הכירו את הרכב שהוא למעשה טלפון, או בקיצור – בן אדם

בייטון, סטארט-אפ מתחום הרכב, הציג ב-CES 2018 קונספט חדש: מכונית עם לוח מחוונים המתפקד כטלפון אנדרואיד, וכזו שבעתיד אמורה לדאוג לכל צרכי הנוסע באמצעות פקודות קוליות ומחוות ידיים

בייטון - רכב שהוא גם חבר. צילום: יח"צ

בייטון (Byton), חברת מכוניות חדשה, הציגה ב-CES 2018 קונספט חדש: לוח מכוונים הנראה ומתפקד כמו טלפון אנדרואיד כולל שימוש ביישומים וכן אמצעי בטיחות כגון זיהוי פני הנהג למניעת גניבה .

החברה החדשה נוסדה על ידי קרסטן ברייטפלד, לשעבר ראש תוכנית BMW i8, ודניאל קירכרט, המנהל לשעבר של אינפיניטי סין ולשעבר בכיר ב-BMW.  מרכזה של החברה נמצא בננג'ינג שבסין. לדברי ברייטפלד, מדובר בינתיים בדגם קונספט, אבל החברה תתחיל בייצור המוני בשנה הבאה, ותמכור תחילה בשוק הסיני ולאחר מכן גם בשוק האמריקני.

הדגם הבסיסי יהיה בעל 272 כוחות סוס ויאפשר לנסוע עד 500 קילומטרים בין ההטענות. בינתיים הוצג רכב שטח, ומאוחר יותר יוצגו גם דגמי סדן ומכוניות קומפקטיות

חכם יותר מכל מכשיר שראיתם עד כה? בייטון. צילום: יח"צ

חכם יותר מכל מכשיר שראיתם עד כה? בייטון. צילום: יח"צ

"ה-Byton הראשונה היא לא רק מכונית אלא סביביה דיגיטלית היי-טקית", אומר ברייטפלד. לוח המכוונים נראה כמו טלפון Galaxy התופס את כל החלק הקדמי של הרכב וניתן להזיז אותו פנימה עד 12 מעלות. מסך קטן יותר, בגודל 8 אינץ' מוטבע גם בתוך ההגה. גם בגודל הזה עדיין מדובר במסך מגע, והוא מסוגל לקבל הוראות הפעלה קולית, זיהוי פנים וזיהוי מחוות. הקלט יתקבל באמצעות מצלמות קטנות מתחת למרכז המסך.

"בכבישי העולם נעות כעת למעלה מ-1.2 מיליארד מכוניות וממוצע הבילוי ברכב הוא 90 דקות ביום, לרוב בפקקים", מסביר ברייטפלד. "במקום לעצור את החיים, הרעיון הוא לאפשר להם להמשיך גם בזמן האבוד הזה".

"תעשיית הרכב עוברת את השינוי הגדול ביותר בלמעלה מ-100 שנות קיומה שמונע על ידי הקישוריות, ההינע החשמלי והנהיגה האוטונומית. כעת אנחנו בשחר עידן המכונית המקושרת, שיואץ כאשר יושלם המעבר מהדור הסלולרי הרביעי לדור החמישי, שימוש באינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית וכלכלת השיתוף. כל אלה נמצאים בתחילת התאוצה שלהם".

"לכן אנחנו מאמינים שעתיד נהיגה אינו בשיפור ביצועי הנהיגה. אנו נחליף צילנדרים וכוח סוס בקישוריות ובטכנולוגיה. בזכות זה אנו יוצרים את המכשיר החכם הבא – מכונית ושמה Byton, שבה ניתן יהיה להגביר את התפוקה או ליהנות מבידור קל ואינטואיטיבי, ולהפעיל את המכונית יותר מאשר כל מכשיר חכם שראיתם עד כה", אומר ברייטפילד.

המכונית שתדאג לכל הצרכים של הנוסע. בייטון. צילום: יח"צ

המכונית שתדאג לכל הצרכים של הנוסע. בייטון. צילום: יח"צ

הקרוסאובר צפוי לעלות 45 אלף דולר בארצות הברית, עם טווחי נסיעה של 400 ק"מ בדגמים הפשוטים ועד 520 ק"מ בדגמי הקצה העליון.

דוגמה להחלפת הרכיבים הסטנדרטים ברכיבים חכמים היא הפעלת דלתות המכונית. במקום ידיות הדלת, המכונית יודעת שהנהג והנוסעים מתקרבים באמצעות חיישנים, והיא פותחת את הדלתות בהתאם.

מצלמות לראייה צדית מחליפות את המראות. פנסי הרכב נמצאים במקום גבוה יותר מאשר במכוניות אחרות, וכל אחד מהן מורכב משלוש יחידות תאורה נפרדות. במקום ה-"גריל" יותקנו מסכים שיקרינו פסים של אור. האנטנה השטוחה על הגג תשמש לקישוריות לענן.

לדברי ברייטפלד, "בייטון משתפת פעולה עם אמזון (Amazon) כדי לשלב את העוזרת הוירטואלית Alexa בתוך הרכב".

קירשרט הוסיף כי "היכולת לספק בידור מותאם לכל נוסע, תאפשר למכונית לשמש בעלים קבוע או בשירות שיתוף רכבים. הנהגים והנוסעים לא יצטרכו לחפש את הטלפון החכם שלהם בזמן הנסיעה. במקום זאת, המכונית תדאג לכל צרכיהם באמצעות פקודות קוליות ומחוות ידיים.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים ב-CES 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים