מה נשתנה ב-Mi Max 2 החדש של שיאומי?

לא תמצאו בו הרבה שדרוגים משמעותיים, ולעיתים אפילו תגלו נסיגה לאחור, אבל המכשיר עם המסך הגדול והנוח עובד עם סוללה שתחזיק מעמד שעות על גבי שעות

ה-Mi Max 2 של שיאומי

אחד הטלפונים המפתיעים בשנה שעברה היה ה-Mi Max של שיאומי (Xiaomi). למרות שהיה מדובר במכשיר עם המסך הכי גדול בשוק, ונזכיר שמדובר במסך בגודל 6.44 אינץ', הוא התגלה כנוח לשימוש וגם כמכשיר שמציג זמן עבודה טוב במיוחד, ובמחיר שמציע תמורה נאה מאוד. אפשר בהחלט לומר שמי שגילה את המכשיר הזה, והתרגל אליו, בהחלט פיתח ציפיות לקראת דור ההמשך, שהושק לאחרונה באופן רשמי גם בארץ בידי היבואנית הרשמית המילטון, עם אחריות לשנתיים.

ומה אפשר לומר על המכשיר החדש, Mi Max 2 שגם הוא מתהדר במסך ענק בגודל של 6.44 אינץ'? שכבר מהרגע הראשון התברר שהוא מעין ציפור מוזרה, אם אפשר להשתמש בביטוי הזה בעולם הטלפונים החכמים. מדוע האמירה הזו? כי בחיים יש ציפייה שיוצא מכשיר שהוא המשך של סדרה, להבדיל מסרט קולנוע, שהוא יהיה בוודאות יותר טוב מקודמו, ובאופן מוחלט. הרי ברור לכל אחד שה-iPhone 8 אמור להיות יותר טוב מ-iPhone 7, ש-Galaxy Note 8 אמור להיות יותר טוב מ-Galaxy Note 7 – או לפחות לא להישרף, שזה כבר שיפור בפני עצמו, וכך הלאה.

דומה ובכל זאת שונה

אבל במקרה של ה-Mi Max 2 קשה לומר שיש שיפור באופן מוחלט. ממש לא. מבחינה חיצונית הם אפילו די דומים, והמידות שלהם כמעט זהות לחלוטין. ה-Max 2 מעט, אבל ממש במעט, גדול יותר.

בבחינה מדוקדקת כבר מגלים בכל זאת את ההבדלים, שחלקם מהותיים. כך לדוגמה המכשיר החדש כבר מגיע עם מחבר USB-C, שמאפשר לבצע הטענה מהירה. בנוסף, הגב כעת הוא מאלומיניום דקיק ומעוצב בקווים עגולים יותר ועם קימורים שמקנים לטלפון מראה מעט יוקרתי יותר מקודמו. עוד שינוי משמעותי הוא פסי האנטנה העבים שנעלמו. ב-Max 2 שולבו האנטנות המוטמעות החדישות, שהן דקיקות יותר, ובכל זאת חזקות יותר, דרך אגב. יש גם החלפה במיקום של המצלמה והמבזק מאחור, אבל זהו זה.

אלא שלגבי מה שקורה בפנים יש שינויים ועוד איך, וכאן כבר מגיע ריקוד הטנגו לשיאו. בתור צעד קדימה אפשר כמובן להציג את תוספת הזיכרון, לעומת המכשיר הבסיסי של שנה שעבר, משילוב של 3/32 גיגה-בייט ל-4/64 ג'יגה-בייט. אפשר גם להזכיר, ונרמז על כך לעיל, שהקישוריות האלחוטית בהחלט קצת מהירה יותר. אם רוצים אפשר לשבץ בצד החיובי של המאזניים גם את שדרוג מערכת ההפעלה לאנדרואיד 7.1.1.

מצד שני, מול כל זה, אירע משהו מאוד מוזר במכשיר החדש: המערכת על שבב פחות טובה ב-Max 2 מאשר ב-Max 'המקורי'. במקום Snapdragon 650, שאמנם מציע רק 6 ליבות אבל 2 מהן חזקות במיוחד בדמות Cortex-A72, הפעם שולבה המערכת על שבב Snapdragon 625, שאמנם מציע 8 ליבות, אבל כולן ליבות Cortex-A53, והן לא מאורגנות בשיטת big.LITTLE כמו במכשיר הקודם. התוצאה היא ניצול פחות טוב של הליבות, וזאת למרות שהמהירות המרבית שלהן עלתה, והיא כעת 2.0 ג'יגה-הרץ – לעומת 1.8 ג'יגה-הרץ במכשיר ה-Mi Max, מה שמוכיח שוב שמהירות זה לא הכל.

עוד משהו שהשפיע מאוד לרעה על הביצועים של ה-Max 2, והם היו יותר חלשים לכל אורך הדרך לעומת אלו שהושגו בבחינות של ה-Mi Max, היה השנמוך של השבב הגרפי מ-Adreno 510 ל-Adreno 506. ההחלטה המוזרה הזו לוותה באחת אחרת, מוזרה לא פחות – המצלמה הקדמית נותרה בגודל של 5 מגה-פיקסלים, אבל האחורית הוקטנה מ-16 מגה-פיקסלים ל-12 מגה-פיקסלים, כשגם מפתח הצמצם החדש פחות טוב.

אורך חיי סוללה מדהים

מאידך משהו אחד שופר באופן משמעותי, והוא בפני עצמו סיבה מצוינת ומוחלטת לרכוש את ה-Mi Max 2 הזה של שיאומי, במיוחד עבור אלו שמעוניינים במכשיר גדול כזה בידם – הסוללה של המכשיר הוגדלה מ-4,850mAh ל-5,300mAh, וזה בא לידי ביטוי בבדיקות באופן פשוט מדהים, גם בגלל שהצריכה הכוללת של המכשיר ירדה.

ה-Max היה מלך 'זמן הסוללה', כשהשיג כמעט 12 שעות בבדיקת הזמנים שלנו, הרבה מעבר לכל מכשיר כמעט, להוציא אולי Mi 6 של שאומי ו-OnePlus 5, שהתקרבו אליו עד למרחק של שעה. בא ה-Max 2 והשאיר לכולם אבק מאחור. חשבתם שהארנב של אנג'ייזר עובד ועובד? תכירו את הפיל שהמשיך לעבוד יותר מ-18 שעות, וזה מדהים.

אז מה המסקנה? שאם אתם מחזיקים ביד Mi Max אולי לא כדאי להחליף אותו אם הביצועים חשובים לכם. אבל אם לא, ואם אתם מחפשים מכשיר עם מסך גדול באמת – וזה נוח יותר ממה שחושבים אחרי התגלות שנמשכת זמן קצר למדי – אין מתחרה כיום ל-Mi Max 2, בעיקר בזכות הסוללה המדהימה שלו שגם נטענת מהר.

אנחנו קיבלנו את המכשיר לבדיקה מ-GearBest ואם אתם מעוניינים ברכישה שלו לחצו כאן. אם תשתמשו בקופון 907MiMax2, תקבלו הנחה כך שהמחיר שלו יהיה כ-235 דולרים לפני מסים.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיאומי נוט 4

    לי אישית יש את הרדמי נוט 4, עמיד, מהיר וזול. לדעתי תמורה יותר טובה לכסף

אירועים קרובים