השינוי שעובר ה-IT: מנותן שירות לסוג של סטארט-אפ

"ה-IT נתפס לאחרונה כמנוע חזק מאוד לקידום עסקי, ויש להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים - אבל הטכנולוגיה אף פעם לא הייתה מעצור, כי הכל אפשרי וכל יום מגלים ומיישמים דברים חדשים", כך לדברי ענת סתיו, מנמ"רית מכבידנט

ענת סתיו, מנמ"רית רבוע כחול נדל"ן. צילום: ניב קנטור

אחד ההיבטים של הטרנספורמציה הדיגיטלית היא השינוי שעובר ה-IT כיום, כחלק מהתשתית שצריך להניח כדי לאפשר, ואף להוביל את השינויים לכל אורך הארגון. זה היה הנושא של הפאנל הראשון במסלול הטכנולוגיה בכנס של CDO Club IL, בו המטרה הייתה לבחון את האתגרים עמם צריכים להתמודד כיום אנשי ה-IT – אתגרים שלובשים צורות ומגמות שלא נחשבות למסורתיות בתחום.

את הפאנל הנחתה ליאת טולדנו, מנכ"לית משותפת בקמדיה (Kamedia), שהפיקה את הכנס יחד עם אנשים ומחשבים, והראשונה לענות הייתה ענת סתיו, המנמ"רית של מכבידנט, רשת מרפאות השיניים של קופת חולים מכבי.

לדבריה, "ה-IT נתפס לאחרונה כמנוע חזק מאוד לקידום עסקי, והם צריכים להתמודד עם אתגרים המתחלקים לשניים. החלק הראשון הוא האתגרים הטכנולוגיים – אבל הטכנולוגיה אף פעם לא הייתה מעצור, כי הכל אפשרי וכל יום מגלים ומיישמים דברים חדשים, זו לא הבעיה.

"האתגר הגדול הוא לחבר את הטכנולוגיה לתוך העסקים, לעבור שינוי שהוא יותר מהפן האנושי, לקחת את כלל העובדים בארגון ולחבר אותם למקום שהכי מדבר אליהם, בדיוק כמו אפליקציה – למצוא את המקום הנכון לחבר את הארגון למסע הדיגיטלי, ולעשות אותו קל  – זה הדבר הכי אתגרי".

היא גם ציינה שחייבים לעבוד בשיתוף מול השיווק. "ובעצם לאו דווקא מול השיווק אלא מול כל האגפים בארגון. כי מהו ה-IT אם לא זה שמאפשר? אבל השאלה מי יוביל פרויקטים תלויה באיך שמגדירים את הפרויקט כדי לתת לו את הכלים הנכונים ואת המאפשרים הנכונים, וזה גם מאוד תלוי בסוג הארגון ובסוג האנשים שעומדים בראשו", היא אמרה.

שמעונה נווה, מנמ"רית קבוצת לבינסקי. צילום: ניב קנטור

שמעונה נווה, מנמ"רית קבוצת לבינסקי. צילום: ניב קנטור

גם שמעונה נווה, המנמ"רית של קבוצת לבינסקי, התייחסה לשאלה של טולדנו לגבי הגוף שצריך להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית.

"אין אמת אחת כי זה תלוי מאוד בארגון. צלע אחת היא האסטרטגיה שמושכת קדימה חמש ועד שבע שנים, השנייה היא השיווק שרוצה הכל מהר ומיד בלי לקחת בחשבון שום דבר, ויש את ה-IT שחייב לשמור שהכל יתחבר".

"ומי יוביל? זו ההחלטה של הארגון, והצלעות של המשולש הזה תמיד משתנות. זה כמו במערכת זוגית – אם כל אחד יקבל את המשקל ואת המקום שלו, זה יעבוד. אם לא, זה יגרום לגירושים מכוערים שמי שייפגע מהם זה הארגון".

"אני חושבת שהקביעה צריכה להיות לפי שלבים, כי כל פרמטר יכול לשנות את הדרך בה אנחנו מסתכלים ומה אנחנו צריכים, וממש לפני כל רבעון", היא טענה.

תמיר עדוי, מנמ"ר קבוצת לפידות. צילום: ניב קנטור

תמיר עדוי, מנמ"ר קבוצת לפידות. צילום: ניב קנטור

החשיבות של ההיבט האנושי עלה גם בדבריו של תמיר עדוי, מנמ"ר קבוצת לפידות שסיפר מניסיונו. "ברגע שלא לוקחים בחשבון את הפן האישי, הטמעת המערכות לא מצליחה בדרך כלל ולא משנה אם נקרא לזה דיגיטל או לא".

"לפעמים, ואני מכה על חטא, לא תמיד ייחסתי לפן האנושי את המשקל הנכון, וזה משתנה אצלי ומשתנה אצל כולם. זה האתגר המרכזי וכל מנמ"ר שרוצה להוביל שינוי חייב לקחת את זה בחשבון", הוא אמר.

"וה-IT? צריך ללכת עם כולם יד ביד. בכל מקרה טובת הארגון צריכה להיות במוקד ולא מי שמוביל את העניין. ה-IT חייב לדבר דיגיטל גם בעולמות האחרים ולא רק בשיווק. חייב להיות דו שיח כן ואמיתי ובשקיפות מלאה", ציין עדוי.

קרן שרר, סמנכ"לית מוצר בפריוריטי. צילום: ניב קנטור

קרן שרר, סמנכ"לית מוצר בפריוריטי. צילום: ניב קנטור

קרן שרר, סמנכ"לית מוצר בפריוריטי (Priority Software), ציינה שאמנם הדגש כיום הוא בעיקר על האזור של המפגש עם הלקוח, אבל זה לא מסתיים בזה.

"יש לנו ב-IT את הזכות ואת האתגר להתעסק גם עם מה שקורה מאחורי הקלעים. צריך לתקשר גם עם כל התהליכים של ארגון פנימי, לדעת לפנות גם אל העובדים שגם הם זקוקים לאותה איכות של מפגש בעולם הדיגיטלי", היא טענה.

לדבריה של שרר, הבחינה האמיתית בהיבט של היכולת של המערכת לשרת את הארגון בעולם הדיגיטלי היא לבדוק עד כמה היא באמת פלטפורמה. "היא צריכה להיות יותר מרק מערכת שנותנת מענה פונקציונלי. צריכים לאפשר לאנשים לבצע שינויים בכוחות עצמם בלי להיכנס לפרויקטים ארוכים שלא נגמרים".

"אנחנו מדברים על עולם של פתיחות וקישוריות ואת זה משיגים רק באמצעות פלטפורמה. תמו הימים בהם מערכת ה-ERP היא האמת האחת והיחידה".

"אנחנו בעידן שיש מסביבנו אין ספור של אפליקציות, בעולם של חיישנים, ואנחנו זקוקים למערכת אחת שמחברת ביניהם בשפה אחת סטנדרטית באופן פתוח. אנחנו את ה-P ב-ERP כבר שינינו מזמן לפלטפורמה", היא אמרה.

גילי שליזנגר, ה-CMO של One1. צילום: ניב קנטור

גילי שליזנגר, ה-CMO של One1. צילום: ניב קנטור

איך באה לידי ביטוי המהפכה בארגוני IT גדולים? גילי שליזנגר, ה-CMO של One1 סיפרה קצת על מה שקרה בחברה שלה.

לדבריה, "גם אנחנו עברנו בשיווק שלנו מהפכה דיגיטלית בשנים האחרונות, והכל מבוצע כיום בצורה אוטומטית, תוך התייחסות לרשתות חברתיות. אבל מה שאנחנו מוציאים ללקוחות שלנו החוצה, משתמש באותם כלים שפונים אל תוך החברה פנימה. זו הדרך להשיג את הדברים בעידן הנוכחי, היא אמרה.

"רוב הפעילויות שלנו עברו לעולם של הענן, כי הלקוחות רוצים פתרונות מהירים, וזה לא משנה אם זה בעולם ה-CRM או בעולם השירות, או אפילו בתשתית. עם זאת, זה לא אומר שמתפטרים מעולמות הליבה".

"יש ארגונים רבים שלא יכולים לבצע שינויים מסיביים בהיבט הזה, אבל זה כן אומר שצריך למצוא פתרונות אג'יליים שיתחברו, וכן יאפשרו להוביל לעולם הדיגיטלי ולהשיג את המטרה העסקית בלי להיכנס לפרויקטים גדולים וארוכים", היא סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים