עליבאבא עושה עלייה: תפתח מרכז מו"פ בישראל

מדובר באחד משמונה מרכזי מו"פ שהחברה תפתח בעולם בשלוש השנים הקרובות, בהשקעה של כ-15 מיליארד דולר ● הם יעסקו בתחומי הבינה המלאכותית, המחשוב הקוונטי, האינטרנט של הדברים, הפינטק ויחסי אדם-מכונה

ג'ק מא, המייסד והבעלים של עליבאבא וקבוצת ANT. צילום: יח"צ

עליבאבא (Alibaba) צפויה להרחיב בשלוש השנים הקרובות את מספר מרכזי המו"פ שלה ברחבי העולם בעוד שמונה ויותר מלהכפיל את השקעתה בתחום – כך מסרה החברה. אחד מהמרכזים הללו ימוקם בישראל. מרכזים נוספים ייפתחו, בין היתר, בבייג'ינג, מוסקבה וסינגפור.

ענקית המסחר אונליין עתידה להשקיע בהרחבת פעילותה בתחום כ-15 מיליארד דולר, במטרה "לפתח את הטכנולוגיות של הדור הבא", כמו גם להרחיב את עסקיה ברחבי העולם ולבצע פרויקטים חדשים. ג'ף צ'אנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של עליבאבא, מנה בוועידה שערכה החברה בסין את התחומים שבהם יעסקו מרכזים אלה: בינה מלאכותית, מחשוב קוונטי, אינטרנט של הדברים, פינטק ויחסי אדם-מכונה.

על פי בלומברג (Bloomberg), היא עתידה לשכור לצורך כך את שירותיהם של 100 מהנדסים ברחבי העולם, שיתווספו לכוח האדם שלה, שמונה כיום כ-25 אלף איש.

זינוק בהשקעה של עליבאבא במו"פ

סכום ההשקעה במרכזים החדשים מהווה עלייה בולטת לעומת הסכום של 6.4 מיליארד דולר שאותו השקיעה החברה במו"פ בשלוש השנים הכספיות האחרונות שלה.

המרכזים החדשים יהוו חלק מתוכנית המחקר של עליבאבא, שנקראת DAMO (ר"ת Discovery, Adventure, Momentum, Outlook). במסגרתם תשתף החברה פעולה עם מוסדות אקדמיים כמו הרווארד ואוניברסיטת קליפורניה שבברקלי.

עליבאבא מצטרפת בכך לחברות היי-טק ואינטרנט בינלאומיות רבות שמחזיקות במרכזי מו"פ בישראל, בהן חברות שפועלות בתחום המסחר האלקטרוני, כגון אמזון (Amazon) ו-eBay. החברה השקיעה בעבר בסטארט-אפים ישראליים, בהם השקעה של 15 מיליון דולר בחברת המציאות הרבודה אינפיניטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים