קוואלקום ואינטל מתחרות על ליבו של ה-iPhone X – והמנצחת?

מבדיקה שערך המגזין PC Magazine בה השווה בין מכשירי iPhone X עם מודם תוצרת קוולאקום למודם תוצרת אינטל - השבבים שמספקת קוואלקום נמצאו מהירים יותר

למרות שחל שיפור ניכר במהירויות העברת הנתונים שמספקים מכשירים המבוססים על מודמים LTE תוצרת אינטל (Intel), עדיין שבבי המודמים שמספקת קוואלקום (Qualcomm) מהירים יותר, לפחות בהיבט של מכשיר הדגל החדש של אפל (Apple), הלוא הוא ה-iPhone X.

כך עולה מבדיקה שערך המגזין PC Magazine עם המעבדה Cellular Insights שהשווה בין מכשירי iPhone X עם מודם תוצרת קוולאקום (דגם A1865) למודם תוצרת אינטל (דגם A1901), שניהם דרך אגב זמינים כיום בארצות הברית כי בינתיים המכשיר נמכר רק באמצעות המפעילות – הציפייה היא עם זאת שהמכשיר שכולל את המודם של קוואלקום יהיה זה שיימכר בגרסת הסים החופשי, בגלל התמיכה שלו בכל הרשתות במדינה.

הבחינה בדקה את קצב הורדת הנתונים בתרחישים שונים, כשהמטרה היא לבדוק את הקצב בהתאם לעוצמות הגל המחבר, כולל עוצמות נמוכות במיוחד מתחת ל-120db. הבדיקה בוצעה בשידור ב-LTE Band 4, הערוץ שנמצא בשימוש אצל רוב המפעילות האמריקניות.

כאמור המודם של קוואלקום היה עדיף, לאורך כל הבדיקה, ובכל עוצמת קליטה. התוצאה דומה למבחן דומה שערכה המעבדה בשנה שעברה, אז המכשיר הנבדק היה iPhone 7 Plus.

אפל נוהגת כיום להשתמש, אחרי שנים של בלעדיות, גם במודמים של אינטל במכשיריה, כשההערכה היא שהסכסוך עם קוולאקום לגבי התשלומים אודות הרישוי יגרום לה לעבור להשתמש רק במודמים של אינטל במכשירי הדור הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים