גולדמן זאקס: מרבית המטבעות הווירטואליים יקרסו לאפס

מזכר של הבנק חוזה עתיד שחור לביטקוין ולחבריו, וטוען שהמצב דומה לבועת האינטרנט של סוף הניינטיז ותחילת שנות ה-2000 ● עם זאת, בגולדמן זאקס לא פוסלים שמטבעות וירטואליים אחרים, שעדיין לא קיימים, יחליפו אותם

המטבעות הווירטואליים עוד כאן - רק בינתיים? אילוסטרציה: BigStock

אם חשבתם שהתאוששותו של הביטקוין – שעומד כעת (יום ה' אחר הצהרים) על יותר מ-8,200 דולר, לאחר שירד השבוע אל מתחת לקו ה-6,000 דולר – עשויה לסמן שהמשבר הגדול כבר מאחורי המטבעות הווירטואליים, בנק ההשקעות הגלובלי העצמתי גולדמן זאקס (Goldman Sachs) מזהיר את המשקיעים מפני סוף עגום לחגיגה.

הבנק טוען שרוב המטבעות הווירטואליים הנוכחיים נמצאים במסלול של צניחה לאפס – כך לפי דיווח שפורסם בבלומברג (Bloomberg), ושבו הוצג מזכר שכתב סטיב סטרונגין, ראש תחום המחקר העולמי של הבנק. סטרונגין הזהיר שרוב המטבעות הללו יאבדו את כל ערכם ויוחלפו על ידי מספר קטן של מתחרים עתידיים, שייתכן שאפילו עדיין לא קיימים.

המזכר של גולדמן זאקס הגיע לאחר מכירות דרמטיות שטלטלו את שוק המטבעות הווירטואליים במהלך הימים האחרונים, שברגע השפל הגדול ביותר שלו, ביום ג', איבד מעל 550 מיליארדי דולר מערכו. הביטקוין, ללא ספק המטבע הפופולרי ביותר מבין אחיו הקריפטוגרפיים, אפילו ירד אל מתחת ל-6,000 דולר ליחידה, בפעם הראשונה מאז נובמבר האחרון. כעת, כאמור, הוא נסחר במחיר של יותר מ-8,200 דולר ליחידה.

שוק המטבעות הווירטואליים אף הושווה במזכר לבועת הדוט.קום של סוף שנות ה-90' וראשית שנות ה-2000. "האם יש מבין המטבעות הקריפטוגרפיים של היום אחד שיהיה אמזון (Amazon) או גוגל (Google), או שהם יסיימו בסופו של דבר כמו מנועי חיפוש רבים? רק משום שאנחנו בבועה ספקולטיבית לא אומר שהמחירים הנוכחיים לא יכול לגדול עבור קומץ ניצולים", כתב סטרונגין. "בו בזמן, זה כנראה אומר שהרוב, אם לא כולם, לעולם לא יראו שוב את השיאים האחרונים שלהם".

"נראה שאנשים סוחרים במטבעות הקריפטוגרפיים כאילו כולם עומדים לשרוד, או לפחות לשמור על הערך שלהם. המתאם הגבוה בין מטבעות הקריפטו השונים מדאיג אותי. בניגוד למה שמצופה בשוק רציונלי, לא נראה שמטבעות חדשים מקטינים את הערך של המטבעות הישנים; כולם נראים כנעים כמו נכס במעמד יחיד", טען סטרונגין. הוא הוסיף וכתב ש-"אם אתם מאמינים שזה מצב של 'מספר זוכים שייקחו את הרוב', אזי יש לקחת בחשבון את הפוטנציאל לפיחות פרישה (Retirement depreciation). ובגלל העדר ערך מהותי, המטבעות שלא ישרדו ייסחרו, ככל הנראה, באפס".

ראש תחום מחקר ההשקעות של גולדמן זאקס אמר מצד שני שלטכנולוגיה הבסיסית שמאחורי המטבעות הווירטואליים – הבלוקצ'יין – "בבירור יש תפקיד" בשיפורם של חישובי הבסיס בעסקות פיננסיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים