בוגרי 8200 יוצאים לרוד-שואו בארצות הברית

המשלחות הן של סטארט-אפים המגייסים השקעות ומעוניינים לחדור לארצות הברית ● כמו כן תצא משלחת לקידום נשים לעמדות מפתח, להיכרות עם השוק האמריקני

חן עטיאס, דוקטורנטית למדעי המחשב במכון ויצמן. צילום: יח"צ

בוגרי יחידת המודיעין 8200 מוציאים משלחות של יזמי היי-טק ונשים מוכשרות לרוד-שואו בארצות הברית. המשלחות מורכבות מסטארט-אפים שקיבלו הזדמנות להציג בפני קרנות גיוס הון מובילות ולקוחות פוטנציאליים, ומשלחת נשים ממגוון רחב של תחומים, המגיעות ללמוד על השוק הבינלאומי לשם קידומן לעמדות מפתח במשק הישראלי.

משלחת היזמים יוצאת על ידי תוכנית האצת הסטארט-אפים 8200 EISP שמפעילים בוגרי היחידה. לדברי שארין פישר, מנכ"לית התוכנית, "מיזמים גייסו דרכנו 400 מיליון דולר במהלך שש השנים בהן התוכנית פועלת והעסיקו יותר מ-450 עובדים. ארבעה מיזמים עשו אקזיט כשנמכרו לחברות מובילות במאות מיליוני דולרים. גם הפעם בחרנו למשלחת מיזמים עם פוטנציאל רב שכבר מייצרים הכנסות, או ביצעו תנופה לקראת שלב המכירות וחדירה לאמריקה".

בין המיזמים שיוצאים לארצות הברית, TailorMed שהוקמה על ידי יזם ששישה מבני משפחתו חלו בסרטן. לכן הוא עסק רבות בנושא ביטוח הבריאות שיש לבחור לפי סוג הסרטן ופרופיל החולה כדי להפחית עלות טיפולים. מה שהוביל להקמת פלטפורמה היוצרת תחזיות פיננסיות לאורך הטיפול ומאתרת גופים התומכים כלכלית בחולים.

קידום נשים בחברה הישראלית

עוד חברה הינה Trellis המסייעת לחברות מזון לעדכן חקלאים מתי מוצריהן נרכשים, כדי שינהלו את גידוליהם החקלאיים בהתאם לקצב צריכת המזון של הציבור. כך נחסכים ייצור מזון עודף ורכישת תוצרת חקלאית שנרקבת ונזרקת.

D-ID יוצרת הגנה על תמונות פנים מפני גניבת זהות. יותר מערכות הופכות את תווי הפנים לסיסמאות המאפשרות גישה למידע, הרשתות החברתיות מלאות במאגרי צילומי פנים הקלים לאיתור על ידי האקרים ולכן דרושה הגנה על תמונות אלו כדי לנטרל את יכולותיהן לשמש כסיסמה.

גם בחבורה נמצאת Oriient המאפשרת לאתר עם GPS מיקום של חפצים במקומות סגורים, כמו מיקום של מוצרי מזון בתוך סופרמרקט.

משלחת הנשים יוצאת במסגרת תכנית Woman2Woman לקידום נשים, המופעלת על ידי עמותת בוגרי 8200. הנשים שנבחרו למשלחת הינן נשים מוכשרות ממגוון רחב של תחומים, השואפות להגיע לעמדות מפתח במשק הישראלי. הן עוברות תהליך של מנטורינג על ידי נשים בכירות מאוד בעולמות ההיי-טק, ההון סיכון ופיננסים. לאחר חזרת המשלחת, המשתתפות יובילו יוזמות משלהן לקידום נשים בחברה הישראלית.

בין המשתתפות במשלחת לוקחת חלק חן עטיאס, דוקטורנטית למדעי המחשב במכון ויצמן למדע, שתחבור למנטורית ד"ר ארנה ברי, מנכ"לית מרכז המצוינות של Dell-EMC בישראל.

לדברי עטיאס, "ארנה היא המודל לחיקוי הטוב ביותר שיכולתי לבקש. היא מאמינה שהצלחה נובעת מהון אנושי מצוין ופועלת כדי לתת לאנשים מוכשרים את ההזדמנויות לצמוח".

"מעבר לפועלה המקצועי והמרשים בעולם הטכנולוגיה הבינלאומי, ארנה מייצגת עבורי סקרנות ונחישות. היא הולכת אחר מה שמעניין אותה ומהווה עבורי השראה בתחום הטכנולוגי, הניהולי והבין-אישי כאחד".

הסיור בארצות הברית יתקיים בין התאריכים 25 באוקטובר ל-3 בנובמבר במדינות ניו יורק, בוסטון ושיקגו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים