הפיראטיות נתנה נוק-אאוט לשידור החוקי – מיליונים צפו בקרב האגרוף הלוהט בחינם

כל העולם נשא את עיניו לאירוע האגרוף שבו נאבקו זה בזה מק'גרגור האירי ומייוות'ר האמריקני, שזכה לכינוי "קרב המאה" ונחשב ליקר בהיסטוריה, אבל נתח נכבד מהצופים לא חזה בקרב בתשלום אלא בעזרת הזרמה חיה וחינמית

Kodi

בקרב האגרוף הגדול שהתקיים אתמול (א') ב-T-Mobile ארנה שבלאס וגאס, בין קונור מק'גרגור האירי ופלויד מייוות'ר האמריקני, היה מעורב מתח גדול אבל גם כסף גדול לא פחות. אלא שלפחות 239 הזרמות בלתי חוקיות של האירוע שיבשו את הרווחים של החברות בעלות זכויות היוצרים, והיו זמינות ברחבי האינטרנט וב-Kodi למי שרצה לצפות במשחק מבלי לשלם בעבור התענוג במתכונת ה-Pay-Per-View המקובלת.

הביקוש להזרמות הפיראטיות של אירועי ספורט אינו מעיד על כל תבוסה של הפירטים בקרב זכויות היוצרים. מנתונים חדשים שאספה חברת האבטחה המקוונת אירדטו (Irdeto), שזיהתה את מאות ההזרמות של אתמול, עולה כי לפי ההערכה מספר הצופים הבריטים שבחרו לראות באופן בלתי חוקי את "קרב המאה" הגדול הגיע ל-2,930,598 בני אדם.

על פי דיווח באתר Mirror הבריטי, מתוך 239 ההזרמות שזוהו, 67 נמסרו דרך אתרי הפיראטים המסורתיים, 165 היו זמינות בפלטפורמות מדיה חברתיות כמו פייסבוק (Facebook), יוטיוב (YouTube), פריסקופ ( Periscope) או Twitch, ו-6 היו זמינות באמצעות יישומי פלג-אין לא חוקיים בפלטפורמת המדיה הפופולרית Kodi.

לא רצו לשלם 10 פאונד לשידור החוקי

חברת אירדטו אמרה כי בעוד שחלק גדול מהצופים חיפש אחר הזרמות פיראטיות בכוונה תחילה – בכדי להימנע מדמי השימוש שגבה שירות בוקס אופיס של רשת סקיי ספורט (Sky Sports Box Office), שעומדים על 9.95 פאונד – חלק אחר מהצופים נפל לתרמית שגרמה לו לבחור שירות בלתי חוקי מבלי לדעת זאת. החברה טוענת כי לאחרונה חלה עלייה במספר הפיראטים שיוצרים אתרי אינטרנט מקצועיים וטכנולוגיה ושירותים שנראים לגיטימיים, אבל למעשה מרמים חלק מהצרכנים לחשוב שהם ניגשים חוקית.

"ספורט חי הוא אבן הפינה של הפיראטיות הגלובלית, עם אלפי אתרים המספקים תוכן לא חוקי שמושך מיליוני צופים", אמר רורי או'קונור, סגן נשיא בכיר לשירותי אבטחת הסייבר בחברת אירדטו. "כאשר נאבקים בפיראטיות הספורט החי, הזריזות של שיבוש הפיראטיות היא חיונית, זה במיוחד במקרה של אירועי פרימיום כמו זה של סוף השבוע שבו התחרו מייוות'ר ומק'גרגור בקרב האגרוף", הוא אמר.

על פי דו"ח של משרד הקניין הרוחני בבריטניה, ה-IPO, כיום כ-15% ממשתמשי האינטרנט בממלכה המאוחדת – שהם כ-7 מיליון בני אדם – מזרימים או מורידים חומרים ומפרים זכויות יוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים