גרמניה אוסרת על שיווק שעונים חכמים לילדים

המדינה קוראת בנוסף להורים שיש לילדיהם שעונים חכמים להיפטר מהם, בשל העובדה שהם מהווים פתח לפגיעות האקרים ● בעיקר מוטרדים השלטונות מכך שהשעונים פועלים כמו מכשור להאזנות סתר

האם השעונים החכמים מרגלים אחרי הילדים? לפי הגרמנים - כנראה שכן. צילום אילוסטרציה: SementsovaLesia, BigStock

הרשויות בגרמניה החליטו לאסור על מכירת שעונים חכמים לילדים, לאחר שהגדירו אותם כ-"מכשור ריגול". כמו כן, הן קוראות להורים שלילדיהם כבר יש שעונים חכמים להיפטר מהם, מחשש לפגיעות של האקרים.

בעוד שהשעונים החכמים המיועדים לילדים בגילאי 5 עד 12 נראים לעתים קרובות כמו צעצועים תמימים, הם נועדו לאפשר להורים להאזין מרחוק למתרחש בסביבת הילד, באמצעות המיקרופון המותקן בהם. זאת, ללא חובה לעדכן על כך את המשתמשים, שהם לרוב ילדיהם, מבעוד מועד. לכן, לטענת הרשויות, המכשיר למעשה מבצע האזנת סתר.

לפי הסוכנות הפדרלית של גרמניה, השעונים נחשבים כ-"מערכת שידור לא מורשית", שכן הם מפרים את חוקי המדינה מפני הקלטת שיחות פרטיות ללא רשות.

המכשירים מאפשרים להורים לבדוק את ביטחון הילדים על ידי כך שהשעונים מחוברים באמצעות אפליקציה לנייד, שפועלת באופן דומה לבייבי-סנס – מכשיר מוניטור שנהוג להתקין במיטותיהם של תינוקות כדי לוודא שהילדים בריאים ונושמים, ומחשש מפני מוות בעריסה. השעונים יכולים לשמוע את סביבת הילד ללא התראה וכן לקלוט שיחות או קולות של כל אדם אחר הנמצא בקרבתם.

יצוין עם זאת כי הרגולטור לא מודאג רק לגבי המכשירים שפותחים את הדלת לאיסוף נתונים וריגול אחרי ילדים, אלא מכך שמכשירים אלה עלולים לשמש גם למטרות ריגול רחבות יותר. "לפי החקירות שלנו, ההורים השתמשו בשעונים, למשל, כדי להאזין למורים במהלך שיעורים", אמר יוהן הומאן, נשיא הסוכנות הגרמנית.

הצעצועים מאפשרים גניבת נתונים על הילדים

בנוסף לאיסור על מכירת השעונים החכמים, הלכה הממשלה הגרמנית צעד נוסף וביקשה מהורים שלילדיהם כבר יש מכשור דומה להשמיד את השעונים, מחשש להיותם פגיעים למתקפות האקרים.

החשש הזה מגיע בעקבות מספר מקרים שאירעו באחרונה בגרמניה ובארצות הברית עם מכשירים חכמים המשווקים לילדים. כך, השלטונות הגרמניים הורו מוקדם יותר השנה להפסיק את מכירותיה של הבובה החכמה המקושרת לאינטרנט חברתי קיילה מוקדם יותר השנה, לאחר שהיא אפשרה להקליט קולות של ילדים ללא אישור. בארצות הברית, מוצריה של יצרנית הצעצועים VTech נפרצו ב-2015 וכתוצאה מכך דלפו נתוניהם האישיים של יותר מ-6.4 מיליון לקוחות, שרובם ככולם ילדים. הנתונים הגנובים כללו תמונות פרופיל, קבצי אודיו ולוגים של שיחות.

עד היום התגלו פרצות אבטחה דומות גם בצעצועים אחרים מבוססי האינטרנט של הדברים, כולל בעיות שהתגלו בדובי חכם של פישר פרייס (Fisher Price) ובמותגים הלו קיטי (Hello Kitty) והלו בארבי (Hello Barbie).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים