ג'יימס דמור, הלוחם בגיוון, תובע את גוגל בטענה לאפליה

המהנדס לשעבר - שתזכיר שכתב והופץ לתקשורת בזמן שעבד בשורות הענקית ממאונטיין וויו, יצא נגד מדיניות הגיוון של החברה וטלטל את עמק הסיליקון - הגיש תביעה כנגד הענקית בטענה: הפלו אותי על רקע היותי גבר לבן

די לאפליה. אילוסטרציה: BigStock

בחודש אוגוסט פיטרה גוגל (Google) את המהנדס ג'יימס דמור, לאחר שכתב תזכיר ויראלי בו קבע כי נשים אינן מתאימות מבחינה ביולוגית לעבודה בטכנולוגיה, ושקיים ביניהן לבין עמיתיהם הגברים הבדל מובנה וטבעי. המהנדס נצלב בתקשורת והואשם בשוביניזם ובגישה שמרנית לא מקובלת ומסוכנת.

ביום ב' השבוע הותיר דמור רבים נדהמים כהגיש תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה בטענה כי היא מפלה לרעה גברים לבנים ושמרנים בגישתם הפוליטית, כך כל פי דיווח ב-BuzzFeed News.

מה שהוביל לפיטוריו של דמור היה תזכיר בן 10 עמודים שהופץ בקיץ, שבו טען המהנדס כי פער השכר במגזר הטכנולוגי הוא תוצאה של נחיתות גנטית של נשים.

מאוחר יותר הרחיב דמור את הרעיון הזה בראיון בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שם גרס שפוטר משום ש-"העדפותיו המוסריות ואמונותיו" היו מוחצנות מדי בשביל ה-"מאפיה" השמאלנית של הבוסים שלו.

עקב פיטוריו החווה דמור את דעתו גם על תפקודו של הבוס שלו לשעבר, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה וקבע שהוא תפקד באופן לא מוצלח בטיפולו בפרשה.

לא חזר בו באמת ולו לרגע

אמנם זמן קצר לאחר שהדברים התפוצצו הודה דמור כי הוא מצטער על השימוש במונח "נוירוטיזם" בהתייחסו לנשים, אבל מאוחר יותר אמר שלמרות הכל הוא מאמין שנשים צריכות להרגיש "מועצמות" (empowered) מקו החשיבה שלו. במלים אחרות – הוא המשיך את קו המחשבה הסקסיסטי שלו בנחישות ובלי לחזור בו באמת ולו לרגע.

BuzzFeed News מציין שתביעתו של דמור הייתה צפויה, לאחר שהמהנדס המפוטר שכר באוגוסט האחרון את שירותיה של עורכת הדין הרמיט ק. דילון – חברת הוועדה הלאומית הרפובליקנית (Republican National Committee) של קליפורניה, הידועה בתפישת עולמה השמרנית.

בתביעתו טוען דמור כי גוגל "בודדה, התעללה, הענישה וחיסלה באופן שיטתי" עובדים שלא חלקו את השקפות החברה על גיוון. הוא ותובע נוסף – מהנדס גוגל לשעבר, דיוויד גודמן – מבקשים הכרה בתביעה ייצוגית בשמם של גברים לבנים (Caucasian) ושמרנים, כנגד האפליה והקיפוח שהפגינה גוגל כלפיהם, לדבריהם.

"הנהלת גוגל הולכת לקיצון – וללא חוקי – בכדי לעודד את מנהלי הגיוס להתייחס לקטגוריות מוגנות כמו גזע ו/או ממגדר כגורמי גיוס מכריעים, על חשבון העובדים הלבנים, הגברים והעובדים הפוטנציאליים בגוגל", נכתב בתביעה.

באופן פרדוקסלי, גוגל עומדת בפני תביעה ייצוגית אחרת לחלוטין בנוגע לאפליה מגדרית שמופנית כלפיה מהצד הנשי של המתרס. מוקדם יותר החודש – קבוצה של ארבע נשים מקליפורניה הגישו כנגד הענקית קובלנה ייצוגית מתוקנת, בטענה כי החברה ביקשה לדעת את היסטוריית ההשתכרות שלהן ושילמה להן פחות מלעמיתיהם הגברים. אז את מי מקפחת גוגל באמת?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים