהמשתמש מתעניין ועוסק בו.

סנאפצ'ט מקבלת אליה את נוטשי פייסבוק

העיצוב החדש עשוי בהחלט להפריע להתנהלות הקבועה והרגילה של משתמשים ותיקים, שנמצאים כבר מזמן בסנאפצ'ט, אבל מקורו בכך שהחברה עושה כל שביכולתה בכדי להפוך את האפליקציה לנגישה יותר עבור קהל רחב יותר. לכן, על אף שמשתמשים קבועים ו-ותיקים שונאים את השינויים, סנאפ חושבת שהם יספקו לאפליקציה סיכוי טוב יותר להתחבב על לקוחות חדשים בטווח הארוך.

והמשתמשים החדשים הללו אכן מגיעים, ועומדים כנראה להמשיך להגיע לסנאפצ'ט. זה לפחות מה שטוען מחקר של eMarketer, שמצא שפייסבוק צפויה לאבד בשנה הקרובה שני מיליון משתמשים בני 24 ומטה, בעוד שסנאפצ'ט עתידה לצרף אליה מספר דומה (1.9 מיליון) של משתמשים צעירים, שנודדים אליה ועוזבים את המתחרה האימתנית שלה.

"להתאים אישית את החוויה באפליקציה"

עוד כתבה סנאפ בהודעתה כי "נתחיל בקרוב ב-iOS, ובאנדרואיד (Android) בשבועות הקרובים, ונציג כרטיסיות Friends ו-Discover, שיקלו על מציאת הסטוריז הרצויים לכם, בזמן הרצוי לכם. לאחר שתקבלו את העדכון, תוכלו למיין דברים כמו סטוריז, צ'טים קבוצתיים ומנויים, וזה יאפשר לכם להתאים אישית את החוויה שלכם באפליקציה".

"הבסיס החדש הזה הוא רק ההתחלה, ותמיד נקשיב בשימת לב בכדי למצוא דרכים חדשות שיהפכו את השירות לטוב יותר עבור כולם. אנחנו אסירי תודה על ההתלהבות ועל היצירתיות שלכם, ונרגשים מאוד לקראת העתיד", כך סיימה סנאפ את תשובתה למבקריה – מה שחתם מבחינתה סופית את הגולל על הסיכוי לביטול העדכון. האם המשתמשים ימשיכו במאבקם, ינטשו או יחרימו? ואולי יקבלו את גזירת הגורל? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים