השאירו דרכונים בבית – מעכשיו יוצאים מגבולות המדינה עם ProtonVPN

נמאס לכם להיות נעולים וממוסגרים בתוך התכנים המקומיים בלבד? רוצים לצאת מהקופסה? להריח חו"ל? ProtonVPN פורצת מחסומים ולוקחת אתכם לסבב חגיגות עולמי

ProtonVPN

אחד התחביבים האהובים ביותר על חברי קבוצות הנטפליקס (Netflix) הישראליות בספר הפנים העברי, הוא התלוננות על התכנים שלא מוקרנים בארץ במסגרת השירות. גם אם תבקרו רק באופן אקראי בקבוצות הללו הסיכוי שתתקלו בפוסט כזה גבוה במיוחד.

תלונה אחת כמעט קבועה, לדוגמה, היא "למה אין האנטומיה של גריי", שדרך אגב אי-שידור העונות שלה מעבר לעונה העשירית שחרר לחלוטין את כותב שורות אלו מהכבלים כקש של הגמל. לא אכנס כאן להסברים על זכויות יוצרים וזכויות שידור, זה לא המקום של מדור אפליקציות, מה שכן יש דרך פשוטה מאוד לראות מה מתרחש בעולם הנטפליקס של מדינות אחרות, וזה פשוט להשתמש ב-VPN.

בקצרה VPN, ראשי תיבות של Virtual Private Network, הוא שירות שמעניק מיסוך לכתובת הרשת האמיתית שלכם. כתובת הרשת, אותה כתובת שמורכבת מארבעה מספרים בני שלוש ספרות כל אחד לכל היותר. עם נקודה באמצע, היא כתובת שמוענקת לכל מחשב ברגע הוא מתחבר לרשת כלשהי, וכשמתחברים לרשת האינטרנט היא מאפשרת לזהות את המחשב באופן "אישי" ולדעת מהיכן בדיוק גולשים.

להציץ פנימה ולגלות עולם חדש

ברגע שגולשים דרך שרת VPN גורמים בעצם לרשת לזהות את המחשב מכתובת אחרת. במקום ישירות, התנועה זורמת דרך השרת של ספקית ה-VPN. שירות כזה מספק רמה מסוימת של אבטחה, גלישה שהיא למעשה אנונימית בפועל עבור האתרים שמגיעים אליהם, וגם אפשרות להתגבר על מגבלות של מדינות, כמו במקרה המוגבל של נטפליקס, אבל גם YouTube Music, לדוגמה, שרק אם מתחזים לגולשים מארצות הברית בכלל אפשר להציץ אליה פנימה, גם אם מורידים קובץ APK.

וזה בדיוק מה שמציעה ProtonVPN שהיא אמנם אחת אפליקציות מיני רבות, אבל אם לא הורדתם אפליקציה דומה עד היום, היא כנראה אחת שכדאי לכם לנסות בגלל פשטות השימוש בה.

גרסת החינם, זו שבדקנו, מאפשרת גלישה על ידי שימוש בשרתים בעד שלוש מדינות ולמכשיר אחד לכל היותר לכל רגע נתון לכל חשבון. הגרסה הבאה בתור, שמחירה ארבעה דולרים לחודש כבר מאפשרת שימוש בשרתים בכל המדינות שהחברה מחזיקה שרת, עד שני מכשירים בו זמנית לאותו חשבון, ויותר חשוב – מהירות גלישה גבוהה יותר. יש גם מנויים ב-שמונה וב-24 דולר לחודש באתר החברה.

בכל מקרה לפני שמתחילים להשתמש צריך להירשם לשירות, כי הרי צריך להתחבר לשרת ה-VPN, אבל מדובר בתהליך קל מאוד וברור. לאחר מכן, אחרי שמכניסים את השם והסיסמה בהם נעשה שימוש בזמן הרישום, מגיעים למסך בו אפשר לקבוע דרך איזו מדינה רוצים לגלוש, כשבכל מדינה יש מספר שרתים לבחירה, חלקם יותר מהירים חלקם פחות, חלקם יותר נגישים וחלקם, נכון – פחות.

בסופו של דבר – הבועה לא כזאת ורודה

בכל מקרה אפשר תמיד לגשת לדף Profiles כדי לבחור האם הרוצים בשרת אקראי, אם ממש רוצים להחליף שרת מדי פעם כדי לנסות לבלבל אויב אורב, או בשרת הכי מהיר שמוצע בכל רגע נתון בידי השירות. לחיצה על הכפתור עם הלוגו של האפליקציה בתחתית המסך מציגה תפריט מהיר שמאפשר בדיוק את אותן בחירות, וגם התנתקות בקלות מהחיבור הנוכחי.

ואם לא התייחסתי לזה עד עכשיו, אז זה הזמן – אל תצפו לקבל את מלוא המהירות שיש לכם בעת גלישה פתוחה ללא שימוש. בכל זאת עוברים דרך שרת נוסף, אם לא יותר. המחיר הוא פרטיות תמורת מהירות, ברוב המקרים למרות שיש שירותים יחסית מהירים. עם זאת, ברוב השימושים זה לא ממש יורגש ואם כן באופן די שולי.

בכל עת ובכל רגע אפשר לעקוב מה קורה עם ProtonVPN כי התראה קבועה שלה מופיעה בתפריט ההתראות של המכשיר. היא מספרת לאן מחוברים, כלומר לאיזו מדינה, ומהי כמות הנתונים שכבר הורדו למכשיר והועלו ממנו. לחיצה על ההתראה הזו מעבירה למסך פירוט המורחב בו כבר אפשר לראות גם גרף שמציג מהירויות באותו רגע.

וזהו בעצם. כפי שציינתי לעיל, ProtonVPN פשוט קל לשימוש.

דרך אגב, וכדי לסגור קצוות, נטלפיקס מזהה ברוב המקרים שימוש באפליקציית VPN, כך שאולי ניתן לראות אלו תכנים קיימים במדינות אחרות אבל לא ניתן לצפות בהם. שנית, המצב בשוויץ, על פניו, יותר גרוע למשתמשי נטלפיקס. למה שוויץ? כי משם מגיעה ProtonVPN, ממפתחת תוכנה שגם שיגרה לעולם האנדרואיד את האפליקציה ProtonMail שנחשבת לאחת מאפליקציות הדוא"ל המאובטחות ביותר שיש שם בחוץ.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים