אובר חויבה למסור לאלפבית מסמך קריטי לבירור חשד לגניבת פטנטים

התביעה שהגישה Waymo - החברה הבת של התאגיד העוסקת בתחום הרכב האוטונומי - כנגד ענקית שיתופי הנסיעות, בחשד לגנבת פטנטים, מגיעה לשלב משמעותי שבו אובר נדרשת להציג מסמך קריטי

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

הבירור המשפטי המתמשך בעניין טענת Waymo של אלפבית (Alphabet) כנגד אובר (Uber), בגין גנבה לכאורה של סודות מסחריים על ידי המהנדס אנתוני לבנדובסקי, מגיע לצומת דרכים משמעותי.

בית המשפט לערעורים דחה אתמול (ד') הצעה להפנות את המקרה לבוררות פרטית. השופט הפדרלי שדן בתביעה החליט לאלץ את אובר להעביר מסמך מפתח הקשור לגנבת הפטנטים, לכאורה, מ-Waymo. המסמך הוא דו"ח שהוזמן על ידי אובר, כאשר בחנה את קניית חברת המשאיות האוטונומיות Otto, ושהוכן על ידי חברת אבטחת הסייבר והפירמה המשפטית Stroz Friedberg.

אלפבית ואובר מנהלות ביניהן מזה זמן מה התגוששות בגין הפרת פטנטים. במיוחד מתעקשת הענקית ממאונטיין וויו לקבל את המסמך המסוים הזה, כבר במשך חודשים, בטענה שהוא יכול להכיל מידע קריטי בעבור המקרה שלה כנגד אובר.

במסגרת הסכסוך טוענת החברה הבת Waymo כי לבנדובסקי – אחד מבכיריה לשעבר – גנב ממנה יותר מ-14 אלף מסמכים סודיים כשעזב את החברה ופתח את Otto. לדבריה, הוא אף העביר את החומרים לאובר כשזו רכשה את Otto והוא עבר לעבוד בה ומונה להוביל את מחלקת הנהיגה העצמית שלה. לבנדובסקי מצידו נלחם במהלך להפקת מסמך זה ופוטר משורות אובר בחודש מאי, לכאורה מכיוון שלא שיתף פעולה עם דרישה זו של התביעה.

לבנדובסקי עשה למעשה עד כה שימוש בזכויות שמקנה לו התיקון החמישי לחוקת ארצות הברית וטען כי המסמך אמור להישאר בידיו על בסיס יחסי עו"ד-לקוח, וכיוון שהוא עלול להפליל אותו. אלא שהטיעון לא שכנע את בית המשפט, ושופט הורה כבר פעמיים להעביר בכל זאת את המסמך האמור לאלפבית.

אובר מוכנה למסור את המסמך ל-Waymo מיד

לבנדובסקי ערער על החלטה זו, אך כעת שב השופט והתעקש כי מחובתם של אובר ו-Stroz Friedberg להפיק את המסמך האמור. "מר לבנדובסקי אינו יכול למנוע מאובר ו-Stroz מלהפיק את הדו"ח של Stroz תוך התחשבות בחוק האזרחי הזה רק משום שהוא עלול להפליל אותו", קבע השופט.

"לא הצטרפנו לערעור של מר לבנדובסקי לחסום את העברת הדו"ח ואנחנו מוכנים סוף סוף לחשוף אותו בפני Waymo היום", אמר דובר אובר בהצהרה, והוסיף כי "בעוד ש-Waymo השיגה מעל 238 אלף עמודים של מסמכי ייצור מאובר וערכה תריסר ביקורות על 61 שעות של המתקנים שלנו, קוד המקור, מסמכים ומחשבים של מהנדסים, עדיין אין ראיות לכך שקבצים כלשהם הגיעו לאובר, שלא לדבר על כך שהם נמצאים בשימוש".

"מאז הגשת התביעה, Waymo מצאה ראיות משמעותיות וישירות לכך שאובר משתמשת בסודות מסחריים גנובים בטכנולוגיה שלה, אנחנו עדיין בודקים חומרים שהתקבלו מאוחר בתהליך הגילוי, ואנחנו מצפים לבדיקת הדו"ח של Stroz והחומרים הקשורים", הגיב דובר אלפבית להחלטת בית המשפט.

הסוגיה הפתלתלה היא רק אחת מסדרה של נושאים משפטיים שאיתם יצטרך מנכ"לה החדש של אובר, דרה קוסרשאהי, עד כה מנכ"ל אקספדיה (Expedia), להתמודד איתם, וההערכות הן שקוסרשאהי, שמכהן בתפקיד החדש רק כשבועיים, ידחוף להשגת הסדר בפרשיה החמורה אך הלא פתורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים